dc.contributor.author | Uberman, Marta | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T09:05:05Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T09:05:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Uberman M., Od kształtu koła do wizerunku człowieka – obrazowanie figuratywne dziecka w perspektywie poszukiwań archetypowo-mitycznych symboli kultury, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.07 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46955 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | twórczość plastyczna dziecka | pl_PL |
dc.subject | obrazowanie figuratywne dziecka | pl_PL |
dc.title | Od kształtu koła do wizerunku człowieka – obrazowanie figuratywne dziecka w perspektywie poszukiwań archetypowo-mitycznych symboli kultury | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 83-96 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Campbell J. (1994), Potęga mitu, tłum. I. Kania, Signum, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski K. (1979), Dezintegracja pozytywna, PIW, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dudek Z. W. (2002), Podstawy psychologii Junga, Eneteia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dudek Z. W. (2006), Psychologia integralna Junga, Eneteia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dudek Z. W. (2009), Podstawy psychologii Junga, Eneteia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dudek Z. W., Pankalla A. (2008), Psychologia kultury, Eneteia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Eliade M. (2009), Obrazy i symbole, tłum. W. Sobolewski, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jacobi J. (1968), Psychologia C. G. Junga, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jung C. G. (1952), Psychologie und Alchemie, Rascher-Verlag, Stuttgart-Zürich, 1944, wyd. II 1952. | pl_PL |
dc.references | Jung C. G. (1981), Archetypy i symbole. Pisma wybrane, tłum. J. Prokopiuk, Czytelnik, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jung C. G. (1995), Podstawy psychologii analitycznej. Wykłady tavistockie, tłum. J. R. Reszke, Wrota, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jung C. G. (1997a), Typy psychologiczne, tłum. R. Reszke, Wrota, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jung C. G. (1997b), Aion. Przyczynki do symboliki Jaźni, tłum. R. Reszke, Wrota, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lowenfeld V., Brittain W. L. (1977), Twórczość a rozwój umysłowy dziecka, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mazurkiewicz J. (1980), Zarys psychiatrii psychofizjologicznej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Motycka A. (2002), Fenomen Junga a dylematy kultury współczesnej (szkic filozoficzny), [w:] Fenomen Junga. Dzieło, inspiracje, współczesność, red. K. Maurin, A. Motycka, Eneteia, Warszawa, s. 145–161. | pl_PL |
dc.references | Neumann E. (1973), The Origins and History of Consciousness, Princeton University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Pajor K. (1992), Rola archetypu w analitycznej psychologii C. G. Junga, PWT, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Pajor K. (2002), Psychologia intuicyjnego poznania, „ALBO albo”, nr 4: Intuicja, s. 9–26. | pl_PL |
dc.references | Pajor K. (2004), Psychologia archetypów Junga, Eneteia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pascal E. (1998), Psychologia Junga, tłum. G. Skoczylas, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Read H. (1977), Wychowanie przez sztukę, tłum. A. Trojanowska-Kaczmarska, Ossolineum, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Read H. (1982), Sens sztuki, tłum. K. Tarnowska, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rosińska Z. (1982), Jung, Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rosińska Z. (2002), Jaźń i poczucie sensu, [w:] K. Maurin, Fenomen Junga. Dzieło, inspiracje, współczesność, red. A. Motycka, Eneteia, Warszawa, s. 99–109. | pl_PL |
dc.references | Samuels A., Shorter B., Plaut B. (1994), Krytyczny słownik analizy jungowskiej, tłum. W. Bobecki, L. Zielińska, Unsus, b.m.w. | pl_PL |
dc.references | Staszczak Z. (1987), Słownik etnologiczny, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szacki J. (1983), Historia myśli socjologicznej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Trojanowska A. (1983), Dziecko i plastyka, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.07 | |