On the reliability of image and psychographic analyses. An application of dual scaling
Streszczenie
Wiarygodność badań psychograficznych oraz dotyczących wyobrażenia o produkcie stała się ostatnio przedmiotem zainteresowania badaczy rynku. Artykuł
stanowi wyraz tego zainteresowania. W szczególności dokonano w nim krótkiego
przeglądu problemów związanych z analizami psychograficznymi oraz analizami dotyczącymi wyobrażenia o produkcie.
W początkowej części artykułu dokonano krótkiego przeglądu badawczego z
zakresu interesującej Autora problematyki. W dalszej części Autor omówił problematyką wiarygodności związaną ze skalami psychograficznymi i porównawczymi
omawiając stosowane tu metody.
Trzecia część artykułu poświęcona jest metodologii skalowania dualnego dotyczącego wyobrażenia o produkcie, a w dalszej Jego części - zastosowania
skalowania dualnego. Ta procedura została zilustrowana przez Autora przykładem ilościowego pomiaru wyobrażenia o podmiocie rynkowym na przykładzie jednego
z duńskich banków. Autor zastosował tu dwojakiego rodzaju procedurą: z ograniczeniami i bez ograniczeń formalnych (modelowych). Krótkie wnioski stanowią
część końcową artykułu.
Collections