Show simple item record

dc.contributor.authorAlewell, Karl
dc.date.accessioned2015-02-06T18:02:55Z
dc.date.available2015-02-06T18:02:55Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6572
dc.description.abstractCelem artykułu jest ukazanie znaczenia strategii marketingowej oraz trudności jej formułowania przez przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Autor definiuje koncepcję marketingu i ukazuje jej ewolucję w formie trójetapowego modelu. Opracowanie strategii wymaga orientacji przedsiębiorstwa na przyszłość i dominacji myślenia długookresowego. Pociąga to za sobą objęcie planowaniem coraz to nowych dziedzin działalności przedsiębiorstwa oraz uwzględnienie różnych aspektów jego otoczenia (także pozarynkowego). Strategia marketingowa służy nie tylko dostosowaniu się przedsiębiorstwa do przyszłego popytu, lecz również pozwala kształtować rozwój struktury rynku. Wymaga to prowadzenia szerokiej analizy rynku, dotyczące j m. in . przedsiębiorstw konkurencyjnych oraz ich udziału na rynku. Analiza ta obejmuje również profile percepcji produktu, krzywe kosztów oraz metodę portfolio. Wybór strategii kanałów rynku autor uważa za kluczowe decyzje o przedsiębiorstwie, podkreślając konkurencyjność różnych kanałów rynku. Wobec stosowanych dotychczas metod analizy rynku, opierających się na wskaźnikach udziału przedsiębiorstw na rynku oraz stopy wzrostu obrotów, autor wyraża sceptycyzm. Uważa je za zbyt uproszczone, nie oddające złożoności sytuacji rynkowej. Metody te winny być uzupełnione w przyszłości o informacje dotyczące otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego przedsiębiorstwa.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;85
dc.titleStrategic Thinking in Marketingpl_PL
dc.title.alternativeMyślenie strategiczne w marketingupl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number11-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJustus Liebig University in Giessenpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record