Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 280/2013
Browse by
CONTENT
-
Wstęp
-
Profesor Czesław Domański– życiorys naukowy
Alina Jędrzejczak, Tadeusz J. Kowaleski
-
Ocena jakości nauczania przedmiotów ekonomicznych na przykładzie Wydziału Ekonomicznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
Iwona Bąk, Katarzyna Wawrzyniak
-
Ocena zależności między postrzeganiem edukacji w zakresie przedsiębiorczości a intencjami przedsiębiorczymi studentów
Jacek Białek, Agnieszka Kurczewska
-
Statystyka – nauka o informacji gwarantująca jakość nauczania
Czesław Domański
-
Dydaktyka a zmiany w społeczności studenckiej – przegląd badań naukowych
Lilianna Jarmakowska-Kostrzanowska
-
Ocena efektywności nauczania zajęć wyrównawczych z matematyki realizowanych w Filii Politechniki Warszawskiej w Płocku
Izabela Józefczyk, Romuald Małecki, Roman Rumianowski
-
Jakość nauczania i jej ocena na przykładzie kierunku zamawianego Analityka gospodarcza
Grzegorz Kończak, Jolanta Bernais
-
Efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym i problem ich ewaluacji w polskim ustawodawstwie
Aleksandra Kupis-Fijałkowska, Krzysztof Janas
-
Metody ewaluacji w nauczaniu demografii i przedmiotów pokrewnych
Milena Lange
-
Istota nauczania demografii w kontekście kierunków i strategii rozwoju kraju
Anna Majdzińska, Anna Wierzbicka
-
Wybrane metody analizy statystycznej w ocenie efektów kształcenia na przykładzie wyników egzaminu ze statystyki opisowej
Małgorzata Misztal
-
Stan kształcenia statystyków w raportach polskiej komisji akredytacyjnej
Marek Rocki
-
Zastosowanie metody ciągłego doskonalenia jakości w szkolnictwie wyższym
Elżbieta Zalewska
Recent Submissions
-
Statystyka – nauka o informacji gwarantująca jakość nauczania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Statisticians are certain that many important dissertations in natural, technical and social sciences as well as those concerning marketing, administration, industry and services are not understandable for people unfamiliar ... -
Ocena zależności między postrzeganiem edukacji w zakresie przedsiębiorczości a intencjami przedsiębiorczymi studentów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The paper presents part of the results of the research project on students’ entrepreneurial intentions. The aim of the study is to determine the influence of different groups of factors on entrepreneurial intentions that ... -
Ocena jakości nauczania przedmiotów ekonomicznych na przykładzie Wydziału Ekonomicznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)In the article was conducted indirect control of the learning process based on learning outcomes of compulsory and directional subjects, which are realized on the first degree of full-time studies of Economics in the ... -
Dydaktyka a zmiany w społeczności studenckiej – przegląd badań naukowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article consists of the overview of researches on college students and refers to challenges faced by academic teachers. The author claims the quality transition affected students in the past 20 years. The articles ... -
Ocena efektywności nauczania zajęć wyrównawczych z matematyki realizowanych w Filii Politechniki Warszawskiej w Płocku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The paper’s aim is to present the statistical analysis of the results of both initial and final testing the students who attended compensatory classes in mathematics. The classes have been carried out as a part Warsaw ... -
Efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym i problem ich ewaluacji w polskim ustawodawstwie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The paper aims to discuss the legal and regulatory aspects of the assessment of learning outcomes for the higher education level. A particular attention is paid to the National Qualifications Framework in Poland, which ... -
Jakość nauczania i jej ocena na przykładzie kierunku zamawianego Analityka gospodarcza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The project specialties ordered by the Polish Ministry of Science and Higher Education is a challenge and an opportunity for the organization to improve the quality of education. Running the project specialties Quantitative ... -
Profesor Czesław Domański– życiorys naukowy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)In 2013 we celebrate the 45th anniversary of professor Czesław Domański’s academic work. The paper presents all fields of his academic career, including research, teaching, administration and activities outside the ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Istota nauczania demografii w kontekście kierunków i strategii rozwoju kraju
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The purpose of this article is to present the essence of the demography education quality with reference to the directions and strategy of country’s development. An aging population, migration, increasing life expectancy, ... -
Metody ewaluacji w nauczaniu demografii i przedmiotów pokrewnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The classic model of evaluation consists of three levels: analysis of the orders of the training program, methods of measure progress in achieving objectives and analysis of the results of education. In the case of ... -
Wybrane metody analizy statystycznej w ocenie efektów kształcenia na przykładzie wyników egzaminu ze statystyki opisowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)An exam is the final way to assess the learning outcomes of each subject during the studies. The results of an exam are usually described by the percentage of students who successfully passed the exam; more detailed ... -
Stan kształcenia statystyków w raportach polskiej komisji akredytacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)PKA has made the evaluation of educating quality, which showed that education of statisticians is elite and unique. Only a few universities offers this kind of specialization. Reports analysis points out high quality of ... -
Zastosowanie metody ciągłego doskonalenia jakości w szkolnictwie wyższym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The paper presents the main idea of the Continuous Quality Improvement and several examples of its applications in higher education. Through the CQI method characteristics, both implementation benefits and accompanying ...