Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBonar, Jolanta
dc.contributor.authorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-05T07:48:29Z
dc.date.available2023-05-05T07:48:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBonar J., Buła A., Edukacyjna wartość dziecięcych pytań, WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-568-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-568-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46947
dc.description.abstractZwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie, gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. [...] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych, które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny. Z recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAMpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectfilozofowanie z dziećmipl_PL
dc.subjectpedagogika wczesnoszkolnapl_PL
dc.subjectmyślenie pytajnepl_PL
dc.subjectaktywność poznawcza dzieckapl_PL
dc.subjectciekawość poznawcza dzieckapl_PL
dc.titleEdukacyjna wartość dziecięcych pytańpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number116pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-569-8
dc.referencesAmabile T. M., Growing up Creative: Nurturing a Lifetime of Creativity, C. E. F. Press, The Creative Education Foundation, Buffalo, New York 1992.pl_PL
dc.referencesAnderson C., Questions No One Knows the Answers To, TEDEd, wykład na konferencji, 2012, https://www.ted.com/talks/questions_no_one_knows_the_answers_to (dostęp: 12.12.2017).pl_PL
dc.referencesAngrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBentyn A., Bereska M., Depta-Marel D. i inni, Myśleć w szkole. Doświadczenia z realizacji projektu innowacyjnego, praca zbiorowa przygotowana przez zespół SEF „Phronesis”, Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium, Gniezno 2014.pl_PL
dc.referencesBieluga K., Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesBonar J., Rozwijanie twórczości uczniów klas początkowych poprzez zadania dydaktyczne w toku kształcenia zintegrowanego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesBonar J., Wiśniewska-Kin M., Stwarzanie środowiska edukacyjnego dla dziecięcych sposobów konceptualizowania świata, „Forum Oświatowe” 2018, t. 30, nr 1 (59).pl_PL
dc.referencesBonar J., Burakowska E., Dąbrowski M. i inni, Program nauczania zintegrowanego dla I etapu kształcenia w szkole podstawowej „Przygoda z klasą”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesBruner J. S., Kultura edukacji, tłum. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Universitas, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesBuber M., Ja – Ty. Wybór pism filozoficznych, tłum. J. Doktór, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesBuzan T., Siła twórczej inteligencji, tłum. G. Fąfara, Muza, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesCalaprice A., Einstein w cytatach, tłum. M. Krośniak, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesChavannes I., Lekcje Marii Skłodowskiej-Curie, opatrzone wstępem A. K. Wróblewskiego, tłum. M. Jarosiewicz, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesClaparède É., La psychologie de l’intelligence, „Scientia” 1917, nr 11 (22).pl_PL
dc.referencesCraft A., Creativity Across the Primary Curriculum: Framing and Developing Practice, Routledge, London 2000.pl_PL
dc.referencesCzaja-Chudyba I., Rozwijanie myślenia krytycznego u dzieci powinnością współczesnej edukacji, [w:] Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej, t. 2, red. B. Muchacka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesDepta-Marel D., Pytanie jako przemiana – analiza dziecięcych pytań, „Edukacja Wczesnoszkolna. Filozofia dla Dzieci” 2018/2019, nr 3.pl_PL
dc.referencesDewey J., Jak myślimy, tłum. Z. Bastgenówna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1988.pl_PL
dc.referencesDiduszko H., Filozofowanie z dziećmi, „Scena Myśli” 2010, nr 2.pl_PL
dc.referencesDiduszko H., Piłat R., Myśli na podium. Materiały pomocnicze do programu „Filozoficzne dociekania z dziećmi i młodzieżą” (temat: sport), Stowarzyszenie Edukacji Filozoficznej „Phronesis” i Fundacja Centrum Edukacji Olimpijskiej, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesDilts R. B., Strategie geniuszy. Myśl jak Albert Einstein, tłum. C. Matkowski, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz W., Psychodydaktyka kreatywności, Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesDonaldson M., Myślenie dzieci, tłum. A. Hunca-Badnarska, E. Hunca, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesDydaktyka twórczości. Koncepcje – problemy – rozwiązania, red. K. J. Szmidt, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesDzieci i świat. Materiały pomocnicze do pracy