Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPietrzak, Edyta
dc.date.accessioned2021-03-24T07:54:53Z
dc.date.available2021-03-24T07:54:53Z
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34473
dc.description.abstractThe need to integrate an equality and diversity perspective into research and education programmes goes beyond social sciences and humanities and also applies to technical sciences in engineering education. How are Polish technical universities dealing with this need? Is there space for making students aware of the importance of social competences? Let us try to answer questions about the place of equality and diversity and the missions of universities, scientific research, educational programmes and social and educational projects carried out at polytechnics, referring to global good practice in this area.en
dc.description.abstractPotrzeba włączania perspektywy równości i różnorodności do badań naukowych i programów kształcenia wykracza poza nauki społeczne czy humanistyczne i odnosi się także do nauk technicznych kształcenia inżynieryjnego. Jak polskie uczelnie techniczne radzą sobie z tym wymogiem? Czy jest w ich działalności miejsce na uświadamianie studentom wagi kompetencji społecznych? Spróbujmy zatem odpowiedzieć na pytania o miejsce równości i różnorodności w misjach uczelni, badaniach naukowych, programach kształcenia oraz projektach społecznych i edukacyjnych realizowanych na politechnikach, odnosząc się przy tym do światowych dobrych praktyk w tym obszarze.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;70pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectequalityen
dc.subjectdiversityen
dc.subjecteducationen
dc.subjecttechnical universitiesen
dc.subjectrównośćpl
dc.subjectróżnorodnośćpl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectuczelnie technicznepl
dc.titleEdukacja do równości i różnorodności na polskich uczelniach technicznychpl
dc.title.alternativeEducation for equality and diversity at Polish technical universitiesen
dc.typeArticle
dc.page.number5-16
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Łódzka, Instytut Nauk Społecznych i Zarządzania Technologiami, Zakład Nauk Humanistycznychpl
dc.identifier.eissn2353-4850
dc.referencesAdamczyk Jadwiga (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: Teoria i praktyka, PWE, Warszawa.pl
dc.referencesAnand Rohini, Winters Mary-Frances (2008), A Retrospective View of Corporate Diversity Training from 1964 to the Present, „Academy of Management Learning and Education”, nr 7(3), s. 356–372.pl
dc.referencesBauman Zygmunt, Bauman Irena, Kociatkiewicz Janusz, Kostera Monika (2017), Zarządzanie w płynnej nowoczesności, Wydawnictwo Bęc Zmiana, Warszawa.pl
dc.referencesBombiak Edyta (2014), Zarządzanie różnorodnością – wyzwaniem dla współczesnych menedżerów, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie”, z. 102, s. 109–122.pl
dc.referencesChmura-Rutkowska Iwona, Duda Maciej, Mazurek Marta, Sołtysiak-Łuczak Aleksandra (2016), Gender w podręcznikach, Fundacja Feminoteka, Warszawa.pl
dc.referencesDesperak Izabela (2013), Płeć zmiany. Zjawisko transformacji w Polsce z perspektywy gender, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.referencesEdukacja antydyskryminacyjna i jej standardy jakościowe (2011), Towarzystwo Edukacji Anty-dyskryminacyjnej, Warszawa.pl
dc.referencesEncyklopedia gender (2014), Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa.pl
dc.referencesFraser Nancy, Honneth Axel (2003), Redistribution or Recognition? A Political-Philosophical Exchange, Verso, London–New York.pl
dc.referencesFriedman Andrew L., Miles Samantha (2006), Stakeholders. Theory and Practice, Oxford University Press, Oxford.pl
dc.referencesGrosser Kate (2009), Corporate Social Responsibility and Gender Equality: Women as Stakeholders and the European Union Sustainability Strategy, „Business Ethics. A European Review”, nr 18(3), s. 290–307.pl
dc.referencesHyży Ewa (2017), Gender i nauki techniczne. Sprawiedliwość, innowacyjność, rzetelność, [w:] Joanna Sośnicka (red.), Inżynier z duszą humanisty, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, s. 133–152.pl
dc.referencesJastrzębska Ewa (2016), Zarządzanie różnorodnością jako element CSR – dobre praktyki i korzyści, „Marketing i Rynek”, nr 8, s. 12–17.pl
dc.referencesKobiety na politechnikach. Raport 2018, http://www.dziewczynynapolitechniki.pl/raport [dostęp 14.10.2019].pl
dc.referencesKymlicka Will (2007), Multicultural odysseys: Navigating the New International Politics of Diversity, Oxford University Press, Oxford.pl
dc.referencesLeks-Bujak Ewa (2014), Zarządzanie różnorodnościąw organizacji, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie”, z. 72(1918), s. 101–114.pl
dc.referencesLetki Natalia (2008), Does diversity erode social cohesion? Social capital and race in British neighbourhoods, „Political Studies”, nr 56(1), s. 99–126.pl
dc.referencesSałustowicz Piotr (2009), Pomoc społeczna w wybranych krajach Unii Europejskiej, Instytut Rozwoju Służb Publicznych, Warszawa.pl
dc.referencesSałustowicz Piotr (2014), Afirmacja czy kontestacja? Dylemat społeczeństwa kapitalistycznego w kryzysie, Societas Pars Mundi, Bielefeld.pl
dc.referencesSośnicka Joanna (red.) (2017), Inżynier z duszą humanisty, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.pl
dc.referencesSzarfenberg Ryszard (2006), Marginalizacja społeczna i wykluczenie. Wykłady, Instytut Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl
dc.referencesSztobryn-Giercuszkiewicz Joanna (2016), Alter idem – student z niepełnosprawnością w systemie szkolnictwa wyższego, [w:] Elżbieta Zakrzewska-Manterys, Jakub Niedbalski (red.), Samodzielni, zaradni, niezależni. Ludzie niepełnosprawni w systemie polityki, pracy i edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 99–146.pl
dc.referencesWalzer Michael (1983), Sphers of Justice: A Defence of Pluralism and Equality, Basic Books, New York.pl
dc.referencesZaroda-Dąbrowska Anna (2015), Zarządzanie różnorodnością jako wyzwanie menedżerów. Wykorzystanie potencjału starszych pracowników – case study, [w:] Marek Makowiec (red.), Wybrane problemy w kształtowaniu zachowań organizacyjnych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, s. 37–44.pl
dc.contributor.authorEmailedyta.pietrzak@p.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-600X.70.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0