Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCodogni, Iwona
dc.date.accessioned2019-04-03T09:05:19Z
dc.date.available2019-04-03T09:05:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27328
dc.description.abstractThe topic of the article is the perspectives of CSR in Polish companies. The article contains a definition of corporate social responsibility, the state and dynamics of ethical reporting, and the factors that can influence the dynamics of CSR in Poland—both in a favorable and adverse way.en_GB
dc.description.sponsorshipPublication of English-language versions of the volumes of the "Annales. Ethics in Economic Life" financed through contract no. 501/1/P-DUN/2017 from the funds of the Ministry of Science and Higher Education devoted to the promotion of scholarship.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Ethics in Economic Life; 7
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en_GB
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_GB
dc.subjectethicsen_GB
dc.subjectcorporate social responsibilityen_GB
dc.subjectCSRen_GB
dc.titleThe chances and limitations of applying a CSR strategy in Polish enterprisesen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.page.number111-123
dc.contributor.authorAffiliationCracow University of Economics
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesAdamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.en_GB
dc.referencesBem-Kozieł, K. (2008). CSR a efektywność pracy. In M. Bąk, & W. Kulawczuk (Eds.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach (pp. 109–119). Warszawa: Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.en_GB
dc.referencesBlowfield, M., & Murray, A. (2008). Corporate responsibility: A critical introduction. Oxford University Press.en_GB
dc.referencesFilek, J. (1996). Przeszkody w uetycznianiu gospodarki polskiej. In A. Węgrzecki (Ed.), Etyczny wymiar przekształceń gospodarczych w Polsce (pp. 49–55). Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.en_GB
dc.referencesFilek, J. (2008). Przyczyny małego zainteresowania ideą CSR w Polsce. In M. Bąk, & W. Kulawczuk (Eds.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach (pp. 61–73). Warszawa: Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym.en_GB
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny, Bank Danych Lokalnych, http://www.stat.gov.pl.en_GB
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska, A., (2009). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.en_GB
dc.referencesPeszko, A. (2005). Podstawy zarządzania organizacjami. Kraków: Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne AGH.en_GB
dc.referencesProgram „Podziel się Posiłkiem”. http://www.podzielsieposilkiem.pl/index.php?Pages& MenuId=51en_GB
dc.referencesSójka, J. (2003). Etyczna refleksja nad gospodarką polską. Szanse i zagrożenia. In A. Węgrzecki (Ed.), Etyczne aspekty bogacenia się i ubóstwa. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.en_GB
dc.referencesWeigelt, K., & Camerer, C. (1998). Reputation and corporate strategy: A review of recent theory and applications. Strategic Management Journal, 9(5), 443–454.en_GB
dc.contributor.authorEmailiwona.codogni@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.21.7.08
dc.relation.volume21en_GB
dc.subject.jelM14


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.