z programem Filozofia dla Dzieci, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesElwich B., Łagodzka A., Piłat R., Filozofia dla dzieci. Informacja o programie, CODN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesElwich B., Łagodzka A., Pytkowska-Kapulkin B., „Filozoficzne dociekania z dziećmi i młodzieżą”. Opis programu edukacyjnego, Agencja Wydawniczo-Reklamowa Halina Wodniak, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesElżbieta, Kruszek i Jagusia, tłum. D. Doboszowa, Wydawnictwo Endo, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesExcellence in Schools, Raport Narodowego Komitetu ds. Kreatywnej i Kulturalnej Edukacji, 1997, www.dfes.gov.uk/naccce/naccce.pdf (dostęp: 15.01.2017).pl_PL
dc.referencesFedirko J., Einsteiniana, „Alma Mater” 2009, nr 114.pl_PL
dc.referencesFilipiak E., Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012.pl_PL
dc.referencesFisher R., Uczymy, jak myśleć, tłum. K. Kruszewski, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesFisher R., Uczymy, jak się uczyć, tłum. K. Kruszewski, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesFrazier N., Gelman S. A., Wellman H. M., Preschoolers’ Search for Explanatory Information Within Adult-Child Conversation, „Child Development” 2009, vol. 80 (6).pl_PL
dc.referencesGloton R., Clero C., Twórcza aktywność dziecka, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, tłum. I. Wojnar, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D., Nauczanie i uczenie się w klasie, [w:] Pedagogika 2. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGopnik A., Dziecko filozofem. Co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia, tłum. M. Trzcińska, Prószyński Media, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGóralski A., Twórczość jako dążenie do mistrzostwa, [w:] Twórczość – wyzwanie XXI wieku, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesGuiford J. P., Natura inteligencji człowieka, tłum. B. Czerniawska, W. Kozłowski, J. Radzicki, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesGurycka A., Przeciw nudzie. O aktywności, Nasza Księgarnia, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesHeesen B., Mali, lecz dzielni. Materiały pomocnicze do programu Filozofia w Szkole, tłum. B. Elwich, J. Kucharczyk, A. Łagodzka, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1994, wyd. 2: Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesHeesen B., Najdziwniejsze krzesło świata. Materiały pomocnicze do programu Filozofia dla Dzieci, tłum. K. Bobiński, B. Elwich, R. Klynstra, A. Łagodzka, R. Piłat, Ł. Żebrowski, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesHurlock E. B., Rozwój dziecka, tłum. B. Hornowski, K. Lewandowska, B. Rosemann, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesJastrun T., Znaki czasu, „Wprost” 28.10.2012.pl_PL
dc.referencesKarwowski M., Dzieci kreatywne, czy konformistyczne?, [w:] Kreatywność – nowe aspekty poznawcze i praktyczne, red. W. Dobrołowicz, J. Gralewski, Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKielar M., Twórcze opanowanie i używanie języka przez dziecko, [w:] Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, red. S. Popek, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988.pl_PL
dc.referencesKleiber M., Czy współczesny człowiek skazany jest na twórczość?, „Meritum” 2008, nr 3.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D., Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKorczak J., Prawidła życia, [w:] Janusz Korczak. Pisma wybrane, t. 1, Nasza Księgarnia, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., Człowiek oświecony czy innowacyjny, [w:] idem, Człowiek wielowymiarowy, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., Społeczeństwo transgresyjne. Szansa i ryzyko, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKsiążę Indyk, [w:] Dzieci w świecie myśli. Materiały szkoleniowe Studium Podyplomowego Nowoczesna dydaktyka w szkole. Dociekania filozoficzne z dziećmi i młodzieżą, red. zespołowa, Kolegium Nauk Społecznych i Administracji Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKubicka D., Twórcza działalność dziecka w sytuacji zabawowo-zadaniowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesLabuda I., Twórczy nauczyciel w oczach uczniów, [w:] Kreatywność – nowe aspekty poznawcze i praktyczne, red. W. Dobrołowicz, J. Gralewski, Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesLedzińska M., Czerniawska E., Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesLipman M., Sharp A. M., Oscanyan F. S., Filozofia w szkole, tłum. B. Elwich, A. Łagodzka, CODN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesLubecka J., Dańda A., Casebook. Metodologia tworzenia case study, Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesŁagodzka A., Dyskusja dialogiczna – filozofia dzieciństwa i filozofia dorosłych, „Analiza i Egzystencja” 2014, nr 25.pl_PL
