dc.contributor.author | Cieszyńska-Rożek, Jagoda | |
dc.contributor.author | Trzeciak, Monika | |
dc.date.accessioned | 2023-12-13T09:26:10Z | |
dc.date.available | 2023-12-13T09:26:10Z | |
dc.date.issued | 2023-12-01 | |
dc.identifier.issn | 2544-7238 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/48737 | |
dc.description.abstract | The authors present the results of neuroscientific research indicating the impact of early reading instruction on the development of cerebral cortical structures. The article includes the results of experimental research on the effectiveness of the use of Simultaneous‑Sequential Learning to Read® in preschool education. | en |
dc.description.abstract | Autorki przedstawiają wyniki badań neurobiologicznych, wskazujących na wpływ wczesnej nauki czytania na rozwój struktur kory mózgowej. W artykule zostały zamieszczone wyniki badań eksperymentalnych, dotyczących efektywności stosowania Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® w edukacji przedszkolnej. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Logopaedica Lodziensia;7 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | early reading instruction | en |
dc.subject | Simultaneous-Sequential Learning to Read® | en |
dc.subject | impact of reading skills on brain development | en |
dc.subject | wczesna nauka czytania | pl |
dc.subject | Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® | pl |
dc.subject | wpływ umiejętności czytania na rozwój mózgu | pl |
dc.title | Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu | pl |
dc.title.alternative | Simultaneous-Sequential Learning to Read® in kindergarten | en |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 9-20 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Cieszyńska-Rożek, Jagoda - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwoju | pl |
dc.contributor.authorAffiliation | Trzeciak, Monika - Doktorantka, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie | pl |
dc.identifier.eissn | 2657-4381 | |
dc.references | Allen J.S., 2011, Życie mózgu. Ewolucja człowieka i umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Prószyński Media. | pl |
dc.references | Cieszyńska J., 2001, Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. | pl |
dc.references | Cieszyńska J., 2003, Kocham czytać, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. | pl |
dc.references | Cieszyńska‑Rożek J., 2022, Rozwój mowy w warunkach bilingwizmu, [w:] A. Domagała, U. Mirecka (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis, s. 307–328. | pl |
dc.references | Cieszyńska‑Rożek J., 2023, Symultaniczno‑Sekwencyjna Nauka Czytania. Dwadzieścia lat później, Kraków: Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej. | pl |
dc.references | Dehaene S., 2021, Jak się uczymy?, Kraków: Wydawnictwo Copernicus Center Press. | pl |
dc.references | Dehaene S., 2023, Świadomość i mózg. Odczytywanie kodu naszych myśli, Kraków: Wydawnictwo Copernicus Center Press. | pl |
dc.references | Everett D.L., 2019, Jak powstał język. Historia największego wynalazku ludzkości, Warszawa: Wydawnictwo Prószyński i Spółka. | pl |
dc.references | Johnson M., Haan M. de, 2018, Neurokognitywistyka rozwoju. Wprowadzenie, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis. | pl |
dc.references | Kuhl P.K., 2010, Brain Mechanisms in Early Language Acquisition, „Neuron Review”, No. 67, s. 713–727. | pl |
dc.references | Patzlaff R., 2008, Zastygłe spojrzenie. Fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.references | Ricoeur P., 1989, Język, tekst, interpretacja. Wybór pism, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl |
dc.references | Skrzypiec Ł., 2014, Wpływ Symultaniczno‑Sekwencyjnej Nauki Czytania® na stopień gotowości szkolnej, nieopublikowana praca doktorska, Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny. | pl |
dc.references | Spitzer M., 2013, Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci?, Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura. | pl |
dc.references | Spitzer M., 2021, Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?, Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura. | pl |
dc.references | Tomasello M., 2003, Czy małe dzieci posiadają składniową kompetencję osób dorosłych?, [w:] E. Dąbrowska, W. Kubiński (red.), Akwizycja języka w świetle językoznawstwa kognitywnego, Kraków: Wydawnictwo Universitas, s. 144–222. | pl |
dc.references | Trzeciak M., 2022, Symultaniczno‑Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu na przykładzie grupy mieszanej dzieci z roczników 2017 i 2018, nieopublikowana praca magisterska, Warszawa: Collegium Humanum. | pl |
dc.references | Vetulani J., 2011, Piękno neurobiologii. Komentarze, rozmowy, Kraków: Wydawnictwo Homini. | pl |
dc.references | Vetulani J., Mazurek M., 2015, Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.references | Wolański A., 2021, Studia nad czytelnością krojów pisma i parametrami cichego czytania u polskich uczniów z dysleksją. Raport z badań eksperymentalnych z użyciem okulografu, Warszawa: Wydawnictwo Elipsa. | pl |
dc.contributor.authorEmail | Cieszyńska-Rożek, Jagoda - jagoda@centrummetodykrakowskiej.pl | |
dc.contributor.authorEmail | Trzeciak, Monika - monika.t@interia.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2544-7238.07.01 | |