dc.contributor.author | Skalska, Alicja | |
dc.contributor.author | Słaby-Góral, Iwona | |
dc.date.accessioned | 2015-06-03T11:21:39Z | |
dc.date.available | 2015-06-03T11:21:39Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9295 | |
dc.description.abstract | Artykuł pokazuje, w jaki sposób utwory poetyckie polskich autorów mogą być wykorzystywane na zajęciach z jpjo. Omawiane teksty literackie stwarzają możliwość przekazania wiedzy zarówno kulturowej, jak i językowej. Zagadnienia gramatyczne zawarte w wybranych wierszach to pretekst do wielu ćwiczeń i zabaw językowych. | pl_PL |
dc.description.abstract | The following paper is devoted to the use of Polish poems during Polish language classes for foreigners. The texts that are discussed enable the teacher to convey both cultural and linguistic knowledge. Grammar-related issues present in the selected poems serve as a pretext to create various exercises and language games. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;18 | |
dc.subject | nauczanie | pl_PL |
dc.subject | gramatyka | pl_PL |
dc.subject | tekst literacki | pl_PL |
dc.subject | utwór poetycki | pl_PL |
dc.subject | pretekst | pl_PL |
dc.subject | analiza językowa | pl_PL |
dc.subject | ćwiczenia | pl_PL |
dc.title | Teksty-preteksty, czyli „poezja gramatyki i gramatyka poezji” na lekcjach języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [143]-152 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Adamczyk K., 1999, Kwadratura tekstu czyli lekcja pokory, [w:] W. Miodunka, J. Rokicki, Oswajanie chrząszcza w trzcinie, czyli o kształceniu cudzoziemców w Instytucie Polonijnym Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Cudak R., 1998, Tekst poetycki w kształceniu językowym cudzoziemców na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis, Kształcenie polonistyczne cudzoziemców”, nr 10, red. B. Ostromęcka-Frączak, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Garncarek P., 2006, Przestrzeń kulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jakobson R., 1989, Poezja gramatyki i gramatyka poezji, [w:] W poszukiwaniu istoty języka, red. R. Jakobson, Warszawa, t. 2, s. 222–250. | pl_PL |
dc.references | Kita M., 2001, Wybieram gramatykę!, [w:] Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak, J. Tambor, Katowice. | pl_PL |