dc.contributor.author | Telka, Lucyna | |
dc.contributor.editor | Żukiewicz, Arkadiusz | |
dc.date.accessioned | 2020-10-21T17:09:09Z | |
dc.date.available | 2020-10-21T17:09:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Telka L., Ku autonomii wychowawcy, [w:] Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Żukiewicz A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. 107-124, doi: 10.18778/8088-642-1.06 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-642-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32398 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Żukiewicz A. (red.), Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | autonomia | pl_PL |
dc.subject | wychowawca | pl_PL |
dc.title | Ku autonomii wychowawcy | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 107-124 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-643-8 | |
dc.references | Bellenger L., Couchaere M.-J., Animer et gerer un projet. Un concept et des outils pour anticiper l’action et la future, ESF, Paris 1999. | pl_PL |
dc.references | Bińczycka J., Korczakowska pedagogika emancypacyjna, [w:] B. Śliwerski (red.), Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Idee – Metody – Inspiracje, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001. | pl_PL |
dc.references | Bińczycka J., Między swobodą a przemocą w wychowaniu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Cyrański B., Aksjologiczne podstawy pedagogiki Heleny Radlińskiej. Przykład zastosowania interpretacji hermeneutycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012. | pl_PL |
dc.references | Gribble D., Edukacja w wolności. W poszukiwaniu idealnego systemu kształcenia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Poznań–Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Hoffmans-Gosset M.-A., Apprendre l’autonomie. Apprendre la socialisation, Chronique Sociale, Lyon 2000. | pl_PL |
dc.references | Imbert F., Vers une clinique du pédagogie. Un itinéraire en science de l’éducation, Éditions Matrice, Vigneux 1992. | pl_PL |
dc.references | Kamińska I., Relacja mistrz–uczeń: próba interpretacji na podstawie refleksji nad autobiografią naukową Ireny Lepalczyk, [w:] E. Marynowicz-Hetka, E. Skoczylas-Namielska (red.), Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. | pl_PL |
dc.references | Kolankiewicz M. (red.), Pielęgnacja niemowląt i małych dzieci w placówkach opiekuńczych, Dom Małych Dzieci im. Ks. G. P. Baudouina i Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1998. | pl_PL |
dc.references | Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska H., Tożsamość nauczycieli. Między anomią i autonomią, GWP, Gdańsk 2005. | pl_PL |
dc.references | Maj A., Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech, [w:] Z. Melosik, B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna w XXI wieku, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Poznań–Kraków 2010. | pl_PL |
dc.references | Muszyńska E., Swoboda, przymus i przemoc w relacjach dziecko–dorosły, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 1998. | pl_PL |
dc.references | Obuchowski K., Od przedmiotu do podmiotu, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz 2001. | pl_PL |
dc.references | Ollivier B., Autonomie, [w:] J. Barus-Michel, E. Enriquez, A. Levy (red.), Vocabulaire de psychologie. Références et positions, Erés, Ramonville Saint-Agne 2002. | pl_PL |
dc.references | Pacholczyk M., Edukacja w żłobkach w San Miniato jako przestrzeń rozwoju społecznego dzieci oraz współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, „Problemy Wczesnej Edukacji” 2012, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Petiau A., Pourtau L., Une autonomie polysémique. Réflexion á partir d’une recherche-action sur l’accès aux droit et aux soins des squatters, „Vie Sociale” 2012, nr 1, Autonomie et contrôle social. Mythe et réalité. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H., O wartości życia ludzkiego. (Odczyt wygłoszony w Polskim Radio), Warszawa 1947. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H., Pedagogika społeczna, Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków 1961. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H., Rodzina i świat społeczny, Odbitka z „Polskiej Oświaty Pozaszkolnej” 1932, nr 6, Warszawa 1933. | pl_PL |
dc.references | Rudnicki P., Oblicza buntu w biografiach kontestatorów: refleksyjność, wyzwalające uczenie się, zmiana, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2009. | pl_PL |
dc.references | Szumlewicz K., Emancypacja przez wychowanie, czyli edukacja do wolności, równości i szczęścia, GWP, Sopot 2011. | pl_PL |
dc.references | Telka L., Badanie – działanie – kształcenie w toku interwencji w placówce, [w:] E. Marynowicz-Hetka, E. Skoczylas-Namielska (red.), Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. | pl_PL |
dc.references | Telka L., Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009. | pl_PL |
dc.references | Telka L., Współdziałanie wychowawców z badaczem – propozycja refleksji nad działaniem wychowawczym, [w:] H. Gajdamowicz, E. Płóciennik (red.), Teoria pedagogiczna w służbie praktyki. Praktyka inspiracją dla teorii, Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności, Łódź 2015. | pl_PL |
dc.references | Theiss W., Radlińska, Wiedza Powszechna, Warszawa 1984. | pl_PL |
dc.references | Walczak A., Spotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości ipse pedagoga, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. | pl_PL |
dc.references | Wołodźko E., Ku autonomii studiowania. Procesy, znaczenie, konteksty, zmiana, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2013. | pl_PL |
dc.references | Woronowicz W., Podstawy refleksyjne edukacji opiekuńczo-wychowawczej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Słupsk 1998. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-642-1.06 | |