dc.contributor.author | Wejbert-Wąsiewicz, Ewelina | |
dc.date.accessioned | 2022-04-04T15:04:56Z | |
dc.date.available | 2022-04-04T15:04:56Z | |
dc.date.issued | 2022-03-30 | |
dc.identifier.issn | 0208-600X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/41492 | |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;80 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.title | Wstęp | pl |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 5-10 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Sztuki i Edukacji, ul. Rewolucji 1905 r., 41/43, 90-214 Łódź | pl |
dc.identifier.eissn | 2353-4850 | |
dc.references | Bobrowska E. (2012), Emancypantki? Artystki polskie w Paryżu na przełomie XIX i XX wieku, „Archiwum Emigracji. Studia – Szkice – Dokumenty”, nr 1–2(16–17), s. 11–27 https://doi.org/10.12775/AE.2012.001 | pl |
dc.references | Bourdieu P. (2001), Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, przeł. A. Zawadzki, Universitas, Kraków. | pl |
dc.references | Golka M. (1995), Socjologia artysty, Ars Nova, Poznań. | pl |
dc.references | Golka M. (2013), The Sociology of the Artist in the Postmodern Era. Pride and Uncertainty, LIT Verlag, Wien–Berlin. | pl |
dc.references | Gołaszewska M. (1986), Kim jest artysta, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl |
dc.references | Gromada A., Budacz D., Kawalerowicz J., Walewska A. (red.) (2015), Marne szanse na awanse? Raport z badania na temat obecności kobiet na uczelniach artystycznych w Polsce, Fundacja Katarzyny Kozyry, Warszawa https://duszan.com/kozyra/Marne%20szanse%20na%20awanse%20RAPORT.pdf (dostęp: 18.11.2021). | pl |
dc.references | Ilczuk D., Gruszka-Dobrzyńska E., Socha Z., Hazanowicz W. (2020), Policzone i policzeni! Artyści i artystki w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu SWPS – Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa. | pl |
dc.references | Jakubowska A. (red.) (2011), Artystki polskie, Wydawnictwo Szkolne PWN – Park Edukacja, Warszawa–Bielsko-Biała. | pl |
dc.references | Kowalczyk I. (2010), Matki-Polki, Chłopcy i Cyborgi… Sztuka i feminizm w Polsce, Galeria Miejska Arsenał, Poznań. | pl |
dc.references | Kowalczykowa A. (2008), Świadectwo autoportretu, Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, Warszawa. | pl |
dc.references | Kozłowski M., Sowa J., Szreder K. (2014), Konkluzje badania. Prekarność, projekt, miłość do sztuki, [w:] M. Kozłowski, J. Sowa, K. Szreder (red.), Fabryka sztuki. Raport z badań Wolnego Uniwersytetu Warszawy, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, s. 41–45 https://issuu.com/beczmiana/docs/fabryka_sztuki/220 (dostęp: 8.12.2021). | pl |
dc.references | Krajewski M., Schmidt F. (2016), Wizualne niewidzialne. Sztuki wizualne w Polsce. Stan, rola i znaczenie. Raport końcowy http://wizualneniewidzialne.pl/wp-content/uploads/2016/05/Wizualne-Niewidzialne-Raport-kon%CC%81cowy-v2017.pdf (dostęp: 18.11.2021). | pl |
dc.references | Poprzęcka M. (1991), Inne? Kobiety i historia sztuki, [w:] A. Morawińska (red.), Artystki polskie. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, s. 17–19. | pl |
dc.references | Sikorska K. (2019), Zwrot edukacyjny z perspektywy artystek. Kilka wstępnych rozpoznań, „Kultura Współczesna”, nr 2(105), s. 91–105. | pl |
dc.references | Sosnowska J. (2003), Poza kanonem. Sztuka polskich artystek 1880–1939, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa. | pl |
dc.references | Świrszczyńska A. (2002), Mówię do swego ciała, Colonel Press, Kraków. | pl |
dc.references | Talarczyk-Gubała M. (2013a), Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii, Galeria Miejska Arsenał, Poznań. | pl |
dc.references | Talarczyk-Gubała M. (2013b), Wszystko o Ewie. Filmy Barbary Sassa kino kobiet w drugiej połowie XX wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. | pl |
dc.references | Toniak E. (2008), Olbrzymki: kobiety i socrealizm, Korporacja Ha!art, Kraków. | pl |
dc.references | Toniak E. (red.) (2010), Kobiety i sztuka około 1960 roku: jestem artystką, we wszystkim, co niepotrzebne, Neriton, Warszawa. | pl |
dc.references | Wejbert-Wąsiewicz E. (2018), W stronę socjologii artystki, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, nr 66, s. 11–31 i wskazane tam publikacje własne https://doi.org/10.18778/0208-600X.66.02 | pl |
dc.contributor.authorEmail | ewelina.wejbert@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0208-600X.80.01 | |