Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGieroń, Paulina
dc.contributor.authorWilczek, Sandra
dc.contributor.editorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.contributor.editorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-08T10:10:57Z
dc.date.available2023-05-08T10:10:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationGieroń P., Wilczek S., Wykorzystanie materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy, M. Wiśniewska-Kin, J. Bonar, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-231-4.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-231-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46972
dc.description.abstractNiniejszy artykuł stanowi prezentację praktycznych rozwiązań wykorzystania materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu. Naszym celem było dokonanie w nim opisu recepcji jednego tylko wymiaru koncepcji M. Montessori – organizacji stymulującej przestrzeni – z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań kulturowych i społecznych na przykładzie przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofHoryzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectedukacja w przedszkolupl_PL
dc.subjectMaria Montessoripl_PL
dc.subjectprzestrzeń edukacyjna w przedszkolupl_PL
dc.titleWykorzystanie materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number151-167pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-232-1
dc.referencesCzekalska R., Gaj A., Lauba B., Matczak J., Piecusiak A., Sosnowska J. (2009), Odkryjmy Montessori raz jeszcze…, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesDudel B., Głoskowska-Sołdatow M. (2009), Współczesna przestrzeń edukacyjna uczniów klas młodszych, http://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/ (dostęp: 23.04.2017).pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (1975), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (2008), Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKruk J. (2009), Przestrzeń i rzeczy jako środowisko uczenia się, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 487–504.pl_PL
dc.referencesKucha R. (2004), Pedagogika Marii Montessori, [w:] Pedagogika, podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 324–334.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z., Śliwerski B. (2004), Pedagogika, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMeighan R. (2005), Comparing Learning Systems: The Good, the Bad, the Ugly, and the Counterproductive, Educational Heretics Press, Nottingham.pl_PL
dc.referencesMiksza M. (2010), Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.referencesMontessori M. (2005), Domy dziecięce, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNizioł D. (2014), Wykorzystanie pomocy dydaktycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, [w:] Poznać, zrozumieć, doświadczyć. Praktyka pedagogiczna w kontekście doświadczeń nauczycieli i studentów wczesnej edukacji, red. D. Radzikowska, A. Buła, J. Bonar, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 89–102.pl_PL
dc.referencesNowak J. (2014), Szkoła – nowe przestrzenie edukacyjne, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych, t. 1, red. M. Magda-Adamowicz, I. Kopaczyńska, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 76–87.pl_PL
dc.referencesNowak J. (2015), Środowisko uczące – (nie)doceniony obszar edukacji, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” t. 34, s. 63–75.pl_PL
dc.referencesRościszewska-Woźniak M. (2010), Dobry start przedszkolaka, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSteenberg U. (2003), Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Wydawnictwo Jedność Herder, Kielce.pl_PL
dc.referencesSurina I. (red.), (2012), Przestrzeń edukacyjna wobec wyzwań i oczekiwań społecznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-231-4.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe