Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWróbel, Alina
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.contributor.editorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.editorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-05T08:46:01Z
dc.date.available2023-05-05T08:46:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationWróbel A., Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-117-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46953
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofHoryzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpedagogika wczesnoszkolnapl_PL
dc.subjectpedagog wczesnej edukacjipl_PL
dc.titleRelacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number59-70pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Teorii Wychowaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-118-8
dc.referencesBenner D. (2006), O pozycji praktyki pedagogicznej w całościowej praktyce życiowej człowieka, tłum. M. Wojdak-Piątkowska, [w:] Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, t. 1, red. B. Śliwerski, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak M. (2011), Teorie wychowania – perspektywa krytyczna, [w:] Tożsamość teorii wychowania, red. J. Papież, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesDylak S. (2002), Nauczyciel w kontekście tworzenia teorii pedagogicznej oraz własnego rozwoju zawodowego, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesFolkierska A. (1990), Pytanie o pedagogikę, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2003), Stanowienie społeczeństwa. Zarys teorii strukturacji, tłum. S. Amsterdamski, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.pl_PL
dc.referencesGodoń R. (2012), Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D. (1998), Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Wydawnictwo Edytor, Toruń–Poznań.pl_PL
dc.referencesHejnicka-Bezwińska T. (2008), Pedagogika ogólna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHejnicka-Bezwińska T. (2010), Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych, [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D. (2009), Paradygmaty współczesnej dydaktyki – poszukiwanie kwiatu paproci czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną?, [w:] Paradygmaty współczesnej dydaktyki, red. L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKrüger H. H. (2005), Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, wstęp i oprac. B. Śliwerski, tłum. D. Sztobryn, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesKubinowski D. (2006), Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna, [w:] Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. D. Kubinowski, M. Nowak, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (1990), Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej, [w:] Ku pedagogii pogranicza, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Wydawnictwo Naukowe UMK, Ośrodek Studiów Kulturowych i Edukacyjnych, Toruń.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. (2000), Tropy – ślady – próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Wydawnictwo Edytor, Poznań–Olsztyn.pl_PL
dc.referencesMalewski M. (2002), Niepewność wiedzy – zawodność edukacyjnej praktyki, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesMilerski B., Śliwerski B. (2000), Pedagogika. Leksykon PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak M. (2008), Teorie i koncepcje wychowania, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (2003), Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, wybór, oprac. i wprowadzenie S. Cichowicz, tłum. E. Bieńkowska, H. Bortnowska, S. Cichowicz, J. M. Godzimierski, H. Igalson, J. Skoczylas, K. Tarnowski, Altaya, De Agostini, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRutkowiak J. (1992), Czy możliwe jest kształcenie nauczycieli do dialogu przez dialog, [w:] Pytanie, dialog, wychowanie, red. J. Rutkowiak, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStępkowski D. (2011), Poza alternatywą: adaptacja – emancypacja. W kierunku nieafirmacyjnej pedagogiki ogólnej, [w:] Pedagogika ogólna. Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym, red. T. Hejnicka-Bezwińska, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2003), Naukowa i potoczna teoria wychowania, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2010), Myśleć jak pedagog, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2002), O stosowaniu teorii pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesWięckowski R. (1995), Pedagogika wczesnoszkolna, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWinkler M. (2002), Zadania pedagogicznych badań podstawowych, tłum. D. Urbaniak-Zając, [w:] Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, t. 1, red. J. Piekarski, E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, Wydawnictwo WSH-E w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesWróbel A. (2014), Problem intencjonalności działania wychowawczego. Studium teoretyczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesZalewska E. (2010), Pedagogika wczesnoszkolna, [w:] Pedagogika. Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, t. 4. red. B. Śliwerski, GWP, Sopot.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-117-1.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe