Show simple item record

dc.contributor.authorCieszyńska-Rożek, Jagoda
dc.contributor.authorTrzeciak, Monika
dc.date.accessioned2023-12-13T09:26:10Z
dc.date.available2023-12-13T09:26:10Z
dc.date.issued2023-12-01
dc.identifier.issn2544-7238
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48737
dc.description.abstractThe authors present the results of neuroscientific research indicating the impact of early reading instruction on the development of cerebral cortical structures. The article includes the results of experimental research on the effectiveness of the use of Simultaneous‑Sequential Learning to Read® in preschool education.en
dc.description.abstractAutorki przedstawiają wyniki badań neurobiologicznych, wskazujących na wpływ wczesnej nauki czytania na rozwój struktur kory mózgowej. W artykule zostały zamieszczone wyniki badań eksperymentalnych, dotyczących efektywności stosowania Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® w edukacji przedszkolnej.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesLogopaedica Lodziensia;7pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectearly reading instructionen
dc.subjectSimultaneous-Sequential Learning to Read®en
dc.subjectimpact of reading skills on brain developmenten
dc.subjectwczesna nauka czytaniapl
dc.subjectSymultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®pl
dc.subjectwpływ umiejętności czytania na rozwój mózgupl
dc.titleSymultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolupl
dc.title.alternativeSimultaneous-Sequential Learning to Read® in kindergartenen
dc.typeArticle
dc.page.number9-20
dc.contributor.authorAffiliationCieszyńska-Rożek, Jagoda - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwojupl
dc.contributor.authorAffiliationTrzeciak, Monika - Doktorantka, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowiepl
dc.identifier.eissn2657-4381
dc.referencesAllen J.S., 2011, Życie mózgu. Ewolucja człowieka i umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Prószyński Media.pl
dc.referencesCieszyńska J., 2001, Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.pl
dc.referencesCieszyńska J., 2003, Kocham czytać, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.pl
dc.referencesCieszyńska‑Rożek J., 2022, Rozwój mowy w warunkach bilingwizmu, [w:] A. Domagała, U. Mirecka (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis, s. 307–328.pl
dc.referencesCieszyńska‑Rożek J., 2023, Symultaniczno‑Sekwencyjna Nauka Czytania. Dwadzieścia lat później, Kraków: Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej.pl
dc.referencesDehaene S., 2021, Jak się uczymy?, Kraków: Wydawnictwo Copernicus Center Press.pl
dc.referencesDehaene S., 2023, Świadomość i mózg. Odczytywanie kodu naszych myśli, Kraków: Wydawnictwo Copernicus Center Press.pl
dc.referencesEverett D.L., 2019, Jak powstał język. Historia największego wynalazku ludzkości, Warszawa: Wydawnictwo Prószyński i Spółka.pl
dc.referencesJohnson M., Haan M. de, 2018, Neurokognitywistyka rozwoju. Wprowadzenie, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.pl
dc.referencesKuhl P.K., 2010, Brain Mechanisms in Early Language Acquisition, „Neuron Review”, No. 67, s. 713–727.pl
dc.referencesPatzlaff R., 2008, Zastygłe spojrzenie. Fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.referencesRicoeur P., 1989, Język, tekst, interpretacja. Wybór pism, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.referencesSkrzypiec Ł., 2014, Wpływ Symultaniczno‑Sekwencyjnej Nauki Czytania® na stopień gotowości szkolnej, nieopublikowana praca doktorska, Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny.pl
dc.referencesSpitzer M., 2013, Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci?, Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.pl
dc.referencesSpitzer M., 2021, Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?, Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.pl
dc.referencesTomasello M., 2003, Czy małe dzieci posiadają składniową kompetencję osób dorosłych?, [w:] E. Dąbrowska, W. Kubiński (red.), Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego, Kraków: Wydawnictwo Universitas, s. 144–222.pl
dc.referencesTrzeciak M., 2022, Symultaniczno‑Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu na przykładzie grupy mieszanej dzieci z roczników 2017 i 2018, nieopublikowana praca magisterska, Warszawa: Collegium Humanum.pl
dc.referencesVetulani J., 2011, Piękno neurobiologii. Komentarze, rozmowy, Kraków: Wydawnictwo Homini.pl
dc.referencesVetulani J., Mazurek M., 2015, Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesWolański A., 2021, Studia nad czytelnością krojów pisma i parametrami cichego czytania u polskich uczniów z dysleksją. Raport z badań eksperymentalnych z użyciem okulografu, Warszawa: Wydawnictwo Elipsa.pl
dc.contributor.authorEmailCieszyńska-Rożek, Jagoda - jagoda@centrummetodykrakowskiej.pl
dc.contributor.authorEmailTrzeciak, Monika - monika.t@interia.pl
dc.identifier.doi10.18778/2544-7238.07.01


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/