Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSasu, Voichita
dc.date.accessioned2022-11-16T07:27:24Z
dc.date.available2022-11-16T07:27:24Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44170
dc.description.abstractNawiedzany przez strach śmierci, ducha powszedniego, człowiek średhiowieczny stoi rozdwojony między trwogą i namiętnością życia. Testament w takiej sytuacji staje się całkiem naturalnie aktem niezbędnym. Jego przemiana z aktu prawnego i prywatnego w temat literacki, który zaczyna się bujnie rozrastać jest nieoczekiwana, ale dająca się objaśnić. Biorąc za punkt wyjścia model gatunku Testament Franciszka Villona, poprzez krótkie przypomnienie źródeł, autorka artykułu przechodzi do egzemplifikacyjnego przeglądu utworów Pierre'a de Nesson, Jeana Molinat, Jehana Rćgnier oraz pięciu innych tekstów ze zbioru poezji francuskiej XV i XVI wieku Montaiglona-Rotschilda, aby na koniec objaśnić intencje satyryczne i parodystyczne wyżej wymienionych przykładów odróżniając je od założeń „serio Pierre'a de Nesson. Autorka podkreśla zasadniczą rolę dla tego gatunku Testamentu Franciszka Villona, który to utwór często imitowano aż do formy plagiatu.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1
dc.subjectPierre de Nessonpl_PL
dc.subjectJean Molinatpl_PL
dc.subjectFrancis Villonpl_PL
dc.titleLe testamentpl_PL
dc.title.alternativeTestamentpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number59-69pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume32pl_PL
dc.contributor.translatorGazda, Grzegorz
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord