Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Koncepcje kształcenia ogólnego a cele i treści nauczania etyki
(Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2014)
Since many centuries different societies were looking for the best concept of general education,
resulting in different solutions, ideas and opinions. Various ideas show that different opinions on
the concepts of general ...
Ethics education in Polish schools – a multicultural approach with a global view
(Rudolf Steiner University College & Alanus University of Arts and Social Science, 2015-12)
The aim of this paper is to highlight one of the issues which insufficiently deals with the relationship
between globalization, migration and multicultural education: teaching values. To engage this matter, I will
mobilize ...
Pomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokoju
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Pedagogik, 2014)
Tensions, conflicts and disputes affects various fields of life, societies and individuals. In this regard one of the important and most urgent issue is peaceful interaction with others. Peace education today is facing new ...
Teaching Peace – The Need for Teacher Training in Poland to Promote Peace
(Wyższa Szkoła Pedagogiczna (Łódź), 2015)
The aim of the paper is to stimulate the discussion on peace education and the need of teacher training for peace and multicultural understanding.
This paper is organized in two sections: the first section presents the ...
Ewolucja podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce. Ku zmianie edukacyjnej
(Oficyna Wydawnicza NOVUM, 2015)
Celem artykułu jest przestawienie zagadnienia podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce, genezy powstania, funkcji i stanu obecnego. W pierwszej kolejności zarysowano cele i ideę obydwu podstaw programowych. Ponadto ...
Neue Dimensionen des Fremdsprachenunterrichts und der Ethikkunde. Schüler philosophieren über den Frieden
(Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2016)
The paper presents new opportunities for peace education introduced in foreign language lessons and
ethics classes. It based on the idea of philosophizing with students as a way of getting to know the
views of I. Kant ...
John Amos Comenius – the initiator of modern language teaching and world understanding
(Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2011)
Celem artykułu jest zapoznanie z życiem i poglądami Jana Amosa Komeńskiego na temat nauczania
języków, jak i stworzenia uniwersalnego języka, umożliwiającego porozumienie się ludzi różnych narodów,
religii, ras. Od ponad ...
Einheit von Biographie und literarischem Werk bei Ludwig Renn mit besonderer Berücksichtigung des Romanes „Krieg”
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, 2008)
The novel “War” based on experiences of Ludwig Renn in the First World War battle experiences, the narrator and principal character of which was named Ludwig Renn. The stark simplicity of the novel emphasizes the uncompromising ...
Global citizenship education in school curricula. A Polish perspective
(2016)
The purpose of this study is to present global citizenship education from a Polish perspective. Analyzing the issue, the first part of this paper presents the development of citizenship education, followed by the current ...
Ethics education in England and Poland - differences and commonalities
(Verlag Traugott Bautz GmbH, 2017-06-30)
The purpose of this study is to present the ethics education in England and Poland, focusing on the national curricula. Analyzing the issue, the first part of this paper presents the curricula from England, where ethics ...