Show simple item record

dc.contributor.authorJeffrey, Dawid
dc.date.accessioned2023-01-25T10:12:48Z
dc.date.available2023-01-25T10:12:48Z
dc.date.issued1984
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45556
dc.description.abstractGabriel Cousin, współczesny dramaturg francuski, doszedł do swojej koncepcji teatru ludowego poprzez sport. Atletyzm przyniósł temu młodemu robotnikowi świadomość wartości estetycznej gestu, radość z wysiłku fizycznego i duchowego, a zwłaszcza odczucie godności ludzkiej. Stawszy się instruktorem wychowania fizycznego odbył staż w Ecole de Bagatelle, gdzie obecny był na pierwszych swoich przedstawieniach teatralnych. Stosunki zachodzące pomiędzy sportem a teatrem miały ukonstytuować bazę jego teorii teatru ludowego. Według Cousina repertuar teatru ludowego powinien by odpowiadać zainteresowaniom wielkich mas publiczności i naświetlać obchodzące je problemy. Jego definicja tego teatru obejmuje równocześnie pojęcie rozrywki i zapytania wiodącego do kolektywnej reakcji publiczności. Cousin chce zniszczyć różne alienacje, które nas dręczą, takie jak publiczność życia, przemienianie człowieka w robota, jak ideologie dogmatyczne. Teatr jego, teatr którego formę stanowi synteza wszystkich sztuk, dąży do tego, aby być dostępnym dla wszelkich publiczności.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1
dc.subjectGabriel Cuosinpl_PL
dc.subjectpopular theatrepl_PL
dc.subjecttheatre theorypl_PL
dc.titleGabriel Cuosin: sa conception du théâtre populairepl_PL
dc.title.alternativeGabriel Cuosin: jego koncepcja teatru ludowegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number47-56pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume27pl_PL
dc.contributor.translatorSkwarczyńska, Stefania
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record