Digital Distribution as an E‑commerce Sales Channel
Abstract
In a matter of decades, digital technologies have transformed the way we communicate with others, conduct business, produce goods and services, as well as the way we live, work, and spend our spare time. These, often rapid, developments hold a lot of promise for the future, in terms of wealth generation, technological advances, and improving the quality of life. At the same time, they also bring challenges associated with a lack of skills, new and fast‑emerging markets, consumer protection, industrial re‑organization, trust, security, and privacy.The private life of society, as well as the world of business, have moved to the virtual world. The transformation to e‑business is complex, and to be successful, a balance needs to be struck between strategy, a customized business model, the relevant processes, and the technology used.The aim of the article is to present the essence of digital distribution and the key factors in the dynamics of its development. Secondary data on the development of digital distribution in the world and in Europe over the past 20 years are presented, and the forecasts for the coming years are calculated. W ciągu dziesięcioleci technologie cyfrowe zmieniły sposób, w jaki komunikujemy się z innymi, prowadzimy interesy, wytwarzamy towary i usługi, a także sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i spędzamy wolny czas. Te, często szybkie, zmiany są obiecujące na przyszłość, jeśli chodzi o tworzenie bogactwa, postęp technologiczny i poprawę jakości życia. Jednocześnie niosą ze sobą wyzwania związane z brakiem umiejętności, nowymi i szybko rozwijającymi się rynkami, ochroną konsumentów, reorganizacją przemysłu, zaufaniem, bezpieczeństwem i prywatnością.Prywatne życie społeczeństwa, a także świat biznesu przeniósł się do świata wirtualnego. Transformacja do e‑biznesu jest złożona i aby odnieść sukces, należy zachować równowagę między strategią, dostosowanym modelem biznesowym, odpowiednimi procesami i stosowaną technologią.Celem publikacji jest zapoznanie czytelnika z zagadnieniami określanymi jako dystrybucja cyfrowa, rozumiana jako sposób zarządzania treścią, np. oprogramowanie, filmy, muzyka czy gry komputerowe. Jest to łatwy sposób na dodawanie dodatków do innych produktów, lepiej znanych jako DLC, które można pobrać z globalnej sieci. To są zagadnienia, z jakimi radzi sobie cyfrowa dystrybucja, wraz z następującymi po niej procesami, które pozwalają na dostarczenie zamówionego towaru do klienta. Przedstawiono także dane dotyczące rozwoju dystrybucji cyfrowej na świecie i w Europie na przestrzeni ostatnich 20 lat.