Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorColla E., 2004, The Outlook for European Grocery Retailing: Competition and Format Development, „International Review of Retail, Distribution and Consumer Research”, t. 14, nr 1, s. 47–69.
dc.contributor.authorWilk, Waldemar
dc.date.accessioned2014-04-11T07:03:07Z
dc.date.available2014-04-11T07:03:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4154
dc.description.abstractJednym z najdynamiczniej rozwijających się formatów handlu są współcześnie sklepy dyskontowe, wykorzystujące w procesie zdobywania rynku strategię niskich cen. Na skutek szybkiego rozwoju o charakterze organicznym oraz fuzji i przejęć na obecnym etapie rozwoju rynku mamy do czynienia z istnieniem kilku sieci sklepów dyskontowych o zasięgu ogólnokrajowym. Placówki te rozmieszczone są w wielu miastach Polski, jednak dosyć nierównomiernie. Wychodząc od analizy wielkości i zasięgu przestrzennego sieci sklepów dyskontowych w Polsce, autor podejmuje się analizy rozwoju tego sektora usług w małych miastach poprzez ukazanie dynamiki tego zjawiska, wskazania czynników lokalizacji oraz porównania pod względem położenia i struktury społeczno-gospodarczej małych miast ze sklepami dyskontowymi i tych bez dyskontów.pl_PL
dc.description.abstractOne of the most dynamic retail branches today is that of discount stores, which have been increasing their market share through a strategy of offering low prices. As the result of a number of mergers, takeovers, and rapid organic growth, several major discount chains have developed nationwide sales ne tworks in Poland. They all have stores in many Polish cities, although the distribution of them is somewhat uneven. In this paper, the author attempts to analyze the growth patterns in this sector in small cities in Poland. Using an analysis of the size an d distribution of discount store chains in Poland as a starting point, the author examines the dynamics of this phenomenon, indicates the geographical factors affecting it, and compares small cities with and without discount stores in terms of their locati on and socioeconomic structure.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica; 15
dc.subjecthandel detaliczny, sklepy dyskontowe, małe miastapl_PL
dc.subjecthandel detalicznypl_PL
dc.subjectsklepy dyskontowepl_PL
dc.subjectmałe miastapl_PL
dc.titleMiasta zbyt małe na handel z dyskontempl_PL
dc.title.alternativeCities too small to have discount storespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number21-37pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawskipl_PL
dc.referencesColla E., 2004, The Outlook for European Grocery Retailing: Competition and Format Development, „International Review of Retail, Distribution and Consumer Research”, t. 14, nr 1, s. 47–69
dc.referencesDomański T., 2005, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa
dc.referencesGhosh A., McLafferty S., 1987, Location Strategies for Retail and Service Firms, Lexington, Mass.
dc.referencesHeinritz G., Klein K.E., Popp M., 2003, Geographische Handelsforschung, Gebrüder Borntraeger Verlagsbuchhandlung, Berlin‒Stuttgart.
dc.referencesJürgens U. (Hrsg.), 2011, Discounterwelten, L. I. S. Verlag, Passau
dc.referencesKaczmarek T., 2010, Struktura przestrzenna handlu detalicznego, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań
dc.referencesMaleszyk E., 2006, Przesłanki rozwoju i organizacji handlu dyskontowego w Polsce, „Handel Wewnętrzny”, t. 52, nr 1 (300), s. 8–21.
dc.referencesSalvaneschi L., 1996, Location, location, location. How to Select the Best Site for Your Business, Oasis Press/ PSI Research, Grants Pass, Oregon
dc.referencesShopping Monitor CEE 2009, GfK + INCOMA Research. http://www.incoma.cz/cz/ols/ los/shopping_monitor_cee_2010.aspx (dostęp 20.06.2011).
dc.referencesSzulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa
dc.referencesWilk W., 2005, Miejsce miast w sieciach handlowych – przykład Polski [w:] Lisowski A. (red.), Zmiany przestrzenne i funkcjonalne obszarów miejskich, Prace i Studia Geograficzne, t. 35, Wydawnictwo UW, Warszawa, s. 129–153.


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord