Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMaćkowiak, Rafał
dc.contributor.editorSakowski, Krzysztof
dc.contributor.editorPlęs, Łukasz Marek
dc.date.accessioned2022-05-26T10:52:19Z
dc.date.available2022-05-26T10:52:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationMaćkowiak R., Polscy gameplayerzy a trolling, czyli o zachowaniach antyspołecznych na „YouTube”, [w:] Nowe media w języku, kulturze i literaturze, Sakowski K., Plęs Ł.M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 73-91, https://doi.org/10.18778/8088-104-4.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-104-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41939
dc.description.abstractZ serwisu „YouTube” korzysta ponad miliard użytkowników, a co minutę do „YouTube” trafia 300 godzin filmów. Na portalu można znaleźć wiele komentarzy zawierających trolling (antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje). Artykuł pokazuje, jakie mogą być formy trollingu, np.: podszywanie się pod gameplayera i komentowanie w jego imieniu, umieszczanie komentarza zawierającego wyłącznie informację na temat kolejność polubienia filmiku czy zadawanie pytań niezwiązanych z tematyką filmiku.pl_PL
dc.description.abstract„YouTube” has more than 1 billion users. It is one of the most popular portals on the Internet. 300 hours of video are uploaded to „YouTube” every minute. On the website you will find many comments from trolling. In Internet slang, a troll is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people. This article shows what are the forms of internet trolling, for example: the purposeful incorrect Spell, Advertising other websites or channels and placing greetings in the comments.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSakowski K., Plęs Ł.M. (red.), Nowe media w języku, kulturze i literaturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttrollowaniepl_PL
dc.subjectYouTubepl_PL
dc.subjectgameplayerzypl_PL
dc.subjectgraczepl_PL
dc.subjecttrollepl_PL
dc.subjecttrollingpl_PL
dc.subjectYouTubepl_PL
dc.subjectgameplayerspl_PL
dc.subjectplayerspl_PL
dc.subjecttrollspl_PL
dc.titlePolscy gameplayerzy a trolling, czyli o zachowaniach antyspołecznych na „YouTube”pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number73-91pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-105-1
dc.referencesKlocuch www.youtube.com/watch?v=4073KYYdPO4pl_PL
dc.referencesKlocuch 2 www.youtube.com/watch?v=PP2sDfNfGvQpl_PL
dc.referencesMadzia www.youtube.com/watch?v=Pjcny3rmK2spl_PL
dc.referencesMadzia 2 www.youtube.com/watch?v=XYn8lfulvjIpl_PL
dc.referencesMadzia 3 www.youtube.com/watch?v=7osXO0dkEOYpl_PL
dc.referencesMcgrzesio www.youtube.com/watch?v=RP7rUsr9LMEpl_PL
dc.referencesRemigiusz Mielczarek www.youtube.com/watch?v=IoP2lUoujx0pl_PL
dc.referencesRojo www.youtube.com/watch?v=3A0yXOazMGIpl_PL
dc.referencesRojo 2 www.youtube.com/watch?v=k8U9HFiuaxcpl_PL
dc.referencesSkkf www.youtube.com/watch?v=0pqFrHuaAbMpl_PL
dc.referencesSkkf 2 www.youtube.com/watch?v=sWHpO0Q0jf8pl_PL
dc.referenceswww.netykieta.dlawas.net (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referenceswww.support.google.com/youtube/answer/2801981?hl=pl (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referenceswww.support.google.com/youtube/answer/2802268?hl=pl (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referenceswww.support.google.com/youtube/answer/2801947?hl=pl (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referenceswww.support.google.com/youtube/answer/2801973 (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referenceswww.pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referenceswww.youtube.com/yt/policyandsafety/pl/communityguidelines.html (dostęp: 28.07.2015)pl_PL
dc.referencesBishop J., 2012, Scope and Limitations in the Government of Wales Act 2006 for Tackling Internet Abuses in the Form of ‘Flame Trolling’, [w:] Statute Law Review 33(2), 207–216.pl_PL
dc.referencesBishop J. (red.), 2013, Examining the Concepts, Issues, and Implications of Internet Trolling, Hershey.pl_PL
dc.referencesBishop J., 2014, Representations of ‘trolls’ in mass media communication: A review of media-texts and moral panics relating to ‘internet trolling.’ [w:] International Journal of Web Based Communities 10(1), 7–24.pl_PL
dc.referencesDonath J. S., 1999, Identity and deception in the virtual community, [w:] Community in Cyberspace, red. M. Smith M. A. Kollock, London, 29–59.pl_PL
dc.referencesStaniewicz M., 2005, O trollach i plonkach, czyli o niektórych aspektach netykiety językowej w grupach dyskusyjnych, [w:] Język a multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko, J. Stasieńko, Wrocław.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-104-4.06
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe