Show simple item record

dc.contributor.authorSkurpel, Dagmara
dc.date.accessioned2022-03-30T08:27:43Z
dc.date.available2022-03-30T08:27:43Z
dc.date.issued2022-03-22
dc.identifier.issn1508-2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41419
dc.description.abstractIn a matter of decades, digital technologies have transformed the way we communicate with others, conduct business, produce goods and services, as well as the way we live, work, and spend our spare time. These, often rapid, developments hold a lot of promise for the future, in terms of wealth generation, technological advances, and improving the quality of life. At the same time, they also bring challenges associated with a lack of skills, new and fast‑emerging markets, consumer protection, industrial re‑organization, trust, security, and privacy.The private life of society, as well as the world of business, have moved to the virtual world. The transformation to e‑business is complex, and to be successful, a balance needs to be struck between strategy, a customized business model, the relevant processes, and the technology used.The aim of the article is to present the essence of digital distribution and the key factors in the dynamics of its development. Secondary data on the development of digital distribution in the world and in Europe over the past 20 years are presented, and the forecasts for the coming years are calculated.en
dc.description.abstractW ciągu dziesięcioleci technologie cyfrowe zmieniły sposób, w jaki komunikujemy się z innymi, prowadzimy interesy, wytwarzamy towary i usługi, a także sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i spędzamy wolny czas. Te, często szybkie, zmiany są obiecujące na przyszłość, jeśli chodzi o tworzenie bogactwa, postęp technologiczny i poprawę jakości życia. Jednocześnie niosą ze sobą wyzwania związane z brakiem umiejętności, nowymi i szybko rozwijającymi się rynkami, ochroną konsumentów, reorganizacją przemysłu, zaufaniem, bezpieczeństwem i prywatnością.Prywatne życie społeczeństwa, a także świat biznesu przeniósł się do świata wirtualnego. Transformacja do e‑biznesu jest złożona i aby odnieść sukces, należy zachować równowagę między strategią, dostosowanym modelem biznesowym, odpowiednimi procesami i stosowaną technologią.Celem publikacji jest zapoznanie czytelnika z zagadnieniami określanymi jako dystrybucja cyfrowa, rozumiana jako sposób zarządzania treścią, np. oprogramowanie, filmy, muzyka czy gry komputerowe. Jest to łatwy sposób na dodawanie dodatków do innych produktów, lepiej znanych jako DLC, które można pobrać z globalnej sieci. To są zagadnienia, z jakimi radzi sobie cyfrowa dystrybucja, wraz z następującymi po niej procesami, które pozwalają na dostarczenie zamówionego towaru do klienta. Przedstawiono także dane dotyczące rozwoju dystrybucji cyfrowej na świecie i w Europie na przestrzeni ostatnich 20 lat.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research. Central and Eastern Europe;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectdigital distributionen
dc.subjecte‑commerceen
dc.subjectsales channelen
dc.subjectdigital producten
dc.subjectdystrybucja cyfrowapl
dc.subjecte‑commercepl
dc.subjectkanał sprzedażypl
dc.subjectprodukt cyfrowypl
dc.titleDigital Distribution as an E‑commerce Sales Channelen
dc.title.alternativeDystrybucja cyfrowa jako kanał sprzedaży w handlu elektronicznympl
dc.typeArticle
dc.page.number95-107
dc.contributor.authorAffiliationPh.D., University of Lodz, Department of Logistics & Innovations, Lodz, Polanden
dc.identifier.eissn2082-6737
dc.referencesArmstrong, G., Adam, S., Denize, S., Kotler, P. (2014), Principles of Marketing, Pearson, Sydney.en
dc.referencesCaraiani, G. (2008), Tranzactii internationale: E‑business & tipuri de contracte, C.H. Beck, Bucuresti.en
dc.referencesCohen‑Almagor, R. (2011), Internet History, “International Journal of Technoethics”, 2 (2), pp. 45–64, https://doi.org/10.4018/jte.2011040104en
dc.referencesDent, J. (2011), Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market, Kogan Page, London–Philadelphia.en
dc.referencesDigital Distribution Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2017–2025 (2020), https://www.transparencymarketresearch.com/digital‑distribution‑market.html (accessed: 31.12.2020).en
dc.referencesEurostat, Eurostat Survey on ICT Usage in Households and by Individuals, http://ec.europa.eu/eurostat/web/information‑society/data/comprehensive‑database (accessed: 5.12.2016).en
dc.referencesFurr, N., Shipilov, A. (2019), Digital Doesn’t Have to Be Disruptive, “Harvard Business Review”, 97 (4), pp. 94–103.en
dc.referencesHoffman, D.L., Novak, T.P., Stein, R. (2012), The Digital Consumer, [in:] R.W. Belk, R. Llamas (eds.), The Routledge Companion to Digital Consumption, Routledge, Abingdon–Oxon, pp. 28–38.en
dc.referencesKatz, A. (2015), Games on the Phone, “Electronic Games Magazine”, November 28, pp. 23–35.en
dc.referencesKotler, P. (2003), Marketing Insights from A to Z. 80 Concepts Every Manager Needs To Know, John Wiley & Sons, Hoboken.en
dc.referencesLambrecht, A., Goldfarb, A., Bonatti, A., Ghose, A., Goldstein, D., Lewis, R., Rao A., Sahni, N. Yao, S. (2014), How Do Firms Make Money Selling Digital Goods Online?, “Marketing Letters”, 25 (3), pp. 331–341, https://www.researchgate.net/publication/278393875_How_do_firms_make_money_selling_digital_goods_online (accessed: 31.12.2020).en
dc.referencesMaigret, E. (2015), Sociologie de la Communication et des Médias, Armand Colin, Paris, https://doi.org/10.3917/arco.maigr.2015.01en
dc.referencesNaughton, J. (2016), The evolution of the Internet: from military experiment to General Purpose Technology, “Journal of Cyber Policy”, 1 (1), pp. 5–28, https://doi.org/10.1080/23738871.2016.1157619en
dc.referencesNishio, S., Kishino, F. (2003), Advanced Multimedia Content Processing: First International Conference, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science, Springer, Berlin–Heidelberg.en
dc.referencesOjala, A. (2016), Business models and opportunity creation: How IT entrepreneurs create and develop business models under uncertainty, “Information Systems Journal”, 26 (5), pp. 451–476, https://doi.org/10.1111/isj.12078en
dc.referencesPeltz, Ph. (2013), Digital Distribution Models Reviewed: The Content Provider’s Perspective, [in:] P. Tschmuck, L. Philip, P.S. Campbell (eds.), Music Business and the Experience Economy. The Australasian Case, Springer, Heidelberg, pp. 99–117, https://doi.org/10.1007/978-3-642-27898-3_7en
dc.referencesPetouhoff, N. (2006), The Business Impact of Change Management, Graziado Business Review, 9 (3), pp. 1–8.en
dc.contributor.authorEmaildagmara.skurpel@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/1508-2008.25.06
dc.relation.volume25


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0