dc.contributor.author | Fiołek-Lubczyńska, Bogumiła | |
dc.date.accessioned | 2018-02-08T15:01:02Z | |
dc.date.available | 2018-02-08T15:01:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1505-9057 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/24040 | |
dc.description.abstract | Wim Wenders’s report is devoted to the output of the world-renowned photographer Sebastião Salgado. The presentation of his works in the documentary employed the text within a text composition, or rather „photography within a documentary”. The director emphasised the photographs and the statements by the photographer in such a way that the viewers could learn about Salgado as the author of his works and as a human, a humanist concerned about the fate of contemporary human beings. The analysis and the interpretation of the report enabled me to reflect theoretically on the definition and the specificity of photography. | en_GB |
dc.language.iso | en | en_GB |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | en_GB |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 5; 5 | |
dc.subject | Report on art | en_GB |
dc.subject | rhetoric of a documentary | en_GB |
dc.subject | topos of the face | en_GB |
dc.subject | anthropology | en_GB |
dc.subject | ethos of a director | en_GB |
dc.title | The “Salt of the Earth” documentary film by Wim Wenders as an implementation of the „text within a text” rhetorical strategy | en_GB |
dc.type | Article | en_GB |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | en_GB |
dc.page.number | [211]-222 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Chair of Journalism and Social Communication, Faculty of Philology, University of Lodz | |
dc.identifier.eissn | 2353-1908 | |
dc.references | Borkowska E., “Sebastiao Salgado. Opowieść o fotografie, który udowodnił, że ziemia jest mokra od łez”, http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,19070589,sebastiao-salgado-opowiesc-o-fotografie-ktory-udowodnil-ze.html [accessed on: 15.02.2017]. | en_GB |
dc.references | Czeczot-Gawrak Z., “Filmowa prezentacja sztuki. Architektura, malarstwo, rzeźba, grafika, sztuka ludowa, rzemiosło artystyczne”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warsaw 1979. | en_GB |
dc.references | Deleuze G., “1. Kino. Obraz – ruch, 2. Obraz – czas”, Wydawnictwo Słowo/obraz terytoria, Gdansk 2008. | en_GB |
dc.references | Głowa J., “Klasyka polskiego filmu o sztuce. Dwie tendencje”, Estetyka i Krytyka 2007/2008, Issue 1/2 (13/14), pp. 47–61. | en_GB |
dc.references | Helman A., Ostaszewski J., “Historia myśli filmowej”, Wydawnictwo Słowo/obraz terytoria, Gdansk 2010. | en_GB |
dc.references | Joost G., “Die audio-visuelle Rherorik des Films”, Transcript, Bielfeld 2008. | en_GB |
dc.references | Kacprzak M., “Sól ziemi. Bliżej Sebasiao Salgado”, https://wszystkoconajwazniejsze.pl/marek-kacprzak-sol-ziemi-blizej-sebastiao-salgado/ [accessed on: 25.02.2017]. | en_GB |
dc.references | Karacauer S., “Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości”, transl. by W. Wertenstein, 2nd ed., Wydawnictwo Słowo/obraz terytoria, Gdansk 2008. | en_GB |
dc.references | Lotman Y., “Tiekst w tiekstie”, Trudy po znakowym sistiemam 1981, Issue 14, pp. 3–18. | en_GB |
dc.references | “Metody dokumentalne w filmie”, D. Rode and M. Pieńkowski (eds.), Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, Lodz 2013. | en_GB |
dc.references | Pietrzak M., “Retoryka. Narzędzie w twórczej komunikacji. Teatr i film”, Wydawnictwo DiG, Warsaw 2012. | en_GB |
dc.references | Przylipiak M., “Poetyka kina dokumentalnego”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdansk–Slupsk 2004. | en_GB |
dc.references | Świontek S., “Norwidowski teatr świata”, Wydawnictwo Łódzkie, Lodz 1983. | en_GB |
dc.references | Walczak B., “Antropolog jako Inny”, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warsaw 2009. | en_GB |
dc.contributor.authorEmail | bogumilafl@gmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/1505-9057.43.15 | |
dc.relation.volume | 43 | en_GB |