Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRotter-Jarzębińska, Katarzyna
dc.contributor.authorWilkońska, Anna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-21T05:50:00Z
dc.date.available2023-04-21T05:50:00Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationRotter-Jarzębińska, K., Wilkońska, A. (2007). Monitoring zjawisk turystycznych w działaniach władz lokalnych (na przykładzie Krakowa). Turystyka i Hotelarstwo, 12, 37-56.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46783
dc.description.abstractAccepting a marketing orientation in the management of tourism perception, it is necessary to remember about the significance of correctly functioning information structures which condition and enhance meeting strategic and tactic aims that have been adopted. An information system is the most important component of a decision-making system, taking into account its role in the reduction of hesitation in the process of taking decisions. The information systems whose features include, among others, permanence and measurement repeatability, which guarantees validity and comparability of the used information should be perceived as being most valuable for the enhancement of decision-making processes. Therefore, the method of gathering information should manifest monitoring features. According to Strategy for Tourism Development in Cracow between 2006 and 2013, the Cracow Municipal Council department responsible for tourism has been delegated to create the System of Tourism Monitoring (System Monito-ringu Turystycznego, SMT). Cracow SMT is supposed to include, among others, monitoring of arrival tourism offers, monitoring of arrival tourism traffic, moni-toring of tourism economy, monitoring of the labour market and monitoring of competition. Furthermore, conferences, congresses, fairs, meetings and the efficiency of promotion activities undertaken by the Council are assumed to be monitored as well. At the end of 2008 SMT was at the early stage of its development in relation to most of the above mentioned elements. The paper presents the advancement of creating SMT in Cracow. It also outlines monitoring of competition and monitoring of arrival tourism offers which were first developed and implemented due to commission of Cracow Municipal Council between 2007 and 2008.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleMonitoring zjawisk turystycznych w działaniach władz lokalnych (na przykładzie Krakowa)pl_PL
dc.title.alternativeMonitoring tourism phenomena in the policy of local authorities (the case of Cracow)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number37-56pl_PL
dc.referencesAltkorn J., 1995, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.pl_PL
dc.referencesAnaliza przewag konkurencyjnych polskich regionów na europejskim rynku turystycznym, 2003, Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesArsenault N., Gale T., 2004, Defining tomorrow’s tourism product: packaging experiences. Research report 2004–2007, The Canadian Tourism Commission, Canada.pl_PL
dc.referencesBorkowski K., Wilkońska A. i in., 2008, Ruch turystyczny w Krakowie w 2008 r. Raport końcowy, Małopolska Organizacja Turystyczna, www.mot.krakow.pl, Kraków.pl_PL
dc.referencesInskeep E., 1994, National and regional tourism planning. Methodologies and case studies, Routledge, WTO, London.pl_PL
dc.referencesJackowski A. (red.), 2004, Geografia. Encyklopedia szkolna, Wyd. Zielona Sowa, Kraków.pl_PL
dc.referencesKaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata. Podręcznik, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., 2005, Nowe formy turystyki miejskiej, Prace i Studia Geograficzne, 35.pl_PL
dc.referencesRotter-Jarzębińska K., 2007, Monitoring konkurencji dla Krakowa na krajowym i międzynarodowym rynku turystycznym, dokument niepublikowany, wykonany na zamówienie Urzędu Miasta Krakowa.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju turystyki w Krakowie na lata 2006–2013, Uchwała RMK nr CXIV/1167/06 z dnia 5 lipca 2006 r. z późn. zmianami.pl_PL
dc.referencesWilkońska A., 2007–2008, Monitoring ofert turystycznych przyjazdowych do Krakowa, dokument niepublikowany, wykonany na zamówienie Urzędu Miasta Krakowa.pl_PL
dc.relation.volume12pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe