dc.contributor.author | Gacka, Ewa | |
dc.contributor.editor | Sobczak, Anna | |
dc.contributor.editor | Znajmiecka-Sikora, Marta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-03T17:22:56Z | |
dc.date.available | 2022-02-03T17:22:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Gacka E., Trends in Development of Speech-language Care Versus Socio-demographic Changes, [w:] Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 129-138, https://doi.org/10.18778/7525-795-3.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-795-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40575 | |
dc.description | Properly organized system of speech care is important for robust and efficient development of speech therapy practices covering the entire human lifespan. services. The ongoing socio-demographic transformations and dynamic development of medical science require identification not so much of new areas of speech therapy interests but of a different distribution of forces and drawing attention to the need to intensify the interaction in certain areas. The paper will be devoted to this particular subject. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sobczak A., Znajmiecka-Sikora M. (eds.), Development and Supporting the Development from the Perspective of the Human Sciences – Opportunities and Threats, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | speech | pl_PL |
dc.subject | speech-language care | pl_PL |
dc.subject | quality of life | pl_PL |
dc.subject | determinants in speech-language care | pl_PL |
dc.subject | therapy | pl_PL |
dc.title | Trends in Development of Speech-language Care Versus Socio-demographic Changes | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 129-138 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz, Faculty of Educational Sciences, Laboratory of Special Education, 91-433 Łódź, Smugowa 10/12 Poland | pl_PL |
dc.references | Aitchison J. (1991). Ssak, który mówi. Wstęp do psycholingwistyki. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Chęciek M., Nowakowska - Kempna I. (1996). Z historii logopedii na Śląsku.. Logopedia, 23, p. 57-67. | pl_PL |
dc.references | Cicharska A. (2009). Przemiany demograficzne w Polsce. Geografia w szkole, 1, s. 5-10. | pl_PL |
dc.references | Demelowa G. (1975). Władysław Ołtuszewski. Logopedia, 12, p. 111- 114. | pl_PL |
dc.references | Domagała A. (2008). Standard postępowania logopedycznego w przypadku zaburzeń mowy w otępieniu alzheimerowskim. Logopedia, 37, p. 297-311. | pl_PL |
dc.references | Dylewski B. Organizacja walki z wadami mowy i głosu. Szkoła Specjalna, 1947/1948, 1-4, p. 35-51. | pl_PL |
dc.references | Dziurowicz- Kozłowska A. (2002). Wokół jakości życia. Psychologia Jakości Życia, T I, 2, p. 77-99. | pl_PL |
dc.references | Fijuth J., Biernat W., Bobek – Bilewicz B., Gliński B., Krajewski R., Krzakowski M.: (2009). Nowotwory ośrodkowego układu nerwowego [In:] Krzakowski M. [Ed.] Zalecenia postępowania diagnostyczno – terapeutycznego w nowotworach złośliwych. Gdańsk: Via Medica. | pl_PL |
dc.references | Gacka E. Rodzaje i frekwencja zaburzeń rozwoju mowy u dzieci z porodów przedwczesnych. Badania własne. Forum Logopedyczne, 2011 a, 19, p. 65-74. | pl_PL |
dc.references | Gacka E. (2012). Wczesna interwencja logopedyczna [In:] Podstolec A., Węsierska K. [Ed.] W świecie logopedii. Materiały dydaktyczne. Part I. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.references | Gajda S. (2003). Lingwistyczne podstawy logopedii [In:] Gałkowski T., Jastrzębowska G. [Ed.] Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego. p. 11-82. | pl_PL |
dc.references | Grabias S. (2002). Perspektywy opisu zaburzeń mowy [In:] Grabias S. [Ed.] Zaburzenia mowy. Lublin: Wyd. UMCS, p. 11-43. | pl_PL |
dc.references | Jassem J., Kawecki A., Krajewski R., Krakowski M., Składowski K., Szyfter (2009). Nowotwory nabłonkowe głowy i szyi [In:] Krzakowski M. [Ed.] Zalecenia postępowania diagnostyczno – terapeutycznego w nowotworach złośliwych. Gdańsk: Via Media. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębowska G. (2003), Stan i perspektywy opieki logopedycznej w Polsce [In:] Gałkowski T., Jastrzębowska G. [ Ed.] Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Opole: Wyd. Uniwersytetu Opolskiego. | pl_PL |
dc.references | Kaczmarek L. (1988). Nasze dziecko uczy się mowy. Lublin: Wydawnictwo Lubelskie. | pl_PL |
dc.references | Kaczmarek L. (1991). Model opieki logopedycznej w Polsce, p. 5-41. Gdańsk: Gdański Związek Logopedów. | pl_PL |
dc.references | Kaczmarek B. Jan Siestrzyński. Logopedia, 1969, nr 8/9, p. 142-145. | pl_PL |
dc.references | Kwolek A. (2009). Rehabilitacja w udarze mózgu. Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego. | pl_PL |
dc.references | Lewandowski A., Tarkowski Z. (1999). Dyzartria- definicje, przyczyny, objawy i rodzaje [In:] Tarkowski Z. [Ed.] Dyzartria. Teoria i praktyka. Lublin: Wyd. Fundacji ORATOR. | pl_PL |
dc.references | Maruszewski M. (1966). Afazja. Zagadnienia teorii i praktyki. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Osiejuk-Łojek E. (1997). Deficyty neuropsychologiczne w chorobie Parkinsona, p. 191-215. [In:] Herzyk A., Kądzielawa D. [Ed.] Związek mózg- zachowanie w ujęciu neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd UMCS. | pl_PL |
dc.references | Pawłowski Z. (2010). Podstawy foniatrii dla osób duchownych, aktorów, nauczycieli i prawników. Warszawa : Wyd. Salezjańskie. | pl_PL |
dc.references | Pąchalska M. (1999)..Afazjologia. Warszawa- Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Przetacznikowa M. (1986). Wiek przedszkolny [In:] Żebrowska M. [Ed.] Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Szatur – Jaworska B. (2002). Starzenie się ludności Polski. Gerontologia Polska, nr 10(4), p. 199-206. | pl_PL |
dc.references | Szepietowska M. (1997). Zaburzenia w funkcjonowaniu poznawczym chorych na stwardnienie rozsiane [In:] Herzyk A., Kądzielawa D. [Ed.] Związek mózg-zachowanie w ujęciu neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd. UMCS. | pl_PL |
dc.references | Śliwińska – Kowalska M. (2001). Choroby narządu głosu jako problem społeczny [In:] Zawodowe choroby narządu głosu u nauczycieli. Profilaktyczne znaczenie nauki emisji głosu. Materiały szkoleniowe. Łódź: Instytut Medycyny Pracy. | pl_PL |
dc.references | Wygotski L. S.: Myślenie i mowa. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-795-3.10 | |
dc.discipline | nauki o zdrowiu | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |