Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-11T13:48:21Z
dc.date.available2023-04-11T13:48:21Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationBroniewska, G. (2003). O jakości usług świadczą nie tylko gwiazdki, czyli o zarządzaniu jakością w hotelach. Turystyka i Hotelarstwo, 3, 39-56.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46660
dc.description.abstractAny hotel to boast high occupancy rate must be managed in agreement with recognized needs of its guests. Such services are rendered when the rules of complex policy of total quality management (TQM) have been introduced. One of the methods facilitating the application of these rules is the certification according to demands of international standards ISO series 9000. However, one should fully realize that ISO certificate does not guarantee luxury in a hotel. Being certified does mean that a guest is sure to obtain PROPER (in accordance with a contract) product performed professionally and delivered in time. The article also presents hotel activities to obtain ISO standards and these hotels which resigning from the certification have chosen more complex way of following TQM policy through constant improvement called kaizen in Japanese.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleO jakości usług świadczą nie tylko gwiazdki, czyli o zarządzaniu jakością w hotelachpl_PL
dc.title.alternativeNot only hotel stars speak volumes for the standards of services; in other words about total quality managementpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number39-56pl_PL
dc.referencesBirnbaum M., 1999, Hotele będą się ubiegać o certyfikat , Puls Biznesu, 2 (239).pl_PL
dc.referencesBrilman J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHotelowa Teraz Polska ruszy po raz drugi, 1999, Puls Biznesu, 2 (239).pl_PL
dc.referencesKnowles T., 2001, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKobjoll K., 2000, Abenteur European Quality Award, Orell Fissli Verlag, Zurich.pl_PL
dc.referencesNakata N., Ikezawa T., 1992, Działalność w zakresie sterowania jakością w prze-myśle hotelarskim i rekreacyjnym, [w:] Sterowanie jakością w przedsiębiorstwach japońskich, IOPM Orgmasz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 1999 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U., 1999, Nr 10, poz. 87).pl_PL
dc.referencesSzrejner T., 2001, Kompleksowa jakość w zarządzaniu hotelem, Hotelarz, 4.pl_PL
dc.relation.volume3pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe