Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSongin-Mokrzan, Marta
dc.contributor.editorKafar, Marcin
dc.date.accessioned2018-10-22T16:22:16Z
dc.date.available2018-10-22T16:22:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSongin-Mokrzan M., Ethnographic Experience and the Politics of Situatedness, in: Scientific Biographies beetween the 'Professional' and 'Non-Professional' Dimensions of Humanistic Experiences, M. Kafar (ed.), WUŁ, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-055-8.08.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-055-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26020
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofScientific Biographies beetween the 'Professional' and 'Non-Professional' Dimensions of Humanistic Experiences;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleEthnographic Experience and the Politics of Situatednesspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by University of Łódź, Łódź 2014; © Copyright for English translation by University of Łódź, Łódź 2014; © Copyright for this edition by Jagiellonian University Presspl_PL
dc.page.number165-178pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Górniczo-Hutnicza, Katedra Socjologii Gospodarki i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-056-5
dc.contributor.authorBiographicalnoteDoctor of ethnology, postdoctoral researcher at the Department of Economic Sociology and Social Communication at the Faculty of Humanities, AGH―University of Science and Technology in Kraków. She carries out a research project entitled Special Economic Zone as a Space of Realization of the Neoliberal Imaginary, financed by the National Science Center (Poland). Research interests: theory and methodology of anthropology, committed anthropology, ethnography of the state, economic anthropology and feminist anthropology.pl_PL
dc.referencesAbu-Lughod, L. (1986). Veiled Sentiments: Honor and Poetry in a Bedouin Society. Berkley: University of California Press.pl_PL
dc.referencesBaer, M. (2005). Ku pluralistycznej wspólnotowości. (op.cit.,). Maszyna interpretacyjna. Pismo kulturalno-społeczne, 6 (27), 6-7.pl_PL
dc.referencesBar On, B. (1993). Marginality and Epistemic Privilege. In L. Alcoff & E. Potter (Eds.), Feminist Epistemologies (pp. 83-100). Series: Thinking Gender. New York – London: Routledge.pl_PL
dc.referencesBerik, G. (1996). Understanding the Gender System in Rural Turkey: Fieldwork Dilemmas of Conformity and Intervention. In D.L. Wolf (Ed.), Situating Feminist Dilemmas in Fieldwork (pp. 56-71). Boulder: Westview Press.pl_PL
dc.referencesBrocki, M. (2008). Antropologia: Literatura―Dialog―Przekład. Wrocław: Wydawnictwo Katedry Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesBuber, M. (1958). I and Thou. (R.G. Smith, Trans.). New York: Charles Scribner & Sons.pl_PL
dc.referencesBuchowski, M., & Kempny, M. (1999). Czy istnieje antropologia postmodernistyczna? In M. Buchowski (Ed.), Amerykańska antropologia postmodernistyczna (pp. 9-28). Warszawa: Instytut Kultury.pl_PL
dc.referencesBurszta, W. (1992). Wymiary antropologicznego poznania kultury. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.pl_PL
dc.referencesD’Andrade, R. (1995). Moral Models in Anthropology. Current Anthropology, 36 (3), 399-408.pl_PL
dc.referencesDomańska, E. (2008). Doświadczenie jako kategoria badawcza i polityczna we współczesnej anglo-amerykańskiej refleksji o przeszłości. In A. Zeidler-Janiszewska & R. Nycz (Eds.), Nowoczesność jako doświadczenie: Dyscypliny―paradygmaty― dyskursy (pp. 130-142). Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Academica.pl_PL
dc.referencesEnslin, E. (1994). Beyond Writing: Feminist Practice and the Limitations of Ethnography. Critical Anthropology, 9 (4), 537-568.pl_PL
dc.referencesEnslin, E. (1990). The Dynamics of Gender, Class, and Caste in Women’s Movement in Rural Nepal. Doctoral dissertation, Department of Anthropology, Stanford University.pl_PL
dc.referencesGandhi, L. (1998). Postcolonial Theory: A Critical Introduction. New York: Columbia University Press.pl_PL
dc.referencesGeertz, C. (2000). Local Knowledge: Further Essays in Interpretive Anthropology. New York: Basic Books.pl_PL
dc.referencesGolde, P. (1986). Introduction. In P. Golde (Ed.), Women in the Field: Anthropological Experiences (pp. 1-19). Berkeley: University of California Press.pl_PL
dc.referencesHaraway, D. (1988). Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective. Feminist Studies, 14 (3), 575-599.pl_PL
dc.referencesHarding, S. (1993). Rethinking Standpoint Methodology: What is Strong ‘Objectivity’? In L. Alcoff & E. Potter (Eds.), Feminist Epistemologies (pp. 49-82). Series: Thinking Gender. New York – London: Routledge.pl_PL
dc.referencesHarding, S. (1991). Whose Science? Whose Knowledge? Thinking from Women’s Lives. Ithaca: Open University Press.pl_PL
dc.referencesHasturp, K. (1995). A Passage to Anthropology: Between Experience and Theory. London – New York: Routledge.pl_PL
dc.referencesHastrup, K. (1987). Fieldwork among Friends: Ethnographic Exchange within the Northen Civilisation. In A. Jackson (Ed.), Anthropology at Home (pp. 94-108). New York: Tavistock/Methuen.pl_PL
dc.referencesJones, J.D. (1970). Toward a Native Anthropology. Human Organization, 29, 251-259.pl_PL
