Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChojnacki, Marcin M.
dc.date.accessioned2015-05-18T07:37:46Z
dc.date.available2015-05-18T07:37:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7969-471-6
dc.identifier.issn2391-8551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8873
dc.description.abstractSpatiality of computer games is one of the most important features that affect the way they are received by the players. That is why it becomes a common subject of discussion among researchers involved in analyzing the properties of the medium. In this essay I will describe some aspects that may affect the player’s experience of being in an interactive environment. I will consider if it is possible to find joy in navigation through open world games and try to answer the question of whether the definition of flâneur can be applied to characterize the role of the player focused on strolling along the game world.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesReplay. The Polish Journal of Game Studies;01/2014
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectpleasure in video gamespl_PL
dc.subjectspatial navigationpl_PL
dc.subjectflâneurpl_PL
dc.subjectreactivitypl_PL
dc.title„Flâneur” w piaskownicy – o doświadczeniu nawigowalnej przestrzeni w grach komputerowychpl_PL
dc.title.alternative"Flâneur" in the sandbox – experiencing the navigable space in computer gamespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number59-68pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnejpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotemgr Marcin M. Chojnacki – doktorant w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego; założyciel projektu Grakademia, poświęconego naukowemu oraz publicystycznemu spojrzeniu na gry komputerowe; od sierpnia 2011 jest członkiem redakcji portalu ŚwiatGry.pl.pl_PL
dc.referencesBrzozowska, Blanka, 2009, Spadkobiercy Flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesDovey, Jon, Helen, W., Kennedy, 2011, Kultura gier komputerowych, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesFlynn, Bernadette, 2000, Towards an Aesthetics of Navigation – Spatial Organisation in the Cosmology of the Adventure Game, http://journal.media-culture.org.au/0010/navigation.php [Data dostępu: 10.07.2013].pl_PL
dc.referencesJenkins, Henry, 2006, Complete Freedom of Movement: Video Games as Gendered Play Spaces, [w:] Katie Salen, Eric Zimmerman (red.), The Game Design Reader. A rules of Play Anthology, London: The MIT Press.pl_PL
dc.referencesJuul, Jesper, 2010, A Casual Revolution. Reinventing Video Games and Their Players, London: The MIT Press.pl_PL
dc.referencesPrajzner, Katarzyna, 2009, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesTravinor, Grant, 2009, The Art Of Video Games, Chichester: John Wiley & Sons.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska