• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorChrzanowska, Klementyna (1)Kopeć, Anna (1)Sikora, Wojciech (1)Subject
identity (3)
tożsamość (3)
Cavell (1)Charles Taylor (1)diegesis (1)diegeza (1)fenomenologia (1)freedom (1)human agency (1)Ingarden Roman (1)... View MoreDate Issued2017 (1)2019 (1)2020 (1)Has File(s)Yes (3)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-3 of 3

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Who Am I? Taylor's Selfhood and the Transcendental Condition of Conversation 

Chrzanowska, Klementyna (Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2017-12)
Through a close reading of a small section of Sources of the Self: The Making of the Modern Identity, this paper aims to highlight what is, in the author’s view, a particularly significant aspect of Charles Taylor’s conception ...
Thumbnail

Uniwersalizm vs. tradycjonalizm – różne racjonalności, odmienne antropologie 

Kopeć, Anna (Uniwersytet Łódzki, 2020)
Artykuł przedstawia tezę (postawioną przez Alasdaira MacIntyre'a), że spór o znaczenie takich pojęć jak ‘tożsamość’, ‘podmiotowość’, ‘wolność’, jest nierozstrzygalny. Konflikty wokół nich opierają się na błędnym założeniu, ...
Thumbnail

O ciągłości świata w grach wideo 

Sikora, Wojciech (Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)
The aim of this article is to answer the questions about the essence and continuity of the video games’ worlds. In order to achieve that Roman Ingarden’s formal ontological tools are used. The article consists of four main ...

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility