dc.contributor.author | Wróbel, Alina | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T08:46:01Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T08:46:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Wróbel A., Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46953 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | pedagogika wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.subject | pedagog wczesnej edukacji | pl_PL |
dc.title | Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 59-70 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Teorii Wychowania | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Benner D. (2006), O pozycji praktyki pedagogicznej w całościowej praktyce życiowej człowieka, tłum. M. Wojdak-Piątkowska, [w:] Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, t. 1, red. B. Śliwerski, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Czerepaniak-Walczak M. (2011), Teorie wychowania – perspektywa krytyczna, [w:] Tożsamość teorii wychowania, red. J. Papież, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dylak S. (2002), Nauczyciel w kontekście tworzenia teorii pedagogicznej oraz własnego rozwoju zawodowego, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Folkierska A. (1990), Pytanie o pedagogikę, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Giddens A. (2003), Stanowienie społeczeństwa. Zarys teorii strukturacji, tłum. S. Amsterdamski, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Godoń R. (2012), Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gołębniak B. D. (1998), Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Wydawnictwo Edytor, Toruń–Poznań. | pl_PL |
dc.references | Hejnicka-Bezwińska T. (2008), Pedagogika ogólna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hejnicka-Bezwińska T. (2010), Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych, [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D. (2009), Paradygmaty współczesnej dydaktyki – poszukiwanie kwiatu paproci czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną?, [w:] Paradygmaty współczesnej dydaktyki, red. L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Krüger H. H. (2005), Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, wstęp i oprac. B. Śliwerski, tłum. D. Sztobryn, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Kubinowski D. (2006), Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna, [w:] Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z. (1990), Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej, [w:] Ku pedagogii pogranicza, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Wydawnictwo Naukowe UMK, Ośrodek Studiów Kulturowych i Edukacyjnych, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z. (2000), Tropy – ślady – próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Wydawnictwo Edytor, Poznań–Olsztyn. | pl_PL |
dc.references | Malewski M. (2002), Niepewność wiedzy – zawodność edukacyjnej praktyki, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Milerski B., Śliwerski B. (2000), Pedagogika. Leksykon PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nowak M. (2008), Teorie i koncepcje wychowania, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ricoeur P. (2003), Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, wybór, oprac. i wprowadzenie S. Cichowicz, tłum. E. Bieńkowska, H. Bortnowska, S. Cichowicz, J. M. Godzimierski, H. Igalson, J. Skoczylas, K. Tarnowski, Altaya, De Agostini, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rutkowiak J. (1992), Czy możliwe jest kształcenie nauczycieli do dialogu przez dialog, [w:] Pytanie, dialog, wychowanie, red. J. Rutkowiak, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stępkowski D. (2011), Poza alternatywą: adaptacja – emancypacja. W kierunku nieafirmacyjnej pedagogiki ogólnej, [w:] Pedagogika ogólna. Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym, red. T. Hejnicka-Bezwińska, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2003), Naukowa i potoczna teoria wychowania, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2010), Myśleć jak pedagog, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D. (2002), O stosowaniu teorii pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Więckowski R. (1995), Pedagogika wczesnoszkolna, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Winkler M. (2002), Zadania pedagogicznych badań podstawowych, tłum. D. Urbaniak-Zając, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Wróbel A. (2014), Problem intencjonalności działania wychowawczego. Studium teoretyczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Zalewska E. (2010), Pedagogika wczesnoszkolna, [w:] Pedagogika. Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, t. 4. red. B. Śliwerski, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.05 | |