dc.referencesKafar, M. (2010). Wobec wykluczonych: Antropolog w Domu Pomocy Społecznej dla Przewlekle Chorych. In K. Kaniowska & N. Modnicka (Eds.), Etyczne problemy badań etnograficznych (pp. 203-227). Wrocław – Łódź: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.pl_PL
dc.referencesKafar, M. (2004). Od spotkania do wspólnoty: Autobiograficzny raport z trenu. In G.E. Karpińska (Ed.), Codzienne i niecodzienne: O wspólnotowości w realiach dzisiejszej Łodzi (pp. 79-101). Łódź: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.pl_PL
dc.referencesKaniowska, K. (2010). Skąd się biorą etyczne problemy badań antropologicznych? In K. Kaniowska & N. Modnicka (Eds.), Etyczne problemy badań etnograficznych (pp. 7-16). Wrocław – Łódź: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.pl_PL
dc.referencesKaniowska, K. (2006). Dialog i interpretacja we współczesnej antropologii. Etnografia Polska, 50 (1-2), 17-34.pl_PL
dc.referencesKaniowska, K. (1999). Opis―klucz do rozumienia kultury. Wrocław – Łódź: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.pl_PL
dc.referencesKumar, N. (1992). Friends, Brothers and Informants: Fieldwork Memoirs of Banaras. Berkley: University of California Press.pl_PL
dc.referencesLewis, D. (1973). Anthropology and Colonialism. Current Anthropology, 14 (5), 581-602.pl_PL
dc.referencesLorenc, W. (1998). W poszukiwaniu filozofii humanistycznej: Heidegger, Lévinas, Foucault, Rorty, Gadamer. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl_PL
dc.referencesMalinowski, B. (1967). A Diary in the Strict Sense of the Term. (V. Malinowska, Pref.; R. Firth, Intr.; N. Guterman, Trans.). London: Stanford University Press.pl_PL
dc.referencesMichoń, Ł. (2010). Spowiedź. Tematy z Szewskiej, 1 (4), 83-88.pl_PL
dc.referencesMokrzan, M. (2010). Tropy, figury, perswazje: Retoryka a poznanie w antropologii. Wrocław: Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, Katedra Etnologii i Antropologii Kulturowej.pl_PL
dc.referencesOboler, S.R. (1986). For Better and Worse: Anthropologists and Husbands in the Field. In T.L. Whitehead & M.E. Conaway (Eds.), Self, Sex and Gender in Cross- Cultural Fieldwork (pp. 28-51). Urbana: University of Illinois Press.pl_PL
dc.referencesOkely, J. (1992). Anthropology and Autobiography: Participatory Experience and Embodied Knowledge. In J. Okely & H. Callaway (Eds.), Anthropology and Autobiography (pp. 1-28). London – New York: Routledge.pl_PL
dc.referencesOtto, R. (1958). The Idea of the Holy: An Inquiry into the Non-Rational Factor in the Idea of the Divine and its Relation to the Rational. (J.W. Harvey, Trans.). Oxford: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesPettigrew, J. (1981). Reminiscences of Fieldwork among the Sikhs. In H. Roberts (Ed.), Doing Feminist Research (pp. 62-82). Boston: Routledge & Kegan Paul.pl_PL
dc.referencesPietrowiak, K. (2011). Gdzieś pomiędzy: Przestrzeń spotkania (w terenie). Tematy z Szewskiej, 1 (5), 25-34.pl_PL
dc.referencesReed-Danahay, D. (2001). Autobiography, Intimacy and Ethnography. In P. Atkinson, M. Coffey, S. Delamont, J. Lofland, & L. Lofland (Eds.), Handbook of Ethnography (pp. 407-422). London – Thousand Oaks – New Delhi – Singapore: Sage.pl_PL
dc.referencesSchenk-Sandbergen, L.C. (1992). Gender in Fields Research: Experiences in India. Occasional Paper, IDPAD, the Netherlands.pl_PL
dc.referencesScholte, B. (1974). Toward a Reflexive and Critical Anthropology. In D. Hymes (Ed.), Reinventing Anthropology (pp. 430-457). New York: Pantheon Books.pl_PL
dc.referencesScott, J. (1992). Experience. In J. Butler & J.W. Scott (Eds.), Feminist Theorize the Political (pp. 22-40). New York – London: Routledge.pl_PL
dc.referencesScott, J. (1991). The Evidence of Experience. Critical Inquiry, 17 (4), 773-797.pl_PL
dc.referencesSmith, D. (1987). The Everyday World as Problematic. Toronto: University of Toronto Press.pl_PL
dc.referencesSongin, M. (2011). Z podporządkowanego punktu widzenia: Roszczenia poznawcze klas podrzędnych. In A. Malewska-Szałygin & T. Rakowski (Eds.), Humanistyka i dominacja: Oddolne doświadczenia społeczne w perspektywie zewnętrznych rozpoznań (pp. 29-46). Warszawa: Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.pl_PL
dc.referencesSongin, M. (2010). Etyczny wymiar spotkania etnograficznego w świetle antropologii zaangażowanej. In K. Kaniowska & N. Modnicka (Ed.), Etyczne problemy badań etnograficznych (pp. 69-86). Wrocław – Łódź: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.pl_PL
dc.referencesVan Mannen, J. (1988). Tales of the Field: On Writing Ethnography. Chicago: University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesWarren, C. (1988). Gender Issues in Field Research. Newbury Park: Sage.pl_PL
dc.referencesWickramasinge, M., (2006). An Epistemology of Gender: An Aspect of Being as a Way of Knowing. Women Studies International Forum, 29, 606-611.pl_PL
dc.referencesWolf, L.D. (1996). Situating Feminist Dilemmas in Fieldwork. In D.L.Wolf (Ed.), Feminist Dilemmas in Fieldwork (pp. 1-55). Colorado: Westview Press.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmartasongin@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-055-8.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska