Propozycja wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania na przykładzie lodów Augusto
Streszczenie
Przedmiotem zainteresowania autorów opracowania jest marka lodów Augusto,
której producentem jest firma Kilargo. Jeszcze w latach 90. lody Augusto posiadały
10% rynku i były najchętniej kupowanymi lodami polskiej produkcji, natomiast dziś
marka ta nie występuje nawet w statystykach rynkowych. Wykorzystując metodę badań ankietowych zweryfikowano znajomość produktów oznaczonych logiem Augusto (57%) oraz ustalono siłę tej marki wg czynników metody BrandAsset Valuator (42,25). Za cel opracowania przyjęto prezentację autorskiej koncepcji wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania stosowanej przez firmę Interbrand, gdzie do policzenia mnożnika siły marki zastosowano parametry z metody BAV. Możliwość praktycznego zastosowania koncepcji zweryfikowano na przykładzie marki Augusto, której oszacowana wartość wyniosła 34,466 mln zł. The focus of the study's authors Augusto is a brand of ice cream, which is being produced by Kilargo. Even in the 90`s ice Augusto had 10% of the market and are top sellers Polish ice cream production, and today the brand is not even in market statistics. Using the survey method was verified knowledge of products bearing the logo Augusto (57%) and the strength of the brand established by factors methods BrandAsset Valuator (42,25). The objective is to develop a presentation adopted original concept of brand valuation based on the current use of the modified method used by Interbrand, where the force multiplier to calculate the parameters used by the method of BAV. The possibility of practical application of the concept was verified by Augusto example, the estimated value was 34.466 million PLN.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: