Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLudwiczak, Kamil
dc.contributor.authorRaj, Monika
dc.date.accessioned2024-08-29T11:35:49Z
dc.date.available2024-08-29T11:35:49Z
dc.date.issued2024-08-20
dc.identifier.issn1506-6541
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53049
dc.description.abstractA teacher doesn’t have to, but he/she can be a master. Then he/she has a great influence on his/her student’s work. That’s what our text is about, among other things. Professor Bożena Ewa Nowina-Sroczyńska was and is, without a doubt, a mistress for many people whose biographies have been associated with ethnography, ethnology and cultural anthropology in Łódź. In this article, we sketch her portrait through the prism of diploma theses, which she supervised for over three decades. We analyze their titles, identifying the transmission paths of “Ewa Nowina-Sroczyńska’s anthropological school”. We present memories of students who had the opportunity, as the last ones, to meet her during classes. In the academic year 2021/2022, Professor Ewa Nowina-Sroczyńska had the last classes in her career, which explains the first part of the title of our text – on the border.en
dc.description.abstractNauczyciel nie musi, ale może być mistrzem. Wtedy ma on wielki wpływ na twórczość swojego ucznia. Między innymi o tym jest nasz tekst. Profesorka Bożena Ewa Nowina-Sroczyńska była i jest, bez wątpienia, mistrzynią dla wielu osób, których biografie zrosły się z łódzką etnografią, etnologią i antropologią kulturową. W niniejszym artykule szkicujemy portret Jubilatki przez pryzmat prac dyplomowych, których była promotorką i opiekunką na przestrzeni ponad trzech dekad. Analizujemy ich tytuły, identyfikując ścieżki transmisji „antropologicznej szkoły Ewy Nowina-Sroczyńskiej”. Prezentujemy wspomnienia na Jej temat, którymi podzieliły się z nami osoby studiujące etnologię i antropologię kulturową w Łodzi, które miały okazję – jako ostatnie – spotkać się z Nią na zajęciach. W roku akademickim 2021/2022 Profesorka Ewa Nowina-Sroczyńska miała ostatnie w swojej karierze zajęcia, co tłumaczy pierwszy człon tytułu naszego tekstu – na granicy.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesZeszyty Wiejskiepl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectEwa Nowina-Sroczyńskaen
dc.subjectmemoriesen
dc.subjectsupervisoren
dc.subjectEwa Nowina-Sroczyńskapl
dc.subjectwspomnieniapl
dc.subjectpromotorkapl
dc.titleNa granicy. Profesor Ewa Nowina-Sroczyńska jako Mistrzynipl
dc.title.alternativeOn the border. Professor Ewa Nowina-Sroczyńska as the Mistressen
dc.typeArticle
dc.page.number97-106
dc.contributor.authorAffiliationLudwiczak, Kamil - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowejpl
dc.contributor.authorAffiliationRaj, Monika - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowejpl
dc.identifier.eissn2657-4373
dc.referencesBoice R., Advice for New Faculty Members: Nihil Nimus, London 2000.pl
dc.referencesBooth W.C., Colomb G.G., Williams J.M., The Craft of Research, Chicago 2008.pl
dc.referencesCreswell J.W., Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Thousand Oaks 2014.pl
dc.referencesDelamont S., Supervising the Doctorate: A Guide to Success, New York 2003.pl
dc.referencesFlick U., Designing Qualitative Research, Boston 2018.pl
dc.referencesGolde C.M., Walker G.E., Envisioning the Future of Doctoral Education: Preparing Stewards of the Discipline – Carnegie Essays on the Doctorate, Hoboken 2006.pl
dc.referencesGumport P.J., Academic Restructuring: Organizational Change and Institutional Imperatives, „Higher Education” 2000, nr 39(1).pl
dc.referencesLatocha S., Najlepsze wyjście wiedzie zawsze na wskroś. Metaksy-antropologia Ewy Nowina-Sroczyńskiej, „Zeszyty Wiejskie” 2024, nr specjalny.pl
dc.referencesLee A., How Are Doctoral Students Supervised? Concepts of Doctoral Research Support, „Studies in Higher Education” 2008, nr 33(3).pl
dc.referencesMuszkieta R., Nauczyciel w reformującej się szkole, Poznań 2001.pl
dc.referencesOrdon U., Nauczyciel-wychowawca w świetle oczekiwań dzieci w wieku przedszkolnym, [w:] Przyzywanie głębi do kręgu słów, myśli, idei i działań, red. S. Podobiński i B. Snoch, Częstochowa 2002.pl
dc.referencesPhillips E.M., Pugh D.S., How to Get a PhD: A Handbook for Students and Their Supervisors, New York 2016.pl
dc.referencesShulman L.S., Signature Pedagogies in the Professions, „Daedalus” 2005, nr 134(3).pl
dc.referencesWalliman N., Your Research Project: Designing and Planning Your Work, Thousand Oaks 2011.pl
dc.contributor.authorEmailLudwiczak, Kamil - kamil.ludwiczak@edu.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailRaj, Monika - monika.raj@edu.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/1506-6541.S2024.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0