dc.contributor.author | Dominiak-Szymczak, Magdalena | |
dc.contributor.author | Golemba, Bogumiła | |
dc.contributor.author | Tomaszewska, Anna | |
dc.contributor.author | Woźniak, Maryla | |
dc.contributor.author | Ziemniak, Michał | |
dc.contributor.editor | Jachimczak, Beata | |
dc.contributor.editor | Podgórska-Jachnik, Dorota | |
dc.contributor.editor | Tomaszewska, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-07-28T07:49:45Z | |
dc.date.available | 2023-07-28T07:49:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Dominiak-Szymczak M., Golemba B., Tomaszewska A., Woźniak M., Ziemniak M., Realizacja Modelu Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Łodzi (SCWEW) – doświadczenia, dobre praktyki, [w:] Szkoła dla każdego – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego Łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą, red. B. Jachimczak, D. Podgórska-Jachnik, A. Tomaszewska, WUŁ– Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-222-4.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8331-222-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47723 | |
dc.description.sponsorship | Projekt dofinansowany ze środków UE, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Oś Priorytetowa II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji, Działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Szkoła dla każdego – od idei do realizacji. Z doświadczeń pierwszego Łódzkiego Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Realizacja Modelu Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Łodzi (SCWEW) – doświadczenia, dobre praktyki | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 80-108 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Specjalistyczne Centrum Wspierającego Edukację Wyłączającą w Łodzi | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8331-261-3 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Tomaszewska Anna, Golemba Bogumiła, Dominiak-Szymczak
Magdalena, Woźniak Maryla, Ziemniak Michał – Zespół (lider
i eksperci) Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację
Wyłączającą w Łodzi, pracujący w Specjalnym Ośrodku Szkolno-
Wychowawczym nr 6 w Łodzi. Wszyscy członkowie zespołu posiadają
wykształcenie z zakresu pedagogiki specjalnej, w tym tyflopedagogiki
oraz oligofrenopedagogiki. Dodatkowo mają oni potwierdzone
certyfikatami umiejętności zawodowe z zakresu tutoringu oraz pracy
z uczniami z ASD. Członkowie Zespołu aktywnie pracują w Stowarzyszeniu
na Rzecz Rehabilitacji Osób Niewidomych i Słabo Widzących
„SPOJRZENIE”,. Realizują wiele projektów na rzecz integracji
społecznej i włączenia osób ze zróżnicowanymi potrzebami w lokalne
środowisko i aktywność zawodową, a także szkolenia i warsztaty dla
nauczycieli, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych
z cyklu „TYFLOEDUKACJA”. W kręgu ich zainteresowań jest
budowanie przestrzeni dla inkluzji - SZKOŁY dla KAŻDEGO. | pl_PL |
dc.references | Definicje ustawodawcze dotyczące potrzeb uczniów (2022). https://www.european-agency.org/sites/default/files/LD-PolicyBrief- PL.pdf [dostęp: 06.05.2023]. | pl_PL |
dc.references | Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzona w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r., (Dz.U. 2012 poz. 1169). | pl_PL |
dc.references | ORE (2021), Model Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologicznopedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, tekst jednolity, (Dz.U 2020, poz. 1280, z póź.zm.). | pl_PL |
dc.references | Tomaszewska A. (2019), Nowa rola placówek specjalnych, [w:] I. Chrzanowska, G. Szumski (red.), Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole”, Wyd. FRSE, Warszawa 2019. | pl_PL |
dc.references | UNESCO (2020), Włączenie i Edukacja, dla wszystkich, bez wyjątku. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373721_pol [dostęp:06.05.2023]. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8331-222-4.05 | |