Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPawłowska, Beata
dc.date.accessioned2013-08-22T13:20:15Z
dc.date.available2013-08-22T13:20:15Z
dc.date.issued2013-05-31
dc.identifier.citationPawłowska Beata (2013) Czynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlo - wego i nauczyciela . „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 9, nr 2, s. 128‒151 [dostęp dzień, miesiąc, rok]. Dostępny w Internecie: ‹www.przegladsocjologiijakosciowej.org›.pl_PL
dc.identifier.issn1733-8069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/2652
dc.description.abstractCelem artykułu jest pokazanie czynników wpływających na powstawanie emocji społecznych, takich jak duma, wstyd, poczucie winy, zażenowanie oraz emocji podstawowych, takich jak smutek, złość, strach, występujących w sytuacji pracy. Czynniki te zostały omówione na przykładzie dwóch grup zawodowych, to jest nauczycieli i przedstawicieli handlowych. Podstawę teoretyczną stanowiły koncepcje zaliczane do nurtu socjologii interakcjonizmu symbolicznego. Szczególnie ważne dla niniejszych rozważań były myśli June Tangney i Thomasa Scheffa. Analizę empiryczną oparto na badaniach autorki przeprowadzonych z użyciem wywiadów swobodnych i narracyjnych oraz obserwacji. W artykule poruszono problem interakcji jako głównego czynnika wpływającego na emocje w pracy zawodowej. Omówiono kolejno interakcje ze współpracownikami, z przełożonymi, klientami, organizacją, w tym interakcje odnoszące się do regulacji prawnych. // The aim of the paper is to show the factors affecting the formation of social emotions, such as pride, shame, guilt, embarrassment, and basic emotions, such as sadness, anger, fear, occurring within one’s professional context. These factors are discussed basing on the example of two professional groups such as teachers and sales representatives. Theoretical basis for the analysis are provided Thomas J. Scheff and June Tangney’s concepts. Empirical analysis is based on the author’s research conducted with the use of the semi-structured interviews, covert and overt participant observations, and quasi-participant observations. In this paper the problem of interaction is shown as the main factor affecting experienc - ing emotions at one’s professional context. Discussed are interactions with colleagues, interactions with supervisors, interactions with customers, interactions with the organization, including interactions re - lating to the law.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej;Tom IX Numer 2 (2013)
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
dc.subjectemocjapl_PL
dc.subjectemocje społecznepl_PL
dc.subjectinterakcjapl_PL
dc.subjectdumapl_PL
dc.subjectwstydpl_PL
dc.titleCzynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego i nauczycielapl_PL
dc.title.alternativeThe Factors Influencing Arising and/or Hiding Emotions in the Context of Sales Representative and Teacher’s Workpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska