Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Jerker
dc.date.accessioned2021-04-16T12:37:56Z
dc.date.available2021-04-16T12:37:56Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35188
dc.description.abstractObecnie marketing usług jest hednym z najszybciej rozwijających się działów marketingu. Autorzy zajmujący się tą problematyką próbowali w szczególności podkreślić różnice istniejące między marketingiem usług oraz marketingiem produktów materialnych. Akcentując te różnice, wskazywali jednocześnie na potrzebę stworzenia nowej teorii dostosowanej do specyfiki usług. Ocena dokonań, w tej dziedzinie wydaje się być krytyczna. Wysuwane argumenty na rzecz odrębności usług, mają bowiem czysto charakter dyskusyjny. Można wręcz zadać pytanie, czy jedynym elementem, naprawdę różniącym usługi od produktów, jest len niematerialny charakter. Wspomniane niedostatki w badaniach dotyczących marketingu usług, zdają się mieć swe źródło w stosowanym dotychczas podejściu. Badacze tej sfery prowadzili dotąd najczęściej studia empiryczne o charakterze indukcyjnym, na bardzo niskim poziomie abstrakcji, i stawiali sobie głównie cele praktyczne. Wydaje się, iż marketing usług, aby mógł ulec rozwojowi powinien opierać się w wię­kszym stopniu na badaniach dedukcyjnych oraz na studiach teoretycznych i bardziej abstrakcyjnym ujęciu tego problemu.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;105
dc.titleService marketing theory: a critical appraisalpl_PL
dc.title.alternativeMarketing usług: ujęcie krytycznepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number37-47pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCopenhagen School of Economics and Business Administration, Copenhagen, Denmark.pl_PL
dc.referencesBateson, J. E. G., Retailing and Service» Marketing: Friends or Foes? "Journal of Retailing", vol. 61, No. 4 (Winter 1985), pp. 11-13.pl_PL
dc.referencesBerry, L. L., Zeithaml, V. A., Parasuraman, A., Responding to Demand Fluctuations: Key Challenge for Service businesses, AMA Educators' Conference Proceedings, eds. Russel W. Belk et al., AHA, Chicago. 111. 1984.pl_PL
dc.referencesBerry, L. L., Zeithalm, V. A., Parasuraman, A., Quality Counts In Services, Too, "Business Horizons", vol. 29. No. 3 (May-June 1985), pp. 44-52.pl_PL
dc.referencesВlois, K. J., The Marketing of Services - An Approach, "European Journal of Marketing", vol. 8 (1974), No. 2, pp. 137-145.pl_PL
dc.referencesChase, R. B., Where does the Customer Fit in a Service Operation? "Harvard Business Review", vol. 56 (Nov.-Dec. 197B), pp. 137-142.pl_PL
dc.referencesDonnelly, J, H., Jr., Marketing Intermediaries in Channels of Distribution for Services, "Journal of Marketing", vol. 40 (Jan. 1976), pp. 55-70.pl_PL
dc.referencesGeorge, W. R., The Retailing o£ Services - A Challenging Future, "Journal of Retailing", vol. 53, No. 3 (Fall 1977), pp. 85-98.pl_PL
dc.referencesGeorge, W. R., Marketing Activities In the Service Industries, "Journal of Marketing", vol. 38 (October 1974), pp. 65-70.pl_PL
dc.referencesGrönroos, Ch., An Applied Service Marketing Theory, "European Journal of Marketing", vol. 16 (1982), No. 7, pp. 30-41.pl_PL
dc.referencesGrönroos, Ch., Strategic Management and Marketing in the Service Sector, Studentlitteratur, Lund 1985.pl_PL
dc.referencesGrönroos, Chr., Developing the Service Offering. A Source of Competitive Advantage, "Working Paper" No. 161 (1987), The Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki 1987.pl_PL
dc.referencesGummesson, E., Marketing - A Long Term Interactive Relationship Contributions to a New Marketing Theory, Marketing Technology Center, Stockholm 1987.pl_PL
dc.referencesHostage, G. M., Quality Control in a Service Business, "Harvard Business Review, vol. 53 (July-August 1975), pp. 98-106.pl_PL
dc.referencesLangoard, E., Lovelock, Ch., Eiglier, P., Services Marketing: New Insights from Consumers and Managers, Report No. 81-104, Marketing Science Institute, Cambridge, Mass. 1981.pl_PL
dc.referencesRathmell, J. M., What is Meant by Services? "Journal of Marketing", vol. 30 (Oct. 1966). pp. 32-36.pl_PL
dc.referencesRathmell, J. M., Marketing in the Service Sector, Wintrop Publ., Cambridge, Mass. 1974.pl_PL
dc.referencesSasser, W. E., Hatch Supply and Domami in Service Industries, "Harvard Business Review", vol. 54 (How.-Dec. 1976), pp. 133-140.pl_PL
dc.referencesSasser, W. E., Olsen, P. R., Eiglier, D., Management of Service Operations. Allyn and Bacon, Boston, Hass. 1978.pl_PL
dc.referencesShostack, G. L., Breaking Free from Product Marketing, "Journal of Marketing", vol. 41, No. 2 (April 1977), pp. 73-80.pl_PL
dc.referencesShostack, C. L., How to Design a Service, "European Journal of Marketing" , vol. 16 (1982), No. 1, pp. 49-63.pl_PL
dc.referencesStern, L. W., El-Ansary, A. I., Marketing Channels, 3. ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, N. J. 1988pl_PL
dc.referencesUhl, K. P., Upah, G. D., The Marketing of Services: Why and How is It Different, (inij Research In Marketing. A Research Annual (ed.: Jagdish N. Sheth), vol. 6, pp. 231-257. JAI Press, Greenwich, Conn. 1983.pl_PL
dc.referencesUpah, G. D., Mass Marketing in Service Retailing: A Review and Synthesis of Major Methods, "Journal of Retailing, vol. 56, No. 3 (Tall 1980). pp. 59-76.pl_PL
dc.referencesZeithaml, V. A., Parasuraman. A., Berry, L. L Problems and Strategies in Services Marketing. "Journal of Marketing", vol 49, No. 2 (Spring 1985), pp. 33-46.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record