Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 105/1990
Browse by
CONTENT
-
Editorial Note
-
Consumer behaviour during economic crisis in an overdeveloped economy
Søren Heede
-
Reforms of the economic system - introduction to the functionnning of Polish economy
Jerzy Dietl
-
Service marketing theory: a critical appraisal
Jerker Nilsson
-
Organizational design for product innovation under uncertainty
Toro Kristensen
-
The use of a semantic understanding of communication in the developing of a typologization of advertisements
Christian Alsted
-
Pricing and product development strategy. Some remarks on contemporary marketing-mix concepts
Andrzej Banasiak
-
Consumer needs of households and propensity to satisfy them in conditions of crisis
Stanisław Gajewski
-
Working and living conditions of agricultural population in the light of empirical studies
Jerzy Dietl, Bogdan Gregor
-
On the reliability of image and psychographic analyses. An application of dual scaling
Hans Solgaard
-
The buying behaviour in the furniture industry
Per Freytag, Orla Nielsen
-
Distribution of industrial products in Poland
Teresa Jaworska
-
Industrial buying behaviour in wood processing industry in Poland - a case study
Tomasz Domański, Elżbieta Guzek
-
Concept and role of private enterprise and entrepreneurship in centrally planned economy
Tomasz Domański
-
Consumption and trade in centrally-planned and market-oriented economies (Polish and German experience)
Jerzy Dietl,Krystyna Iwińska-Knop
-
Motivation system in Polish trade - current experience and conditions of its improvement
Elżbieta Guzek
-
Relations and effectiveness of utilization of production factors in Polish agriculture
Bogdan Gregor
Recent Submissions
-
Od redakcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990) -
Concept and role of private enterprise and entrepreneurship in centrally planned economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Artykuł stanowi próbę wariantowego ujęcia roli prywatnych przedsiębiorstw w gospodarce centralnie planowanej. Rola ta podlega ciągłej ewolucji i zalety od przyjętego modelu gospodarki oraz od zakresu wprowadzanych reform. ... -
Industrial buying behaviour in wood processing industry in Poland - a case study
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Artykuł stanowi próbę zastosowania koncepcji "Box Model" dla analizy procesu podejmowania decyzji zakupu na rynku środków produkcji na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa państwowego produkującego meble. Celem jest ... -
Consumer needs of households and propensity to satisfy them in conditions of crisis
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, jaki jest w ocenie konsumentów stopień nasycenia podstawowych kompleksów potrzeb gospodarstw domowych oraz jaka jest skłonność do ich zaspokajania na tle istniejących ... -
Distribution of industrial products in Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Cechą charakterystyczną dystrybucji środków produkcji w Polsce Jest fakt, iż ma ona miejsce w warunkach głębokiego deficytu wielu podstawowych surowców, materiałów i paliw. Brak jest rynkowych kryteriów alokacji tych ... -
Organizational design for product innovation under uncertainty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest charakterystyka typowych modeli wprowadzania innowacji produktu w warunkach niepewności. Autor krytycznie ocenie dotychczasowe sposoby wyboru metody wprowadzania Innowacji (metoda prób i błędów, metoda ... -
The buying behaviour in the furniture industry
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest analiza postępowania przedsiębiorstwa przy zakupie środków produkcji na przykładzie jednego z producentów mebil w Danii. Analizę przeprowadzono przy wykorzystaniu koncepcji "Box Model" opracowanej ... -
Consumer behaviour during economic crisis in an overdeveloped economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Koncepcja nadmiernego rozwoju gospodarczego nie wywodzi się z teorii ekonomii lecz innych nauk, w których oznacza ona zazwyczaj system, którego mniejsza część (podsystem) rozwinęła się tak bardzo, iż stwarza to szereg ... -
Consumption and trade in centrally-planned and market-oriented economies (Polish and German experience)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W artykule zaprezentowano wyniki badań odnoszące się do spożycia i handlu w Polsce i RFN. Uwzględniono stopień zróżnicowania konsumpcji w obu krajach oraz rolę handlu detalicznego w spożyciu ludności. Dokonano porównania ... -
Working and living conditions of agricultural population in the light of empirical studies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W oparciu o wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na próbie 782 indywidualnych gospodarstw rolnych dokonano oceny warunków pracy i życia na wsi. Analizie poddano: zasoby czynników pracy, wyposażenie w ciągniki i ... -
Reforms of the economic system - introduction to the functionnning of Polish economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Wysiłki zmierzające do wprowadzenia gospodarki zorientowanej rynkowo w Polsce, a także próby zreformowania systemu politycznego i społecznego nie dawały już dotąd rezultatów. Zwykle poprzedzano były presją społeczeństwa ... -
Service marketing theory: a critical appraisal
(1990)Obecnie marketing usług jest hednym z najszybciej rozwijających się działów marketingu. Autorzy zajmujący się tą problematyką próbowali w szczególności podkreślić różnice istniejące między marketingiem usług oraz ... -
On the reliability of image and psychographic analyses. An application of dual scaling
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Wiarygodność badań psychograficznych oraz dotyczących wyobrażenia o produkcie stała się ostatnio przedmiotem zainteresowania badaczy rynku. Artykuł stanowi wyraz tego zainteresowania. W szczególności dokonano w nim ... -
Relations and effectiveness of utilization of production factors in Polish agriculture
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W artykule podjęto próbę ustalenia tendencji zmian w relacjach czynników produkcji oraz efektywności ich wykorzystania w rolnictwie polskim. Analizę tempa oraz kierunków zmian owych relacji ujęto na tle krajów wysoko ... -
Motivation system in Polish trade - current experience and conditions of its improvement
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest analiza systemu zewnętrznej, materialnej motywacji u handlu u Polsce i określenie warunków i kierunków jego doskonaleniu w przyszłości. Autorka koncentruje się na dwóch podstawowych problemach: ... -
The use of a semantic understanding of communication in the developing of a typologization of advertisements
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Dotychczasowe badania marketingowe w zakresie procesów komunikowania koncentrowały sią głównie na wyborze nośników reklamy. Ma polu tym osiągnięto tym szereg pozytywnych wyników. Niewiele było natomiast badań na temat ... -
Pricing and product development strategy. Some remarks on contemporary marketing-mix concepts
(1990)W strategii mix-marketingowej, stosowanej współcześnie w praktyce działalności przedsiębiorstw, wzrosło szczególnie znaczenie dwóch jej elementów, a mianowicie polityki cenowej oraz strategii w zakresie rozwoju produktu. ...