Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 53
Dlaczego popełniłeś ten błąd? Próba glottodydaktycznego opisu i klasyfikacji błędów popełnianych przez uczących się języka polskiego jako obcego na Ukrainie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł jest próbą odmiennego spojrzenia na błędy popełniane przez uczących
się języka polskiego jako obcego: jako kryterium nowej klasyfikacji przyjęto kontekst:
działania uczącego się. W rezultacie powstał uproszczony ...
Specyfika nauczania języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Przykłady korelacji międzyprzedmiotowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The article shows how the School of Polish for Foreigners at the University of Lodz teaches the Polish language for specific purposes. For the past 60 years, the School has been preparing foreigners and students of Polish ...
Błędy studentów z Ukrainy – zapobieganie i eliminacja w grupach o zróżnicowanych możliwościach (na podstawie doświadczeń Centrum Partnerstwa Wschodniego Uniwersytetu Opolskiego)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka artykułu przedstawia swoje doświadczenia w nauczaniu języka polskiego
jako obcego w Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców Uniwersytetu Opolskiego.
Głównym celem artykułu jest pokazanie najpopularniejszych ...
O fonetykę dydaktyczną języka polskiego dla cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W artykule zarysowano koncepcje
podręcznika fonetyki dydaktycznej języka polskiego: uniwersalnego
i adresowanego (bilateralnego) oraz zasugerowano potrzebę dalszych poszukiwań
i rozwiązań łączących niektóre elementy
fonetyki ...
Wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych na proces przyswajania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Celem niniejszego artykułu jest próba ukazania pewnych zależności,
które w istotny sposób oddziałują na psychikę uczącego się
cudzoziemca i kształtują jego pragmatyczny stosunek do nauki w
pierwszym roku pobytu w Polsce. ...
Niektóre metody nauczania języka polskiego jako obcego (Próba klasyfikacji)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Artykuł niniejszy jest próbą wstępnej klasyfikacji niektórych
metod nauczania studentów-cudzoziemców w Studium Języka Polskiego
dla Cudzoziemców UŁ, refleksją nad zagadnieniem nauczania języka
polskiego jako obcego.
Uwagi o trudnościach fonetycznych studentów latynoskich w procesie przyswajania języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Do ośrodka kształcenia cudzoziemców w Łodzi rokrocznie przybywa
spora grupa Latynosów. W procesie przyswajania języka polskiego
napotykają szereg trudności i kłopotów. Lektorzy pracujący
z nimi odnotowują w pracy ...
Próba przedstawienia błędów popełnianych najczęściej przez studentów wietnamskich w czasie uczenia się języka polskiego w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Problemy związane z nauczaniem języka polskiego Wietnamczyków
to temat wciąż otwarty dla lektorów uczących obywateli tej narodowości. Język wietnamski, określany jako
tonalny i analityczny, jest zasadniczo różny od ...
Z problemów leksykalno-składniowych w grupie z językiem niemieckim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule zajmuję się analizą błędów językowych
cudzoziemców. Doniosłość tego typu badań lapsologicznych na świecie
jest uznana już od wielu lat, śledzenie bowiem i poznanie
złożonego mechanizmu przyswajania ...
Najczęstsze błędy fleksyjne i składniowe w procesie przyswajania języka polskiego przez studentów latynoskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule chodzi o zwrócenie uwagi na to, jak powinno być ukierunkowane
działanie nauczyciela pracującego z grupą latynoską, by stosunkowo
łatwo przejść przez liczne przeszkody w przyswajaniu polszczyzny. ...