Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDomański, Tomasz
dc.date.accessioned2023-03-28T14:34:49Z
dc.date.available2023-03-28T14:34:49Z
dc.date.issued2022-08-30
dc.identifier.issn1427-9657
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46423
dc.description.abstractThe aim of the paper is to highlight the attractiveness of business studies programme in International Marketing taught in English to students from the countries of the former USSR. The programme is offered by the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz (FIPS UL) as an innovative educational product addressed to Polish and foreign students. Students from the countries of the former USSR – predominantly from Ukraine, Russia, Belarus, Kazakhstan, Azerbaijan, Kyrgyzstan, or Turkmenistan – very much appreciate the quality of teaching, the opportunity to work in a truly multicultural environment, possibility to take part in ERASMUS mobility schemes, lecturer and student relationships, team-working on marketing projects, and competitive prices of the course. The paper discusses the results of empirical studies carried out by the author using the online in-depth interview method with the students of International Marketing from the countries of the former USSR. Individual approach to students and an open, foreign student-friendly educational model worked out at the Department of International Marketing and Distribution of the FIPS UL are major advantages of the course. en
dc.description.abstractCelem artykułu jest ukazanie atrakcyjności biznesowych studiów anglojęzycznych International Marketing dla studentów z krajów byłego ZSRR. Studia te zostały stworzone na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego (WSMiP UŁ) jako innowacyjny produkt edukacyjny adresowany do studentów polskich oraz zagranicznych. Studenci z krajów byłego ZSRR – głównie z Ukrainy, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Turkmenistanu – bardzo wysoko oceniają poziom kształcenia, pracę w grupie wielokulturowej, możliwości wymiany zagranicznej Erasmus, relacje z wykładowcami, metody pracy zespołowej nad projektami marketingowymi oraz konkurencyjny poziom cen za studia. Artykuł jest prezentacją wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autora metodą wywiadów pogłębionych on-line z uczestnikami programu International Marketing, pochodzącymi z krajów byłego ZSRR. Ważnym atutem programu jest indywidualizacja podejścia do studenta i otwarty, przyjazny studentom zagranicznym model kształcenia wypracowany w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji (KMMiD) na WSMiP UŁ.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesEastern Review;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectmarketing akademickipl
dc.subjectmobilność studentówpl
dc.subjectstudenci z krajów byłego ZSRRpl
dc.subjectUniwersytet Łódzkipl
dc.subjectprogram studiów International Marketingpl
dc.subjectprogram Erasmuspl
dc.subjectWydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.subjectMarketing of Universitiesen
dc.subjectstudents mobilityen
dc.subjectstudents from former USRR countriesen
dc.subjectUniversity of Lodzen
dc.subjectInternational Marketing studiesen
dc.subjectErasmus programen
dc.subjectFaculty of International and Political Studies of the University of Lodzen
dc.titleAtrakcyjność studiów International Marketing na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego dla studentów z krajów byłego ZSRRpl
dc.title.alternativeThe attractiveness of studying International Marketing at the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz to students from the countries of the former USSRen
dc.typeArticle
dc.page.number125-143
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznychpl
dc.identifier.eissn2451-2567
dc.referencesCai, Y., Kivisto, J. 2013. Tuition Fees for International Students in Finland: Where to Go From Here? Journal of Studies in International Education 17(1), s. 55–78. https://doi.org/10.1177/1028315311429001pl
dc.referencesDomański, T. 2011a. Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, s. 23–30.pl
dc.referencesDomański, T. 2011b. Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów – nowe wyzwania strategiczne. W: T. Domański (red.). Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15–32.pl
dc.referencesDomański, T. 2014a. Marketing miasta akademickiego. Rola uczelni wyższych w promocji Łodzi. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesDomański, T. 2014b. Marketing of Higher Education – Future Challenges. Marketing szkół wyższych – wyzwania przyszłości. Management and Business Administration. Central Europe 22, 4(127), s. 118–132.pl
dc.referencesDomański, T. 2015. Lodz – a University Town. W: T. Domański (red.). The role of universities in promotion of cities and regions. Łódź: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji UŁ, s. 139–197.pl
dc.referencesDomański, T. 2016. Strategie umiędzynarodowienia uczelni wyższych – wyzwania przyszłości. Studium przypadku Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W: T. Domański (red.). Międzynarodowe studia polityczne i kulturowe wobec wyzwań współczesności. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 415–471.pl
dc.referencesGierko, V. 2015. „Ukrainizacja” polskich uczelni na tle umiędzynarodowienia kształcenia na poziomie wyższym w Polsce. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska XL, 2 Sectio 1, s. 103–119.pl
dc.referencesGoddard, S.E. 2006. Uncommon ground: Indivisble territory and the politics of legitimacy. International Organization 60, s. 35–59.pl
dc.referencesSiwińska, B. 2016. W Polsce studiuje 57 119 studentów zagranicznych ze 157 krajów. Perpektywy.pl, http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2899:w-polsce-studiuje-57-119-studentow-zagranicznych-ze-157-krajow&catid=22&Itemid=119 (dostęp 31.03.2017).pl
dc.referencesSprawozdanie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego ze współpracy z zagranicą za rok 2017.pl
dc.referencesStrategia Uniwersytetu Łódzkiego 2021–2030. 2021. Bip.uni.lodz.pl. 18.06.2021: https://www.bip.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Strategia_Uniwersytetu_%C5%81%C3%B3dzkiego_2021-2030.pdf (dostęp 25.01.2022).pl
dc.referencesStudy in Poland. Studenci zagraniczni w Polsce 2020. Raport. 2020. Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”.pl
dc.referencesUczelnie niepubliczne (prywatne). OtoUczelnie.pl, https://www.otouczelnie.pl/artykul/15706/Uczelnie-niepubliczne-prywatne/ (dostęp 28.07.2021) after: https://polon.nauka.gov.pl/pl
dc.referencesZeithaml, V.A., Bitner, M.J., Gremler, D.D. 2009. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Fifth Edition. Boston: McGrawHill.pl
dc.contributor.authorEmailtomasz.domanski@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/1427-9657.11.09
dc.relation.volume11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0