Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMassicotte, Claudie
dc.date.accessioned2022-12-08T07:24:25Z
dc.date.available2022-12-08T07:24:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44519
dc.description.abstractArtykuł ten analizuje powieść W. G. Sebalda Austerlitz (2001) poprzez reprezentacje dworca kolejowego jako archiwum nowoczesności. Jako figura burżuazyjnej nowoczesności albo kapitalistycznej industrializacji dworzec stał się podczas II wojny światowej przestrzenią industrializacji śmierci, deportacji do obozów koncentracyjnych. Refleksja na temat dworca kolejowego, takiego jaki został zaprezentowany w dziele Sebalda pozwala na ponowne przemyślenie czasu, historii i pamięci według wzoru pękniętego, nielinearnego wręcz dręczącego. Autor próbuje objaśnić dialog, który proponuje powieść Sebalda z materializmem historycznym rozwijanym przez Benjamina referując także niektóre prace na temat traumy i pamięci w kontekście Holokaustu.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectW. G. Sebaldpl_PL
dc.subjectAusterlitzpl_PL
dc.subjectrailway architecturepl_PL
dc.titleMemoires de la modernité: la fonction de l'architecture ferroviaire dans "Austerlitz" de W. G. Sebaldpl_PL
dc.title.alternativePamiętniki nowoczesności: funkcja architektury kolejowej w powieści W. G. Sebalda "Austerlitz"pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number43-58pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume52pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord