Show simple item record

dc.contributor.authorKulawiak, Anita
dc.date.accessioned2014-04-14T11:28:57Z
dc.date.available2014-04-14T11:28:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4197
dc.description.abstractCelem artykułu jest analiza społecznych uwarunkowań (czynników) rozwoju sektora usług w małych miastach na przykładzie Uniejowa w 2011 r. W szczególności, przeprowadzone badania zmierzają do odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: 1. kim jest człowiek (przedsiębiorca), który współcześnie kreuje w Uniejowie sektor usług, 2. jakie motywy i wybory kierowały nim, gdy podejmował decyzję o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej?pl_PL
dc.description.abstractThis article aims to analyze the social determinants (factors) the development of the services sector in small towns as an example Uniejów in 2011, in particular, carry - duced the study aimed to answer two basic questions: 1. Who is the person (entrepreneur), which tod ay creates a Uniejow services sector; 2. M otives and choices that guided him when he made the decision to start their own economic activity?en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica; 15
dc.subjectUniejówpl_PL
dc.subjectuwarunkowania rozwojupl_PL
dc.subjectsektor usługpl_PL
dc.subjectprzedsiebiorcypl_PL
dc.titleSpołeczne uwarunkowania rozwoju sektora usług w małych miastach. Przykład Uniejowapl_PL
dc.title.alternativeSocial determinants in the development of services in small cities: the example of Uniejówpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number115-126pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Geografii Regionalnej i Społecznej Wydział Nauk Geograficznych, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBieniok H., 2006, Uwarunkowania i problemy rozwoju przedsiębiorczości osobistej w dobie gospodarki rynkowej [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsię- biorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg
dc.referencesJasiecki K., 2002, Elita biznesu w Polsce. Drugie narodziny kapitalizmu, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
dc.referencesJasiński R., 2007, Profile kulturowe a rozwój gospodarczy, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław
dc.referencesKaliszczak L., 2006, Twórczość, a przedsiębiorczość [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Tarnobrzeg
dc.referencesKulawiak A., 2011, Zmiana lokalnych społecznych uwarunkowań rozwoju gospodarczego Łodzi latach 2002‒2010 [w:] Namyślak B. (red.), Przekształcenia regionalnych struktur funkcjonalno-przestrzennych, Studia Geograficzne, Wrocław (w druku)
dc.referencesLaszczak M., 1998, Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków
dc.referencesRabsztyn B., 2006, Czynniki rozwoju małych miast w okresie transformacji systemowej [w:] Heffner K., Marszał T. (red.), Uwarunkowania rozwoju małych miast, „Biuletyn KPZK PAN”, z. 226, Warszawa.
dc.referencesSchumacher E.F., 1981, Małe jest piękne, Warszawa
dc.referencesSerwan B., 2006, Pojęcie przedsiębiorczości i jej uwarunkowania [w:] Jeremczuk K. (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości – aspekty ekonomiczne i antropologiczno- -społeczne, Tarnobrzeg.
dc.referencesSuliborski A., Kulawiak A., 2006, Przedsiębiorca jako uczestnik i twórca procesów transformacji. Przykład Łodzi [w:] Jewtuchowicz A., Suliborski A. (red.), Przestrzenne zróżnicowanie procesów transformacji społeczno-gospodarczej w regionie łódzkim, Wydawnictwo UŁ, Łódź.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record