Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGacka, Ewa
dc.contributor.editorSobczak, Anna
dc.contributor.editorZnajmiecka-Sikora, Marta
dc.date.accessioned2022-02-03T17:22:56Z
dc.date.available2022-02-03T17:22:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationGacka E., Trends in Development of Speech-language Care Versus Socio-demographic Changes, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 129-138, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-795-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40575
dc.descriptionProperly organized system of speech care is important for robust and efficient development of speech therapy practices covering the entire human lifespan. services. The ongoing socio-demographic transformations and dynamic development of medical science require identification not so much of new areas of speech therapy interests but of a different distribution of forces and drawing attention to the need to intensify the interaction in certain areas. The paper will be devoted to this particular subject.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectspeechpl_PL
dc.subjectspeech-language carepl_PL
dc.subjectquality of lifepl_PL
dc.subjectdeterminants in speech-language carepl_PL
dc.subjecttherapypl_PL
dc.titleTrends in Development of Speech-language Care Versus Socio-demographic Changespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number129-138pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Educational Sciences, Laboratory of Special Education, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Polandpl_PL
dc.referencesAitchison J. (1991). Ssak, który mówi. Wstęp do psycholingwistyki. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesChęciek M., Nowakowska - Kempna I. (1996). Z historii logopedii na Śląsku.. Logopedia, 23, p. 57-67.pl_PL
dc.referencesCicharska A. (2009). Przemiany demograficzne w Polsce. Geografia w szkole, 1, s. 5-10.pl_PL
dc.referencesDemelowa G. (1975). Władysław Ołtuszewski. Logopedia, 12, p. 111- 114.pl_PL
dc.referencesDomagała A. (2008). Standard postępowania logopedycznego w przypadku zaburzeń mowy w otępieniu alzheimerowskim. Logopedia, 37, p. 297-311.pl_PL
dc.referencesDylewski B. Organizacja walki z wadami mowy i głosu. Szkoła Specjalna, 1947/1948, 1-4, p. 35-51.pl_PL
dc.referencesDziurowicz- Kozłowska A. (2002). Wokół jakości życia. Psychologia Jakości Życia, T I, 2, p. 77-99.pl_PL
dc.referencesFijuth J., Biernat W., Bobek – Bilewicz B., Gliński B., Krajewski R., Krzakowski M.: (2009). Nowotwory ośrodkowego układu nerwowego [In:] Krzakowski M. [Ed.] Zalecenia postępowania diagnostyczno – terapeutycznego w nowotworach złośliwych. Gdańsk: Via Medica.pl_PL
dc.referencesGacka E. Rodzaje i frekwencja zaburzeń rozwoju mowy u dzieci z porodów przedwczesnych. Badania własne. Forum Logopedyczne, 2011 a, 19, p. 65-74.pl_PL
dc.referencesGacka E. (2012). Wczesna interwencja logopedyczna [In:] Podstolec A., Węsierska K. [Ed.] W świecie logopedii. Materiały dydaktyczne. Part I. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesGajda S. (2003). Lingwistyczne podstawy logopedii [In:] Gałkowski T., Jastrzębowska G. [Ed.] Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego. p. 11-82.pl_PL
dc.referencesGrabias S. (2002). Perspektywy opisu zaburzeń mowy [In:] Grabias S. [Ed.] Zaburzenia mowy. Lublin: Wyd. UMCS, p. 11-43.pl_PL
dc.referencesJassem J., Kawecki A., Krajewski R., Krakowski M., Składowski K., Szyfter (2009). Nowotwory nabłonkowe głowy i szyi [In:] Krzakowski M. [Ed.] Zalecenia postępowania diagnostyczno – terapeutycznego w nowotworach złośliwych. Gdańsk: Via Media.pl_PL
dc.referencesJastrzębowska G. (2003), Stan i perspektywy opieki logopedycznej w Polsce [In:] Gałkowski T., Jastrzębowska G. [ Ed.] Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego.pl_PL
dc.referencesKaczmarek L. (1988). Nasze dziecko uczy się mowy. Lublin: Wydawnictwo Lubelskie.pl_PL
dc.referencesKaczmarek L. (1991). Model opieki logopedycznej w Polsce, p. 5-41. Gdańsk: Gdański Związek Logopedów.pl_PL
dc.referencesKaczmarek B. Jan Siestrzyński. Logopedia, 1969, nr 8/9, p. 142-145.pl_PL
dc.referencesKwolek A. (2009). Rehabilitacja w udarze mózgu. Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.pl_PL
dc.referencesLewandowski A., Tarkowski Z. (1999). Dyzartria- definicje, przyczyny, objawy i rodzaje [In:] Tarkowski Z. [Ed.] Dyzartria. Teoria i praktyka. Lublin: Wyd. Fundacji ORATOR.pl_PL
dc.referencesMaruszewski M. (1966). Afazja. Zagadnienia teorii i praktyki. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesOsiejuk-Łojek E. (1997). Deficyty neuropsychologiczne w chorobie Parkinsona, p. 191-215. [In:] Herzyk A., Kądzielawa D. [Ed.] Związek mózg- zachowanie w ujęciu neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd UMCS.pl_PL
dc.referencesPawłowski Z. (2010). Podstawy foniatrii dla osób duchownych, aktorów, nauczycieli i prawników. Warszawa : Wyd. Salezjańskie.pl_PL
dc.referencesPąchalska M. (1999)..Afazjologia. Warszawa- Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesPrzetacznikowa M. (1986). Wiek przedszkolny [In:] Żebrowska M. [Ed.] Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesSzatur – Jaworska B. (2002). Starzenie się ludności Polski. Gerontologia Polska, nr 10(4), p. 199-206.pl_PL
dc.referencesSzepietowska M. (1997). Zaburzenia w funkcjonowaniu poznawczym chorych na stwardnienie rozsiane [In:] Herzyk A., Kądzielawa D. [Ed.] Związek mózg-zachowanie w ujęciu neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd. UMCS.pl_PL
dc.referencesŚliwińska – Kowalska M. (2001). Choroby narządu głosu jako problem społeczny [In:] Zawodowe choroby narządu głosu u nauczycieli. Profilaktyczne znaczenie nauki emisji głosu. Materiały szkoleniowe. Łódź: Instytut Medycyny Pracy.pl_PL
dc.referencesWygotski L. S.: Myślenie i mowa. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-795-3.10
dc.disciplinenauki o zdrowiupl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe