Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorIwasiński, Łukasz
dc.date.accessioned2012-07-09T07:52:31Z
dc.date.available2012-07-09T07:52:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/844
dc.description.abstractCelem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie czy zachodzące w współczesnej kulturze procesy, mieszczące się w ramach pojęcia postmodernizmu, sprzyjają rozwojowi rynku i prowadzą do coraz większego zniewolenia konsumenta przez jego mechanizmy czy też pozwalają mu się z nich – w pewnych wymiarach – oswobodzić. W pierwszej części tekst omawia cywilizacyjne przemiany, które doprowadziły do przewartościowania projektu nowoczesności. Kładzie nacisk szczególnie na te zjawiska, które mają znaczenie dla kształtowania się rynku i modeli konsumpcji. W drugiej części wyjaśnia w jaki sposób owe przemiany wpływają na konkretne mechanizmy i zjawiska w sferze konsumpcji. Wskazuje jak postęp cywilizacyjny i jego produkty wykorzystane są do efektywniejszej kontroli nad konsumentem.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesFolia Sociologica 33;
dc.subjectkomercjalizacjapl_PL
dc.subjectkonsumpcjapl_PL
dc.subjectrynekpl_PL
dc.subjectpostmodernizmpl_PL
dc.subjectracjonalnośćpl_PL
dc.subjectcyberprzestrzeńpl_PL
dc.titleCYWILIZACYJNE UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO KONSUMPCJONIZMU. CZY POSTMODERNIMZ SPRZYJA EKSPANSJI RYNKU I KONSUMPCJONIMZU?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number253-267
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord