dc.contributor.author | Chojnacki, Marcin M. | |
dc.date.accessioned | 2015-05-18T07:37:46Z | |
dc.date.available | 2015-05-18T07:37:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-471-6 | |
dc.identifier.issn | 2391-8551 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8873 | |
dc.description.abstract | Spatiality of computer games is one of the most important features that affect the way they are received by the players. That is why it becomes a common subject of discussion among researchers involved in analyzing the properties of the medium. In this essay I will describe some aspects that may affect the player’s experience of being in an interactive environment. I will consider if it is possible to find joy in navigation through open world games and try to answer the question of whether the definition of flâneur can be applied to characterize the role of the player focused on strolling along the game world. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Replay. The Polish Journal of Game Studies;01/2014 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pleasure in video games | pl_PL |
dc.subject | spatial navigation | pl_PL |
dc.subject | flâneur | pl_PL |
dc.subject | reactivity | pl_PL |
dc.title | „Flâneur” w piaskownicy – o doświadczeniu nawigowalnej przestrzeni w grach komputerowych | pl_PL |
dc.title.alternative | "Flâneur" in the sandbox – experiencing the navigable space in computer games | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 59-68 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | mgr Marcin M. Chojnacki – doktorant w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego; założyciel projektu Grakademia, poświęconego naukowemu oraz publicystycznemu spojrzeniu na gry komputerowe; od sierpnia 2011 jest członkiem redakcji portalu ŚwiatGry.pl. | pl_PL |
dc.references | Brzozowska, Blanka, 2009, Spadkobiercy Flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Dovey, Jon, Helen, W., Kennedy, 2011, Kultura gier komputerowych, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Flynn, Bernadette, 2000, Towards an Aesthetics of Navigation – Spatial Organisation in the Cosmology of the Adventure Game, http://journal.media-culture.org.au/0010/navigation.php [Data dostępu: 10.07.2013]. | pl_PL |
dc.references | Jenkins, Henry, 2006, Complete Freedom of Movement: Video Games as Gendered Play Spaces, [w:] Katie Salen, Eric Zimmerman (red.), The Game Design Reader. A rules of Play Anthology, London: The MIT Press. | pl_PL |
dc.references | Juul, Jesper, 2010, A Casual Revolution. Reinventing Video Games and Their Players, London: The MIT Press. | pl_PL |
dc.references | Prajzner, Katarzyna, 2009, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Travinor, Grant, 2009, The Art Of Video Games, Chichester: John Wiley & Sons. | pl_PL |