The internationalization process of Niche SMEs in France
Oglądaj/ Otwórz
Data
2021-12-30Autor
Godek-Brunel, Magdalena
Mercier-Suissa, Catherine
Sibińska, Anna
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The scholars provide numerous findings on the process of firm internationalization. However, there remains still a research gap in understanding the process of internationalization of niche SMEs, despite their strategic interest in France. The paper investigates the entry modes of SMEs to international markets and provides a deeper insight into the internationalization process by using an abductive exploratory approach. The results show hybrid forms of internationalization that traditional internationalization models only partially take into account. Badania naukowe dostarczają wielu wniosków na temat procesu internacjonalizacji firm. Jednak nadal istnieje luka badawcza w zrozumieniu procesu internacjonalizacji MŚP działających na niszowych rynkach, pomimo ich strategicznego zainteresowania we Francji. W artykule przedstawiono proces internacjonalizacji tych firm. Eksploracyjne badanie abdukcyjne zostało podjęte w celu zidentyfikowania odmienności w procesach internacjonalizacji małych i średnich firm w porównaniu do klasycznych form tego procesu. Uzyskane wyniki pokazują podejście hybrydowe w formach internacjonalizacji, które tradycyjne modele internacjonalizacji uwzględniają jedynie częściowo.
Collections