dc.referencesŁagodzka A., Filozoficzne dociekania w klasach I–III, „Trendy” 2014, nr 1.pl_PL
dc.referencesŁukaszewicz R., Edukacja: prowokować, oferować, wybierać, „Bliżej Przedszkola” 2010, nr 1.pl_PL
dc.referencesMartens E., Orientować się w myśleniu. Pierwsze kroki w filozofowaniu z dziećmi, [w:] Filozofia dla dzieci. Wybór artykułów, red. B. Elwich, A. Łagodzka, CODN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesMaslow A. H., W stronę psychologii istnienia, tłum. I. Wyrzykowska, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesMatthews G. B., Z dziećmi zastanawiać się nad światem, [w:] Filozofia dla dzieci. Wybór artykułów, red. B. Elwich, A. Łagodzka, CODN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesMedina J., Jak wychować szczęśliwe dziecko, tłum. A. Sak, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesMillar G., The Power of Questioning: An Enabling Strategy to Enhance Learning [w:] On the Edge and Keeping on the Edge, ed. E. P. Torrance, The University of Georgia Annual Lectures on Creativity, Ablex Publishing, Westport 2000.pl_PL
dc.referencesMillar G., Questioning Creativity, „The Alberta Teachers’ Magazine” 2011, nr 3.pl_PL
dc.referencesMillar G., Dahl Ch., The Power of Creativity, „The Alberta Teachers’ Magazine” 2011, nr 3.pl_PL
dc.referencesMonks F. J., Zdolności a twórczość, [w:] Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych, red. W. Limont, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesNalaskowski A., Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Stymulowanie ciekawości, „Carpe Diem. Pismo ludzi twórczych” 1998, nr 1.pl_PL
dc.referencesNowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, red. K. J. Szmidt, K. Piotrowski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesOkoń W., Słownik pedagogiczny, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesPalka S., Innowacje dydaktyczne jako czynnik rozwoju aktywności twórczej uczniów, [w:] Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, red. S. Popek, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1988.pl_PL
dc.referencesPedagogika 2. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPiaget J., Dokąd zmierza edukacja, tłum. M. Domańska, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesPiaget J., Mowa i myślenie dziecka, tłum. J. Kołudzka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPieter J., Psychologia filozofowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesPietrasiński Z., Przygotowanie do aktywności twórczej, [w:] Model wykształconego Polaka, red. B. Suchodolski, Ossolineum, Wrocław 1980.pl_PL
dc.referencesPiłat R., Filozofia jako sztuka pytania. Filozoficzne rozmowy z dziećmi. Komentarz filozoficzny, [w:] Konspekty lekcji. Materiały pomocnicze do programu Filozofia w szkole, praca zbiorowa, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesPiłat R., „Filozofowanie z dziećmi” M. Lipmana jako program etyki dla szkół podstawowych, „Etyka” 1993, nr 26.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., Edukacja filozoficzna – niektóre dylematy i środki zaradcze, „Analiza i Egzystencja” 2009, nr 10.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., Filozofia, edukacja interaktywna. Metody, środki, scenariusze, Stentor, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., O istotnej kompetencji nauczyciela filozofii i etyki, „Studia Philosophiae Christianae” 2014, nr 4.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., Po co, kogo i jak uczyć dzisiaj filozofii?, „Zeszyty Szkolne. Edukacja Humanistyczna” 2007, nr 3.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., Pytania autentyczne w nauczaniu (Tekst zainspirowany ćwiczeniem Berri Hessena oraz Roberta Piłata), „Edukacja Wczesnoszkolna. Filozofia dla Dzieci” 2018/2019, nr 3.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., Waga pytań w procesie edukacji, [w:] Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i dydaktyków, red. P. Mroczkiewicz, W. Kamińska, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesPobojewska A., Zajęcia warsztatowe z filozofii a relatywizm. Dyrektywa wycofania się prowadzącego z merytorycznej warstwy dialogu, „Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria” 2012, nr 3.pl_PL
dc.referencesPostman N., The End of Education. Redefining the Value of School, Vintage, New York 1995.pl_PL
dc.referencesPostman N., W stronę XVIII stulecia, tłum. R. Frąc, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesRadlińska H., Oświata dorosłych, Ludowy Instytut Oświaty i Kultury, Warszawa 1947.pl_PL
dc.referencesRinaldi C., Creativity as a Quality of Thought, [w:] In Dialogue with Reggio Emilia: Listening, Researching and Learning, Routledge, London 2006.pl_PL
