Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKosicka, Marta
dc.date.accessioned2019-04-26T14:18:20Z
dc.date.available2019-04-26T14:18:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2544-7238
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28044
dc.description.abstractThe article is a report from the studies conducted in one of the Municipal Kindergartens in Pabianice. The main purpose of the studies was to determine the effects of speech disorders in selected characters from fairy tales, films, cartoons and their impact on the development of children speech development. The specific goals are as follows: to compare the number of observed heroes with speech disorders, the time spent by children watching them, mimicking character speech by children with speech disorders and children without defects. The opportunities and threats resulting from their viewing were presented and what the position of parents regarding the influence of the pronunciation of fairy tale characters on children’s speech is. This type of observations formed on the ground logopaedics, have not yet been published in the available Polish literature.en_GB
dc.description.abstractArtykuł stanowi doniesienie z badań prowadzonych w jednym z miejskich przedszkoli w Pabianicach, których głównym celem było określenie wpływu zaburzeń mowy wybranych postaci z bajek, filmów bądź kreskówek na rozwój mowy dzieci. Za cele szczegółowe postawiono porównanie liczby oglądanych bohaterów z zaburzeniami mowy, czasu poświęcanego na ich oglądanie oraz naśladownictwa mowy bohaterów przez dzieci z wadami wymowy a dzieci bez wad. Sformułowano także szanse i zagrożenia wynikające z ich oglądania oraz to, jakie jest stanowisko rodziców w kwestii wpływu wymowy postaci z bajek na mowę dzieci. Tego typu obserwacje, prowadzone na gruncie logopedii, jak dotąd nie były prezentowane w literaturze polskiej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesLogopaedica Lodziensia; 2
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectlinguisticsen_GB
dc.subjectlogopaedicsen_GB
dc.subjectspeech disordersen_GB
dc.subjectcharacters from fairy-tale charactersen_GB
dc.subjectlanguage developmenten_GB
dc.subjectjęzykoznawstwopl_PL
dc.subjectlogopediapl_PL
dc.subjectzaburzenia mowypl_PL
dc.subjectpostacie z bajekpl_PL
dc.subjectoddziaływanie mediówpl_PL
dc.subjectrozwój językapl_PL
dc.titleZaburzenia mowy postaci z bajek i ich wpływ na rozwój mowy dziecipl_PL
dc.title.alternativeSpeech disorders of fairy-tale characters And Their Impact On The Development Of Children’s Speechen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number63-76
dc.contributor.authorAffiliationPrzedszkole Miejskie nr 215, ul. Budowlana 11/13, 93-356 Łódź
dc.referencesIzdebska Jadwiga, 2001, Rodzina – dziecko – telewizja. Szanse wychowawcze i zagrożenia telewizji, Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.pl_PL
dc.referencesKita Małgorzata, 1993, Odmiany językowe w telewizyjnych programach dla dzieci i młodzieży, „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”, t. XII, s. 96–109.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk Anna, 2003, Dziecięca koncepcja fikcji, czyli co jest „na niby” w telewizji, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesKorzeniowska Monika, 2016, Bohaterowie bajek animowanych w życiu dziecka (w świetle własnych badań empirycznych), [w:] M. Butkiewicz, A. Gralczyk, K. Marcyński SAC (red.), Dziecko w mediach, Warszawa: Wydawnictwo Dom Wydawniczy Elipsa, s. 73–92.pl_PL
dc.referencesŁobos Anna, 2003, Język czasopism i programów telewizyjnych dla dzieci, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesSak Klaudia, 2016, Wpływ telewizji na rozwój dzieci, [w:] E. Brzyszcz, S. Kozieja (red.), Dziecko i nauczyciel w świecie mediów, Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, s. 179–187.pl_PL
dc.referencesSamborska Iwona, 1999, O języku bajek w telewizji, „Wychowanie w Przedszkolu”, nr 10, s. 727–731.pl_PL
dc.referencesSamborska Iwona, 2004, Dziecko i telewizja. Reklamy i bajki telewizyjne a zachowania językowe współczesnego przedszkolaka, Bielsko-Biała: Wydawnictwo ATH.pl_PL
dc.referencesWilkoń Aleksander, 2000, Typologia odmian językowych współczesnej polszczyzny, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmjk10@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/2544-7238.02.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.