At the moment of transition: textual problematics of Shakespeare in the digital media
Streszczenie
William Shakespeare przyczynia się do zrozumienia kondycji tekstu pod różnymi względami. Historia jego dzieł to historia deformacji i napięć: między stroną a sceną, między wydaniami, literaturą wysoką i niską, elitą a masą, nieuznanym a uznanym autorstwem. Jego dzieła pojawiły się w najważniejszym momencie transformacji pisarstwa – przejściu od rękopisu do druku. Chociaż uważane są za niestabilne i wielorakie ze względu na swój charakter dzieł dramatycznych napisanych dla sceny, stały się przedmiotem wszystkich konsekwencji rozwoju drukarstwa, zarówno jako artefakty materialne, jak i ulubiony obiekt badań krytycznych. Przykład elektronicznych archiwów Szekspira, wizualizacji graficznych lub interaktywnych przekształceń jego tekstów przedstawia autorka dysertacji nie po to, aby stworzyć opozycję wobec kultury druku, jej produktów i teorii, ale raczej po to, aby podkreślić, że media elektroniczne oznaczają przede wszystkim stawianie wciąż nowych pytań i balansowanie między starymi wartościami a nowymi możliwościami.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: