Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZwierzychowska-Wydra, Michalina
dc.date.accessioned2023-12-14T12:36:12Z
dc.date.available2023-12-14T12:36:12Z
dc.date.issued2023-12-13
dc.identifier.issn2544-7238
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48810
dc.description.abstractClassical and contemporary commercial music singers have a different model of the sound of their voices. Significant progress has been made in the field of voice science in recent decades. Anatomy, physiology, acoustics and awareness of muscle work helps in planning training and influences sound strategy and vocal style. The article characterises the Estill Voice Training model and uses the original method of using Estill Voice Training in working with a classical singer who is intended to produce a sound characteristic of contemporary commercial music.en
dc.description.abstractWokaliści wykonujący muzykę klasyczną i rozrywkową prezentują odmienny model brzmienia głosu. W ostatnich dekadach nauka o głosie poczyniła ogromne postępy. Bazowanie na anatomii, fizjologii, akustyce i świadomości pracy mięśni pomaga w zaplanowaniu treningu oraz ułatwia zmianę strategii brzmieniowej i stylu wokalnego. W artykule scharakteryzowano model Estill Voice Training oraz przedstawiono autorską propozycję wykorzystania go w pracy z osobą kształconą w śpiewie klasycznym, która dąży do uzyskania brzmienia charakterystycznego dla muzyki rozrywkowej.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesLogopaedica Lodziensia;8pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectvoiceen
dc.subjectEstill Voice Trainingen
dc.subjectvocal trainingen
dc.subjectclassical singingen
dc.subjectcontemporary commercial musicen
dc.subjectvocal pedagogyen
dc.subjectgłospl
dc.subjectEstill Voice Trainingpl
dc.subjecttrening wokalnypl
dc.subjectśpiew klasycznypl
dc.subjectmuzyka rozrywkowapl
dc.subjectpedagogika wokalnapl
dc.titleGłos w muzyce klasycznej i rozrywkowej. Zastosowania modelu „Estill Voice Training” w praktyce trenera głosu – studium przypadkupl
dc.title.alternativeVoice in Classical and Contemporary Commercial Music. Applications of the Estill Voice Training Model in the Practice of a Voice Trainer: A Case Studyen
dc.typeArticle
dc.page.number213-221
dc.contributor.authorAffiliationWydra Music Studio Michalina Zwierzychowska-Wydrapl
dc.identifier.eissn2657-4381
dc.referencesAura M., Geneid A., Bjørkøy K., Rantanen M., Laukkanen A., 2019, The Nasal Musculature as a Control Panel for Singing – Why Classical Singers Use a Special Facial Expression?, „Journal of Voice”, Vol. 33, s. 510–515.pl
dc.referencesDavids J., LaTour S., 2021, Vocal Technique: A Guide to Classical and Contemporary Styles for Conductors, Teachers and Singers, Long Grove: Waveland Press Inc.pl
dc.referencesEstill J., McDonald Klimek M., Obert K., Steinhauer K., 2005a, Estill voice training level one: figures for voice control, Pittsburgh: Estill Voice Training Systems International.pl
dc.referencesEstill J., McDonald Klimek M., Obert K., Steinhauer K., 2005b, Estill voice training level two: figures combination for six voice qualities, Pittsburgh: Estill Voice Training Systems International.pl
dc.referencesFantini M., Fussi F., Crosetti E., Succo G., 2016, Estill Voice Training and voice quality control in contemporary commercial singing: an exploratory study, „Logopedics Phoniatrics Vocology”, Vol. 42(4), s. 146–152.pl
dc.referencesKayes G., 2004, Singing and the actor, London: Bloomsbury Publishing Plc.pl
dc.referencesLoVetri J., 2008, Contemporary Commercial Music, „Journal of Voice”, Vol. 22, s. 260–262.pl
dc.referencesSundberg J., 2001, Level and center frequency of the singer’s formant, „Journal of Voice”, Vol. 15, s. 176–186.pl
dc.contributor.authorEmailwydramusicstudio@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2544-7238.08.16


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/