dc.referencesRobinson K., Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności, tłum. A. Baj, Wydawnictwo Element, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesRogers C. R., O stawaniu się sobą. Poglądy na psychoterapię, tłum. M. Karpiński, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesRozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych, red. J. Kujawiński, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesSajduk B., Kilka uwag o zadawaniu pytań i ich roli w dydaktyce akademickiej, „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesSchmitt E. E., Oskar i pani Róża, tłum. B. Grzegorzewska, Wydawnictwo Znak, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesSchulz R., Twórczość – społeczne aspekty zjawiska, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz M., Twórczość i interakcja, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesSternberg R. J., Spear-Swerling L., Jak nauczyć dzieci myślenia, tłum. O. i W. Kubińscy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesSzaszkiewicz A., Stymulowanie pytajności uczniów w procesie filozofowania w edukacji wczesnoszkolnej, niepublikowana praca magisterska, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesSzczepska-Pustkowska M., Dociekania filozoficzne z dziećmi, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSzczepska-Pustkowska M., Jak polska szkoła uśmierca dziecięce filozoficzne zmagania ze światem?, [w:] Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno- badawczych, red. D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006.pl_PL
dc.referencesSzczepska-Pustkowska M., Tropami dziecięcych pytań filozoficznych, [w:] Światy dziecięcych znaczeń, red. D. Klus-Stańska, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Nuda jako problem pedagogiczny, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2013, nr 3 (63).pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Pedagogika twórczości. Idee – aplikacje – rady na twórczą drogę, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Teoretyczne i metodyczne podstawy procesu rozwijania zdolności „myślenia pytajnego”, [w:] Dylematy edukacji artystycznej. Edukacja artystyczna a potencjał twórczy człowieka, t. 2, red. W. Limont, K. Nielek-Zawadzka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Bonar J., Program edukacyjny Żywioły. Lekcje twórczości w nauczaniu zintegrowanym, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSzuman S., Dzieła wybrane. Podstawy rozwoju i wychowania w ontogenezie, t. 2, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesSzuman S., Dzieła wybrane. Studia nad rozwojem psychicznym dziecka, t. 1, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesSzuman S., Rozwój pytań dziecka: badania nad rozwojem umysłowości dziecka na tle jego pytań, Nasza Księgarnia, Warszawa 1939.pl_PL
dc.referencesŚwiaty dziecięcych znaczeń, red. D. Klus-Stańska, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesTischner J., Alfabet Tischnera, Wydawnictwo Znak, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesTokarz A., O wzbudzaniu ciekawości, cz. 1 i 2, „Przegląd Psychologiczny” 1989, nr 3 i 4.pl_PL
dc.referencesTorrance E. P., Safter H. T., Making The Creative Leap Beyond, Creative Education Foundation Press, Buffalo, New York 1999.pl_PL
dc.referencesTrojanowska-Kaczmarska A., Dziecko i twórczość, Ossolineum, Wrocław 1971.pl_PL
dc.referencesTynan B., Naucz swoje dziecko myśleć, tłum. M. Stopa, Bauer-Weltbild Media, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka, Trans Humana, Białystok 2003.pl_PL
dc.referencesWitkowski L., Uwagi o funkcjach edukacji, „Kultura i Społeczeństwo” 1991, nr 3.pl_PL
dc.referencesWood D., Jak dzieci uczą się i myślą. Społeczne konteksty rozwoju poznawczego, tłum. R. Pawlik, A. Kowalcze-Pawlik, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesZborowski J., Rozwijanie aktywności twórczej dzieci, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesZdunowski Z., Edukacja filozoficzna wobec wyzwań relatywizmu na przykładzie programu Matthew Lipmana „Filozofia w szkole”, „Analiza i Egzystencja” 2009, nr 10.pl_PL
dc.referencesZubelewicz J., Lipmana Filozofia dla dzieci – analiza krytyczna, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2001, nr 2.pl_PL
dc.referencesŻytko M., Edukacja językowa w szkole – między dążeniem do formalizacji schematu a refleksją nad uczestnictwem w zdarzeniach komunikacyjnych, [w:] (Anty)edukacja wczesnoszkolna, red. D. Klus-Stańska, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015.pl_PL
dc.referencesŻytko M., Pozwólmy dzieciom mówić i pisać, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2010.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-568-1


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe