dc.contributor.author | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.author | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.author | Buła, Anna | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T06:39:33Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T06:39:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Wiśniewska-Kin M., Bonar J., Buła A. (red.), Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy, WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-231-4 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-231-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46961 | |
dc.description.abstract | Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa.
Tom jest zapisem wielowątkowej dyskusji toczonej z dwóch perspektyw - konstruktywistycznej i kognitywistycznej – wokół dzieciństwa jako zespołu dziecięcych doświadczeń, przeżyć i działań. Obecna w książce idea podejścia jakościowego potwierdza po raz kolejny, że zainteresowanie dziecięcymi znaczeniami nie ma prostych odniesień do zagadnień podejmowanych w tradycji ilościowych badań pedagogicznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | uczenie się dzieci | pl_PL |
dc.subject | edukacja wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.subject | teoria Pierre’a Bourdieu | pl_PL |
dc.subject | Maria Montessori | pl_PL |
dc.subject | motywowanie ucznia do nauki | pl_PL |
dc.title | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 180 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Wieku Dziecięcego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-232-1 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-231-4 | |