Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Automobile Spitznamen als Beispiel für Emotivität und Metaphorizität in den sekundären Nominationsprozessen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
The article depicts the topic of the nomination in professional language, in the context of onimical processes based on principles known to other target groups not associated with the automotive industry. Important in this ...
Zwischen Pragmatik und Kognition – Überlegungen zur automatisierten (Re)produktion von konzeptuellen Metaphern
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The aim of the article is to discover common spaces for cognitive linguistics theories and pragmatics. The starting point for this consideration is the theory of communication series and the counter point enabling the idea ...
Konzeptuelle Metapher in den Autofachzeitschriften
(Drukarnia Cyfrowa i Wydawnictwo "Piktor", 2011)
Prasa motoryzacyjna stanowi ciekawy a mimo to niedoceniany obiekt badań lingwistycznych.
Język używany w tych publikacjach meandruje między językiem fachowym techniki a
językiem literackim, bądź typowo prasowym. Z ...
Fremdes oder Eigenes in der Satzstruktur? – Zu einigen kognitiven Aspekten der Verbalklammer im Deutschen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
This paper will show why in the German language, such complicated structures as the verbal brace is so prevalent despite obviously presenting a cognitive challenge for foreign language learners. The verbal brace should ...
Zur Dynamik der Sprache aus linguistischer und neurokognitiver Perspektive
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Cognitive sciences are grouped together according to their substantial disciplines such as neurobiology, psychology, linguistics and many others. From more than ten years a search has been undertaken for the best fitting ...