• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Szukaj 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
  • Szukaj
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców
  • Szukaj
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTen zbiórDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Odkryj

AutorGóralczyk-Mowczan, Paula (4)Kaźmierczak, Paulina (3)Tsai, Natalia (3)Wojtczak, Edyta (3)Gaze, Mateusz (2)Gębka-Wolak, Małgorzata (2)Karasek, Magdalena (2)Kucharczyk, Janusz (2)Maćkowiak, Rafał (2)Válková Maciejewska, Monika (2)... zobacz więcejTemat
język polski jako obcy (53)
Polish as a foreign language (34)glottodydaktyka (9)nauczanie cudzoziemców (7)glottodidactics (5)teaching Polish as a foreign language (4)aplikacja (3)błąd (3)błąd językowy (3)communication strategies (3)... zobacz więcejData wydania2020 - 2024 (25)2010 - 2019 (21)1987 - 1989 (7)Has File(s)Yes (53)

Szukaj

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filtry

Użyj filtrów by uściślić zapytanie.

Wyświetlanie pozycji 1-10 z 53

  • Opcje sortowania:
  • Znaczenie
  • Tytuł (rosnąco)
  • Tytuł (malejąco)
  • Data wydania (rosnąco)
  • Data wydania (malejąco)
  • Wyników na stronę:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Dlaczego popełniłeś ten błąd? Próba glottodydaktycznego opisu i klasyfikacji błędów popełnianych przez uczących się języka polskiego jako obcego na Ukrainie 

Kowalewski, Jerzy (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł jest próbą odmiennego spojrzenia na błędy popełniane przez uczących się języka polskiego jako obcego: jako kryterium nowej klasyfikacji przyjęto kontekst: działania uczącego się. W rezultacie powstał uproszczony ...
Thumbnail

Specyfika nauczania języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Przykłady korelacji międzyprzedmiotowej 

Wilhelms (Słaby-Góral), Iwona (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The article shows how the School of Polish for Foreigners at the University of Lodz teaches the Polish language for specific purposes. For the past 60 years, the School has been preparing foreigners and students of Polish ...
Thumbnail

Błędy studentów z Ukrainy – zapobieganie i eliminacja w grupach o zróżnicowanych możliwościach (na podstawie doświadczeń Centrum Partnerstwa Wschodniego Uniwersytetu Opolskiego) 

Górska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka artykułu przedstawia swoje doświadczenia w nauczaniu języka polskiego jako obcego w Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców Uniwersytetu Opolskiego. Głównym celem artykułu jest pokazanie najpopularniejszych ...
Thumbnail

O fonetykę dydaktyczną języka polskiego dla cudzoziemców 

Majchrowski, Jerzy (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W artykule zarysowano koncepcje podręcznika fonetyki dydaktycznej języka polskiego: uniwersalnego i adresowanego (bilateralnego) oraz zasugerowano potrzebę dalszych poszukiwań i rozwiązań łączących niektóre elementy fonetyki ...
Thumbnail

Wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych na proces przyswajania języka polskiego jako obcego 

Omulecka, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Celem niniejszego artykułu jest próba ukazania pewnych zależności, które w istotny sposób oddziałują na psychikę uczącego się cudzoziemca i kształtują jego pragmatyczny stosunek do nauki w pierwszym roku pobytu w Polsce. ...
Thumbnail

Niektóre metody nauczania języka polskiego jako obcego (Próba klasyfikacji) 

Michowicz, Janina; Strąk, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Artykuł niniejszy jest próbą wstępnej klasyfikacji niektórych metod nauczania studentów-cudzoziemców w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ, refleksją nad zagadnieniem nauczania języka polskiego jako obcego.
Thumbnail

Uwagi o trudnościach fonetycznych studentów latynoskich w procesie przyswajania języka polskiego 

Kucharczyk, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Do ośrodka kształcenia cudzoziemców w Łodzi rokrocznie przybywa spora grupa Latynosów. W procesie przyswajania języka polskiego napotykają szereg trudności i kłopotów. Lektorzy pracujący z nimi odnotowują w pracy ...
Thumbnail

Próba przedstawienia błędów popełnianych najczęściej przez studentów wietnamskich w czasie uczenia się języka polskiego w Polsce 

Sajenczuk, Elżbieta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Problemy związane z nauczaniem języka polskiego Wietnamczyków to temat wciąż otwarty dla lektorów uczących obywateli tej narodowości. Język wietnamski, określany jako tonalny i analityczny, jest zasadniczo różny od ...
Thumbnail

Z problemów leksykalno-składniowych w grupie z językiem niemieckim 

Sikorski, Leon (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule zajmuję się analizą błędów językowych cudzoziemców. Doniosłość tego typu badań lapsologicznych na świecie jest uznana już od wielu lat, śledzenie bowiem i poznanie złożonego mechanizmu przyswajania ...
Thumbnail

Najczęstsze błędy fleksyjne i składniowe w procesie przyswajania języka polskiego przez studentów latynoskich 

Kucharczyk, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule chodzi o zwrócenie uwagi na to, jak powinno być ukierunkowane działanie nauczyciela pracującego z grupą latynoską, by stosunkowo łatwo przejść przez liczne przeszkody w przyswajaniu polszczyzny. ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności