dc.contributor.author | Skarbek, Karolina | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T09:58:24Z | |
dc.date.available | 2023-05-05T09:58:24Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Skarbek K., Pobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznych, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-117-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46959 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | dziecięce uzdolnienia matematyczne | pl_PL |
dc.subject | pedagogika wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.title | Pobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 131-142 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji, Katedra Pedagogiki Małego Dziecka | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-118-8 | |
dc.references | Cybis N., Drop E., Rowiński T., Cieciuch J. (2013), Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dyrda B. (2012), Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych. Studium społeczno-pedagogiczne, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Eby J. W., Smutny J. F. (1998), Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, tłum. K. Konarzewski, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karpińska A., Zińczuk M. (2011), Indywidualizacja procesu nauczania – teoretyczno-dydaktyczne ujęcie problemu, [w:] Problemy edukacji wczesnoszkolnej. Indywidualizacja, uzdolnienia, refleksja nauczyciela, red. E. Skrzetuska, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D. (2009), Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Limont W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Lubinski D., Benbow C.P. (2006), Study of Mathematically Precocious Youth After 35 Years: Uncovering Antecedents for the Development of Math-Science Expertise, „Perspectives on Psychological Science (Association for Psychological Science)”, t. 1, nr 4, s. 316–345, https://my.vanderbilt.edu/smpy/files/2013/01/DoingPsychScience2006.pdf (dostęp: 13.11.2014). | pl_PL |
dc.references | Lupkowski-Shoplik A., Benbow C., Assouline S., Brody L. (2003), Talent Searches: Meeting the Needs of Academically Talented Youth, [w:] N. Colangelo, G. Davis, Handbook of Gifted Education, Allyn & Bacon, http://www.davidsongifted.org/Search-Database/entry/A10468 (dostęp: 12.11.2014). | pl_PL |
dc.references | Nowak-Łojewska A. (2015), Wybrane obszary edukacji matematycznej dzieci, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa, http:// www.bc.ore.edu.pl:761 (dostęp: 3.07.2017). | pl_PL |
dc.references | Renzulli J. (1975), Identifying key features in programs for the gifted, [w:] Psychology and Education of the Gifted, red. W. Barbe, J. Renzulli, Irvington Publishing, New York. | pl_PL |
dc.references | Semadeni Z. (2016), Podejście konstruktywistyczne do matematycznej edukacji wczesnoszkolnej, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/845/ Semadeni_Konstruktywizm.pdf (dostęp: 3.07.2017). | pl_PL |
dc.references | Skarbek K. (2014), Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnej, [w:] Edukacja małego dziecka. Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, t. 9, red. E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, A. Gajdzica, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Skarbek K. (2015), Losy matematycznie uzdolnionych dzieci warszawskich szkół na początku nauki szkolnej, niepublikowana rozprawa doktorska, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Skarbek K. (2016), Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka, red. E. Płóciennik, D. Radzikowska, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Skarbek K. (2018), Kreowanie środowiska edukacyjnego dzieci uzdolnionych matematycznie, [w:] Wartości – Edukacja – Przemiany. Inspiracje dla teorii i praktyki społecznej, red. K. Czykier, T. Sosnowski, T. Bajkowski, Białystok. | pl_PL |
dc.references | Skarbek K., Zalewska J. (2016), Edukacja dzieci uzdolnionych matematycznie – potrzeby uczniów, działania nauczycieli a szkolna rzeczywistość, [w:] Szkoła. Wspólnota dążeń?, red. A. Minczanowska, A. Szafrańska-Gajdzica, M. J. Szymański, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-117-1.11 | |