• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorGóralczyk-Mowczan, Paula (4)Kaźmierczak, Paulina (3)Wojtczak, Edyta (3)Zarzycka, Grażyna (3)Gaze, Mateusz (2)Maćkowiak, Rafał (2)Nowakowska, Maria Magdalena (2)Prizel-Kania, Adriana (2)Wtorkowska, Maria (2)Balkowska, Grażyna (1)... View MoreSubject
Polish as a foreign language (47)
język polski jako obcy (34)glottodydaktyka (10)glottodidactics (6)glottodydaktyka polonistyczna (4)teaching Polish as a foreign language (4)błąd (3)communication strategies (3)język mówiony (3)nauczanie języka polskiego jako obcego (3)... View MoreDate Issued2020 - 2024 (23)2012 - 2019 (24)Has File(s)Yes (47)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 47

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Polszczyzna jako środowisko nauczania matematyki w świetle doświadczeń z pracy nad podręcznikiem dla cudzoziemców 

Rudziński, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The role of the Polish language as an environment of teaching mathematics to foreigners depends on ethnos and prior education of the listener. At every level of the organization of language exists in the Polish language ...
Thumbnail

Dlaczego popełniłeś ten błąd? Próba glottodydaktycznego opisu i klasyfikacji błędów popełnianych przez uczących się języka polskiego jako obcego na Ukrainie 

Kowalewski, Jerzy (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł jest próbą odmiennego spojrzenia na błędy popełniane przez uczących się języka polskiego jako obcego: jako kryterium nowej klasyfikacji przyjęto kontekst: działania uczącego się. W rezultacie powstał uproszczony ...
Thumbnail

Sylwetka uczącego się języka polskiego jako obcego dla celów biznesowych. Motywacje, problemy, potrzeby 

Komorowska, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Thanks to relatively good economic situation in the past years, Poland has become an attractive place for international investments. Companies with foreign capital also bring expatriates who often start learning Polish ...
Thumbnail

Specyfika nauczania języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Przykłady korelacji międzyprzedmiotowej 

Wilhelms (Słaby-Góral), Iwona (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The article shows how the School of Polish for Foreigners at the University of Lodz teaches the Polish language for specific purposes. For the past 60 years, the School has been preparing foreigners and students of Polish ...
Thumbnail

Błędy studentów z Ukrainy – zapobieganie i eliminacja w grupach o zróżnicowanych możliwościach (na podstawie doświadczeń Centrum Partnerstwa Wschodniego Uniwersytetu Opolskiego) 

Górska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka artykułu przedstawia swoje doświadczenia w nauczaniu języka polskiego jako obcego w Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców Uniwersytetu Opolskiego. Głównym celem artykułu jest pokazanie najpopularniejszych ...
Thumbnail

Leksyka potoczna w podręczniku do nauki języka polskiego jako obcego Polski, krok po kroku (poziom A1) – wybrane zagadnienia w ujęciu statystycznym 

Szamryk, Konrad Kazimierz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This article focuses on colloquial lexis in a handbook for learning Polish as a foreign language Polski, krok po kroku (A1 level) in statistic perspective. The researcher quoted 103 colloquial entries from the above mentioned ...
Thumbnail

Polak i Polska w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego w konfrontacji z postrzeganiem tychże przez Słoweńców 

Nowakowska, Maria Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule została przedstawiona konfrontacja obrazu Polski i Polaka, prezentowanego w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego, z obrazem tychże, widzianym oczyma studentów lublańskiej polonistyki. ...
Thumbnail

Polski i słoweński diabeł nie taki straszny... 

Wtorkowska, Maria (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł poświęcony jest frazeologii porównawczej. Porównano w nim związki frazeologiczne znajdujące się w podręczniku E. Rybickiej Nie taki diabeł straszny… Podręcznik frazeologii dla obcokrajowców ze związkami wyrazowymi ...
Thumbnail

Okropni czy wspaniali? Nauczanie języka polskiego jako obcego a negocjowanie znaczeń (na podstawie tekstów podręcznikowych) 

Góralczyk-Mowczan, Paula (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
W artykule zwrócono uwagę na zjawisko negocjowania znaczeń podczas nauczania języka obcego. Zaakcentowana została rola podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego w procesie glottodydaktycznym. Omówiono trudności ...
Thumbnail

W jaki sposób i z jakiej okazji świętują podręcznikowi i prawdziwi Polacy? Negocjowanie ważności świąt 

Strzelecka, Aneta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
The article presents the results of a study of Polish as a foreign language textbooks to teach (levels A1–C2) focused on the content of information about how Poles celebrate holidays. The material allowed to answer the ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility