Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkarbek, Karolina
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.contributor.editorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.editorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-05T09:58:24Z
dc.date.available2023-05-05T09:58:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSkarbek K., Pobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznych, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się, J. Bonar, M. Wiśniewska-Kin, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-117-1.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-117-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46959
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofHoryzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdziecięce uzdolnienia matematycznepl_PL
dc.subjectpedagogika wczesnoszkolnapl_PL
dc.titlePobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number131-142pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji, Katedra Pedagogiki Małego Dzieckapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-118-8
dc.referencesCybis N., Drop E., Rowiński T., Cieciuch J. (2013), Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDyrda B. (2012), Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych. Studium społeczno-pedagogiczne, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEby J. W., Smutny J. F. (1998), Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, tłum. K. Konarzewski, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarpińska A., Zińczuk M. (2011), Indywidualizacja procesu nauczania – teoretyczno-dydaktyczne ujęcie problemu, [w:] Problemy edukacji wczesnoszkolnej. Indywidualizacja, uzdolnienia, refleksja nauczyciela, red. E. Skrzetuska, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D. (2009), Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLimont W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, GWP, Sopot.pl_PL
dc.referencesLubinski D., Benbow C.P. (2006), Study of Mathematically Precocious Youth After 35 Years: Uncovering Antecedents for the Development of Math-Science Expertise, „Perspectives on Psychological Science (Association for Psychological Science)”, t. 1, nr 4, s. 316–345, https://my.vanderbilt.edu/smpy/files/2013/01/DoingPsychScience2006.pdf (dostęp: 13.11.2014).pl_PL
dc.referencesLupkowski-Shoplik A., Benbow C., Assouline S., Brody L. (2003), Talent Searches: Meeting the Needs of Academically Talented Youth, [w:] N. Colangelo, G. Davis, Handbook of Gifted Education, Allyn & Bacon, http://www.davidsongifted.org/Search-Database/entry/A10468 (dostęp: 12.11.2014).pl_PL
dc.referencesNowak-Łojewska A. (2015), Wybrane obszary edukacji matematycznej dzieci, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa, http:// www.bc.ore.edu.pl:761 (dostęp: 3.07.2017).pl_PL
dc.referencesRenzulli J. (1975), Identifying key features in programs for the gifted, [w:] Psychology and Education of the Gifted, red. W. Barbe, J. Renzulli, Irvington Publishing, New York.pl_PL
dc.referencesSemadeni Z. (2016), Podejście konstruktywistyczne do matematycznej edukacji wczesnoszkolnej, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/845/ Semadeni_Konstruktywizm.pdf (dostęp: 3.07.2017).pl_PL
dc.referencesSkarbek K. (2014), Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnej, [w:] Edukacja małego dziecka. Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, t. 9, red. E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, A. Gajdzica, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkarbek K. (2015), Losy matematycznie uzdolnionych dzieci warszawskich szkół na początku nauki szkolnej, niepublikowana rozprawa doktorska, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkarbek K. (2016), Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka, red. E. Płóciennik, D. Radzikowska, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSkarbek K. (2018), Kreowanie środowiska edukacyjnego dzieci uzdolnionych matematycznie, [w:] Wartości – Edukacja – Przemiany. Inspiracje dla teorii i praktyki społecznej, red. K. Czykier, T. Sosnowski, T. Bajkowski, Białystok.pl_PL
dc.referencesSkarbek K., Zalewska J. (2016), Edukacja dzieci uzdolnionych matematycznie – potrzeby uczniów, działania nauczycieli a szkolna rzeczywistość, [w:] Szkoła. Wspólnota dążeń?, red. A. Minczanowska, A. Szafrańska-Gajdzica, M. J. Szymański, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-117-1.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe