dc.contributor.author | Gieroń, Paulina | |
dc.contributor.author | Wilczek, Sandra | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T10:10:57Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T10:10:57Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Gieroń P., Wilczek S., Wykorzystanie materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy, M. Wiśniewska-Kin, J. Bonar, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-231-4.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-231-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46972 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł stanowi prezentację praktycznych rozwiązań wykorzystania
materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni
edukacyjnej w przedszkolu. Naszym celem było dokonanie w nim opisu recepcji
jednego tylko wymiaru koncepcji M. Montessori – organizacji stymulującej przestrzeni
– z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań kulturowych i społecznych
na przykładzie przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja w przedszkolu | pl_PL |
dc.subject | Maria Montessori | pl_PL |
dc.subject | przestrzeń edukacyjna w przedszkolu | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 151-167 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-232-1 | |
dc.references | Czekalska R., Gaj A., Lauba B., Matczak J., Piecusiak A., Sosnowska J. (2009), Odkryjmy Montessori raz jeszcze…, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dudel B., Głoskowska-Sołdatow M. (2009), Współczesna przestrzeń edukacyjna uczniów klas młodszych, http://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/ (dostęp: 23.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Kopaliński W. (1975), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kopaliński W. (2008), Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kruk J. (2009), Przestrzeń i rzeczy jako środowisko uczenia się, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 487–504. | pl_PL |
dc.references | Kucha R. (2004), Pedagogika Marii Montessori, [w:] Pedagogika, podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 324–334. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z., Śliwerski B. (2004), Pedagogika, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Meighan R. (2005), Comparing Learning Systems: The Good, the Bad, the Ugly, and the Counterproductive, Educational Heretics Press, Nottingham. | pl_PL |
dc.references | Miksza M. (2010), Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Montessori M. (2005), Domy dziecięce, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nizioł D. (2014), Wykorzystanie pomocy dydaktycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, [w:] Poznać, zrozumieć, doświadczyć. Praktyka pedagogiczna w kontekście doświadczeń nauczycieli i studentów wczesnej edukacji, red. D. Radzikowska, A. Buła, J. Bonar, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 89–102. | pl_PL |
dc.references | Nowak J. (2014), Szkoła – nowe przestrzenie edukacyjne, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych, t. 1, red. M. Magda-Adamowicz, I. Kopaczyńska, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 76–87. | pl_PL |
dc.references | Nowak J. (2015), Środowisko uczące – (nie)doceniony obszar edukacji, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” t. 34, s. 63–75. | pl_PL |
dc.references | Rościszewska-Woźniak M. (2010), Dobry start przedszkolaka, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Steenberg U. (2003), Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Wydawnictwo Jedność Herder, Kielce. | pl_PL |
dc.references | Surina I. (red.), (2012), Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-231-4.11 | |