Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMaćkowiak, Rafał
dc.date.accessioned2017-12-12T11:37:10Z
dc.date.available2017-12-12T11:37:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23559
dc.description.abstractThe article discusses the issue whether the contemporary colloquial Polish is well reflected in the use of questions in Polish as a foreign language textbooks. It presents the results of a survey in which the respondents (from 20 to 39 years old) – prospective teachers of Polish as a foreign language, were asked to decide whether the questions presented in some textbooks are in fact used in everyday conversations.en_GB
dc.description.abstractArtykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy konstrukcje pytające w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego rejestrują najnowszy uzus polszczyzny potocznej. W pracy zostały przedstawione wyniki ankiety, w której respondenci – studenci (w przedziale wiekowym od 20 do 39 lat) specjalizacji nauczanie języka polskiego jako obcego, mieli zdecydować czy struktury pytające umieszczone w podręcznikach do nauki polskiego, rzeczywiście są używane w codziennych rozmowach.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;24
dc.subjectPolish as a foreign language textbooksen_GB
dc.subjectcolloquial Polishen_GB
dc.subjectpodręczniki do nauczania języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.subjectpolszczyzna potocznapl_PL
dc.subjectuzuspl_PL
dc.titleCzy konstrukcje pytające w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego rejestrują najnowszy uzus polszczyzny potocznej?pl_PL
dc.title.alternativeIs the Contemporary Colloquial Polish Well Reflected in the Use of Questions in Polish as a Foreign Language Textbooks?en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[77]-95
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesBartmiński J., Styl potoczny, w: J. Bartmiński (red.), Współczesny język polski, Lublin 2001, s. 115–134.pl_PL
dc.referencesDawidek S., Stelmach A., Stempek I., Szymkiewicz A., Polski, krok po kroku 1, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesFurdal A., Językoznawstwo otwarte, Opole 1977.pl_PL
dc.referencesKurkowska H., Skorupka S., Stylistyka polska. Zarys, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMalinowska E., Nocoń J., Żydek-Bednarczuk U. (red.), Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesMałolepsza M., Szymkiewicz A., Hurra!!! Po polsku 1, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesMałolepsza M., Szymkiewicz A., Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik nauczyciela, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesMarkowski A. (red.), Nowy słownik poprawnej polszczyzny, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesPiotrowska-Rola E., Porębska M., Polski jest cool. Książka studenta, Lublin 2012.pl_PL
dc.referencesPiotrowska-Rola E., Porębska M., Polski jest cool. Zeszyt ćwiczeń, Lublin 2012.pl_PL
dc.referencesStempek I., Grudzień M., Polski, krok po kroku. Zeszyt ćwiczeń 1, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesStempek I., Stelmach A., Polski, krok po kroku 2, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesWilkoń A., Typologia odmian językowych współczesnej polszczyzny, Katowice 1987.pl_PL
dc.referencesŻydek-Bednarczuk U., Struktura tekstu rozmowy potocznej, Katowice 1994.pl_PL
dc.referenceswww.sjp.pwn.pl/sjp/leciec;2477691.html [5.09.2016].pl_PL
dc.contributor.authorEmailrafalmac@o2.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.24.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord