dc.contributor.author | Bednarek, Stanisław | |
dc.date.accessioned | 2015-10-19T06:02:54Z | |
dc.date.available | 2015-10-19T06:02:54Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12659 | |
dc.description.abstract | Przygotowanie cudzoziemców do studiów wyższych w Polsce obejmuje
nauczanie języka polskiego i przedmiotów kierunkowych, niezbędnych podczas
przyszłego kształcenia w uczelniach, np. matematyki, fizyki, chemii,
biologii1. Proces nauczania, mimo że powinien doprowadzić do osiągnięcia
przez cudzoziemców poziomu wiadomości oraz umiejętności językowych
i merytorycznych zbliżonego do tego, który posiadają absolwenci polskich
szkół średnich2, różni się istotnie od procesu nauczania odpowiednich przedmiotów
realizowanego w szkołach średnich dla Polaków. Nauczyciel
realizujący kurs przygotowawczy przedmiotu kierunkowego, np. fizyki, z cudzoziemcami
napotyka często na wiele kłopotów i ograniczeń bardzo trudnych
do pokonania, z których nie zdają sobie sprawy nauczyciele prowadzący
zajęcia z fizyki wśród Polaków. Przedstawienie tych trudności i ograniczeń ma
istotne znaczenie, zarówno dla doskonalenia procesu przygotowawczego, jak
również dla wyjaśnienia nieporozumień dotyczących części niepowodzeń
podczas studiów. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;4 | |
dc.title | Trudności językowe i merytoryczne w nauczaniu przygotowawczym fizyki studentów cudzoziemców | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.page.number | 93-103 | pl_PL |