Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBaran, Monika
dc.date.accessioned2015-05-25T12:03:08Z
dc.date.available2015-05-25T12:03:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9104
dc.description.abstractThe era of digitization has led to a shift in radio from a strictly audial character toward audio-visual experiences. This article aims to characterize the transmedia actions performed by the Radio Four Polish Station and Radio Eska. In the cases described, a convergence has been carried out on the technological level which allows for information to be transmitted more succinctly. Yet, it is still characterized by its ephemeral and linear nature, which remains a unique feature of traditional media. The article presupposes that the television medium is not flexible and autonomic enough towards time and space to dominate radio broadcasting.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;1
dc.subjectmedia convergencepl_PL
dc.subjectsyncretismpl_PL
dc.subjectaudiovisual experiencespl_PL
dc.subjectRadio Eskapl_PL
dc.subjectRadio Four Polish Stationpl_PL
dc.titleCzwórka i Eska z wizją, czyli o tym, jak radio łączy się z telewizjąpl_PL
dc.title.alternativeRadio Four and Radio Eska with a vision, that is, how radio is teaming up with televisionpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[107]-123pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; Łódź, 90-236, ul. Pomorska 171/173.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMonika Baran – absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, wyróżniona „Medalem za Chlubne Studia”. Członek Lodz School of Radio Studies at the University of Lodz, afiliowanej przy European Communication Research and Education Association (sekcja Radio Research). Naukowo zajmuje się konwergencją mediów w kontekście radia w wersji audiowizualnej.pl_PL
dc.referencesBrzozowicz G., Kaczor, który dał Polsce Rocka, http://www.trojka.net/1,,,kaczorktorydalpolscerocka_machina_11-1999.html.Eska.tv.pl, http://www.eska.tv/ramowka.pl_PL
dc.referencesFrazpc.pl, http://www.frazpc.pl/aktualnosci/775141,Startuje-Radio-na-Wizji-nowy-produkt-Polskiego-Radia.html.pl_PL
dc.referencesHighfield A., TV’s Tipping Point: Why the Digital Revolutions Is Only Just Beginning, http://paidcontent.org/2003/10/08/tvs-tipping-point-why-the-digital-revolution-is-only-just-beginning/.pl_PL
dc.referencesMedia2.pl, http://media2.pl/badania/102473-Muzyczna-TV-Polo-TV-na-czele-najwiekszy-wzrost-iTV.-Stars.TV-wyprzedza-RBL.TV.html.pl_PL
dc.referencesMedia2.pl, http://media2.pl/euro2012/32191-Radio-BIS-zmieni-sie-w-nowoczesne-Radio-Euro.html.pl_PL
dc.referencesMedia2.pl, http://media2.pl/media/85425-Czworka-Radio-z-Wizja-zniknie-z-kablowek-i-platform-satelitarnych.html.pl_PL
dc.referencesNoam E., Towards the Third Revolution of Television, http://www.columbia.edu/dlc/wp/citi/citinoam18.html.pl_PL
dc.referencesPolskieRadio.pl, http://www.polskieradio.pl/10,czworka/35/Artykul/301268,Czworka-Radio-z-Wizja-juz-nadajemy.pl_PL
dc.referencesPolskieRadio.pl, http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/253846,Polskie-Radio-Euro-od-2-sierpnia-po-prostu-Czworka.pl_PL
dc.referencesPress.pl, http://www.press.pl/newsy/radio/pokaz/13369,Przed-wakacjami-Polskie-Radio-Euro-zastapi-Radio-Bis.pl_PL
dc.referencesPress.pl, http://www.press.pl/newsy/radio/pokaz/39092,Czworka-Polskiego-Radia-pozostanie-w-kablowkach_-ale-w-nowej-formule.pl_PL
dc.referencesWirtualnemedia.pl, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eska-tv-ruszyla-z-te-lewizja-hybrydowa.pl_PL
dc.referencesYouTube.com, http://www.youtube.com/watch?v=XFDwE8m5M9Q.pl_PL
dc.referencesBarczyk P., Nowe technologie a kultura cyfrowego dostępu, [w:] Wokół mediów ery Web 2.0, red. B. Jung, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBaudrillard J., Precesja symulakrów, [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesBauer Z., hasło: Nowe media, [w:] Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Warszawa–Bielsko-Biała 2007.pl_PL
dc.referencesBauman Z., Społeczeństwo w stanie oblężenia, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBogunia-Borowska M., Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesDeuze M., Media Work, Cambridge 2007.pl_PL
dc.referencesGarcarek A., Współczesne stacje radiowe w regionie łódzkim, [w:] Łódzkie media dawniej i dziś, red. B. Bogołębska, J. Mikosz, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Radiomorfoza w kontekście ewolucji, adaptacji i konwergencji mediów, „Studia Medioznawcze” 2006, nr 3.pl_PL
dc.referencesGodzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGorman L., McLean D., Media i społeczeństwo. Wprowadzenie historyczne, przeł. A. Sadza, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesJakubowicz K., Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesJędrzejewski S., hasło: Radio, [w:] Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Warszawa–Bielsko-Biała 2007.pl_PL
dc.referencesJędrzejewski S., Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesKleinsteuber H.J., Radio w Europie, [w:] Radio i społeczeństwo, red. G. Stachyra, E. Pawlak-Hejno, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesKolodzy J., Convergence Journalism: Writing and Reporting across the News Media, Lanham 2006.pl_PL
dc.referencesLacey K., Ten Years of Radio Studies: The Very Idea, “The Radio Journal” 2008, nr 6: 1.pl_PL
dc.referencesOgonowska A., hasło: Telewizja, [w:] Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Warszawa–Bielsko-Biała 2007.pl_PL
dc.referencesOgonowska A., Voyeuryzm telewizyjny. Między ontologią telewizji a rzeczywistością telewidza, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesOliveira M., Jędrzejewski S., Od air do web: rzeźbienie radia w sieci, [w:] Radioi społeczeństwo, red. G. Stachyra, E. Pawlak-Hejno, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesRosen Ch., The Age of Egocasting, cyt. za: K. Jakubowicz, Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesShoemaker P.J., Reese S.D., Mediating the Message: Theories of Influences on Mass Media Content, New York 1996.pl_PL
dc.referencesStachyra G., Strefa liminoidalna w radiu, [w:] Radio i społeczeństwo, red. G. Stachyra, E. Pawlak-Hejno, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesStarkey G., Cyfrowe radio w erze cyfrowej? Wyzwania cyfrowej migracji: studium przypadku, [w:] Radio i społeczeństwo, red. G. Stachyra, E. Pawlak-Hejno, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesWięckiewicz M., Czy radio może być telewizją, a telewizja – radiem? Analiza zjawiska konwergencji mediów na przykładzie programu IV Polskiego Radia i stacji TVN24, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 2, red. M. Gierula, P. Szostok, Katowice 2012.pl_PL
dc.referencesZarządzanie marką, red. G. Urbanek, E. Kosińska, Warszawa 2002.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmonnika.baran@gmail.compl_PL
dc.relation.volume23


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord